אלגוריתם חדש יאפשר זיהוי והסרת אלמנטים המופיעים ברקע הקדמי של תמונות בסמארטפון

בימוי תמונה מוצלחת דורש לרוב התחשבות בלא מעט גורמים ביניהם אופי התאורה, מיקום האובייקט בתמונה, זווית ותזמון הצילום. אולם לפעמים הגורם המונע מאיתנו לצלם תמונה טובה הינו מכשול שאין ביכולתינו להשמיט מן הצילום, כגון גדר תיל החוצצת בינינו לנמר בגן החיות או משטח הזכוכית מעל מיצג במוזיאון המחזיר אל עדשת המצלמה את השתקפות מנורת התקרה. אלגוריתם עיבוד תמונה אשר פותח בשיתוף בין MIT וגוגל מבטיח לתקן את המצב על ידי זיהוי והסרת המכשול ברקע הקדמי בתמונה.

לדברי מייקל רובנשטיין, חוקר בגוגל שהשתתף בפיתוח האלגוריתם, תהליך העיבוד מבוסס על העיקרון שמאחורי תופעה בשם פרלקסת תנועה. בבסיסו מדובר בהבחנה בין אובייקטים ברקע הקדמי והאחורי בתמונה דרך השינוי היחסי במיקומם במהלך הזזת המצלמה לכיוון מסויים, שכן אובייקטים ברקע הקדמי נעים על פני התמונה “מהר” יותר מאלו הממוקמים רחוק יותר מן העדשה. יישום קיים של העקרון המדובר ניתן למצוא בפונקציית ה-Lens Blur באפליקציית המצלמה של גוגל. שם, כידוע, משמש התהליך לטשטוש הרקע האחורי להדמיית צילום בעומק שדה רדוד.

Remove-Obsticals-photography

הסרטון והתמונות שמספקים החוקרים להדגמת האלגוריתם, מראים כיצד זה מאפשר להסיר מתמונות שצולמו מבעד לחלון את השתקפות הצלם או טיפות גשם וכן במקרה אחר את גדר התיל הניצבת ברקע הקדמי של התמונה. אולם מלבד תמונה נקיה מהפרעות, האלגוריתם מספק גם תוצר לוואי מעניין למדי. הפרדת האובייקט המופיע ברקע הקדמי יכולה לשמש גם להצגה ברורה שלו, דבר היוצר תמונות בהן נראה הצלם כרח רפאים האורבת בתוך ההשתקפות.

החוקרים מציינים כי מגרעותיו הבולטות של האלגוריתם הינן הגבלה למכשול בודד בין המצלמה לאובייקט התמונה וכן כי אינו ניתן ליישום לשם צילום אובייקט הנמצא בתנועה, מגבלה השוללת את יישומו בתרחיש הנפוץ של צילום מבעד לחלון רכב נוסע. עם זאת, רובנשטיין מוסיף כי בגוגל מגלים עניין באלגוריתם, ובעוד, שנכון לעכשיו, אין תוכנית ברורה להטמעת האלגוריתם באפליקציית הצילום, ייתכן כי בקרוב הדבר ישתנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים