מסתמן: ה-iPad Pro של אפל מגיע עם זיכרון 4GB RAM

iPad Pro (מקור: יח”צ אפל)

ביום רביעי האחרון חשפה אפל באופן רשמי את הטאבלט עליו אנו שומעים כבר למעלה משנתיים, ה-iPad Pro – הטאבלט הגדול והמתקדם ביותר פרי ייצורה. על פי החברה, האייפד פרו יבצע כל פעולה, מהקלה ביותר ועד האינטנסיבית ביותר, ללא כל היסוס. זה אף יספק, לטענתה, ביצועים טובים ב-80% מכל המחשבים הניידים הזמינים כיום בשוק.

אפל, כהרגלה, לא חשפה את כל הפרטים אודות מפרטו הטכני של הטאבלט ומה שנמצא מתחת למכסה המנוע שלו. אנו יודעים כי מעבד המכשיר יהיה ה-Apple A9X, אך מה בנוגע לזיכרון הפעולה (RAM) שאמור לפעול לצידו ולסייע לו לבצע את כל הפעולות בקלות ויעילות? ובכן, אפל כמובן לא סיפרה לנו כמה RAM שילבה במכשיר, אך על פי שותפתה, Adobe, ה-iPad Pro מכיל בקירבו לא פחות מ-4GB RAM.

הדברים הוצגו בהודעה לעיתונות שהופיעה באתר האינטרנט של ענקית התוכנה אדובי, שם ציינה כי האייפד פרו כולל 4GB RAM. בהתחשב בעובדה שהחברה עבדה על המכשיר נמרצות לצורך התאמת האפליקציה שלה למסכו ולעט ה-Apple Pencil החדש, ניתן להניח כי אדובי מודעת היטב למפרטו של הטאבלט החדש. עם זאת, שעות לאחר פרסום הידיעה ברחבי הרשת, הסירה אדובי את הדברים מאתרה, סביר להניח שביצעה זאת כיוון שחשפה את זיכרון המכשיר בטעות, אך ייתכן כי ההסרה נעשתה גם בשל טעות החברה בהנחה כי למכשיר זיכרון בנפח 4GB RAM.

במקרה שהאזכור של Adobe נכון, מדובר בכמות זיכרון ה-RAM הגדולה ביותר איי פעם ששולבה במכשירי אפל המריצים את מערכת ההפעלה iOS. לשם השוואה, ה-iPad Air 2 כולל 2GB RAM, בעוד מכשירי האייפון 6 ואייפון 6 פלוס מציגים 1GB RAM בלבד. לעת עתה, טרם ידוע נפח זיכרון הפעולה עבור צמד האייפונים החדש, ה-iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus, אך להערכתנו אפל הגדילה אותו גם כן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים