נקסוס 6P: עמיד במיוחד, אך קשה לתיקון

לאחר כל השקה של סמארטפון דגל כזה או אחר, לוקח אתר iFixit את המכשיר לבדיקה במעבדותיו ובוחן, בין היתר, אילו רכיבים משולבים במכשיר עליהם לא ידענו לפני וכמה נוח וקל יהיה תיקון המכשיר אם יווצר לו נזק. הפעם לקח האתר את סמארטפון הדגל של וואווי וגוגל, Nexus 6P, והתוצאות מעניינות במיוחד.

על פי האתר, מכשיר הפרימיום של וואווי וגוגל הינו אחד מן הקשים ביותר לתיקון, כאשר קיבל ציון של 2 מתוך 10 עבור קלות התיקון לפי מדד iFixit. את הציון הנמוך, אותו חולק לצד סמארטפונים כדוגמת HTC One M9, מקבל ה-Nexus 6P הודות לקושי הרב שחווה צוות האתר בפתיחת המכשיר.

Nexus 6P iFixit

למעשה, באתר אף נמסר כי המכשיר היה כה קשה לפתיחה עד כי מדובר בדבר כמעט בלתי אפשרי לביצוע ללא פגיעה בציפוי הזכוכית של המצלמה. נוסף על כך, נמסר כי החלפת מסך המכשיר תהיה קשה לביצוע, בעקבות העובדה שעל הטכנאי המבצע לנבור בנבכי המכשיר לפני שבאפשרותו לנתק את המסך התקול ולהחליפו.

מנגד, נקודת האור החיובית אותה מצא האתר היא שה-Nexus 6P, למרות היותו קשה מאוד לתיקון, הינו בעל עמידות גבוהה במיוחד.

לשם השוואה, סמארטפון ה-Nexus 5X שהוכרז לצד נקסוס 6P קיבל בבדיקת iFixit את הציון המכובד 7/10 עבור קלות התיקון.

Nexus 5X יהיה זמין לרכישה בישראל החל מיום ראשון הקרוב (8.11) דרך מפעילות הסלולר ורשתות השיווק בישראל, עבור 2,2902,390 שקלים. אחיו הבכור, Nexus 6P, צפוי גם הוא להגיע לישראל בקרוב, דרך יבואנית Huawei הרשמית בישראל, אלפא טלקום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים