ARM מכריזה על ARMv8-M – שדרוג בטיחות אינטרנט של הדברים

ARMv8-M

מתכננת הליבות והארכיטקטורות ARM מכריזה על ARMv8-M – סט פקודות חדש ומתקדם המיועד להטמעה במכשירים שונים בעלי צריכת חשמל ויכולת חישובית נמוכות.

סט הפקודות החדש תוכנן במחשבה על תחום האינטרנט של הדברים (Internet of Things או IoT בקיצור). משמעות המושג “אינטרנט הדברים” היא הפיכתם של מכשירים חשמליים פשוטים כדוגמת מקרר, מכונת כביסה או תנור למכשירים חכמים המוסרים ומקבלים מידע על גבי רשת האינטרנט. רבים מאמינים כי מהפכת אינטרנט הדברים היא “הדבר הגדול הבא”, ובקרוב נוכל כולנו להדליק את המזגן מהסמארטפון מכל מקום בעולם.

אף היתרונות הרבים שבאינטרנט הדברים, הוא כרוך גם בסכנות רבות – אם עד כה הנזק המקסימלי של מתקפות האקרים היה גניבת מידע והשמדת מכשירים במקרים הקיצוניים, הרי שכעת הם מסוגלים לגרום לנזק ממשי לבית המחובר. הסיכון הגדול דורש שימוש באמצעי אבטחה מתקדמים במיוחד, ו-ARMv8-M טומנת בחובה מספר רמות של אבטחה חומרתית, חזקה מכל אבטחה תוכנתית.

הארכיטקטורה החדשה תומכת בטכנולוגיית ה-TrustZone של ARM, המאפשרת להפריד תוכניות ומשאבים חשובים משאר המערכת ולהריץ אותם במעין “ארגז חול” ממוגן שאינו נגיש לשאר התוכניות במערכת. בנוסף, קיימת תמיכה בהצפנה ברמה גבוהה, הרצה של קוד מאומת בלבד ומנגנוני אבטחה משוכללים נוספים.

סט הפקודות זמין כבר עכשיו לשימוש בידי מתכננות השבבים השונות, ואנו צפויים לראות אותה מוטמעת במגוון מכשירים בקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים