הבעת אמון: עליבאבא משקיעה בגרופון, המניה קפצה 80% ביומיים

מקור: wikimedia

רצף הודעות טובות מעניק למשקיעי חברת הדילים הקבוצתיים, גרופון, קצת אויר לנשימה לאחר כמה שנים קשות. דו”ח טוב לרבעון הסוגר של 2015 והבעת אמון מצד ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא נתנו את האות לראלי במניה.

דיל בצפון אמריקה

ברבעון האחרון הכניסה גרופון 917 מיליון דולר שקיבלה מתוך 1.7 מיליארד דולר תשלומים שרכשו דרכה. הרווח הנקי (בנטרול התחשבנויות חד פעמיות) הסתכם ב-23.3 מיליון דולר, שהם 4 סנט למניה (מול תחזית שלא תרויח כלום). בלטה במיוחד הצמיחה בצפון אמריקה (השווקים החזקים והעשירים של ארה”ב וקנדה) שעלתה ב-13%.

הדו”ח המפתיע הקפיץ את המניה ב-30%, טיפת נחמה למשקיעים שאיבדו מאז ההנפקה כמעט 90%. גם החלפתו של המנכ”ל בנובמבר שעבר לא עזרה להרים קצת את האוירה. במהלך התקופה הקשה גרופון יצאה מ-17 מדינות בהן פעלה כדי להתייעל וכעת מציעה דילים ב-28 מדינות בלבד.

תמיכה מבחוץ

ביום שני השבוע התגלה שענקית האינטרנט הסינית, עליבאבא, רכשה 33 מיליון מניות תמורת יותר מ-100 מיליון דולר שמהוות נתח של 5.6% בגרופון והיא עכשיו בעלת המניות הרביעית בגודלה בחברה. בעליבאבא רשמו בהצהרת הקנייה הרגולטורית כי הם עושים זאת כדי “לשתף רעיונות בין שווקי ארה”ב וסין”.

אבל מדובר כאן יותר מאשר “שיתוף רעיונות”. עליבאבא כבר נטעה זרעים בשוק הדיגיטלי של ארה”ב עם פורטל הקניות 11Main שנכשל (והעבירה אותו לניהול של חברה אמריקנית חיצונית) והשקעות בסטארטאפים אחרים. לאור הנפילה העקבית במנית גרופון שהגיעה לשווי של 1.5 מיליארד דולר (לפני הזינוק) ובהתחשב בכך שהדילים של גרופון מוכרים כמעט בכל בית אמריקני ממוצע, הרי זו פשוט השקעה טובה עבור עליבאבא. גם אם היא מצהירה על עצמה בשלב הזה כמשקיעה פסיבית ותו לא.

כאמור, הבעת האמון הזו בגרופון היתה שווה לשוק זינוק של עוד 40% ביום שלישי, סך של כ-80% בשני ימי מסחר. אתמול המניה ירדה 7% באופן טבעי (מימוש סביר לאחר ראלי ענק) אך לאחר שנים של אכזבה והשמדת ערך סדרתית למשקיעים של גרופון יש סיבה טובה לחייך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים