הוכרזה: ARM Cortex-A32 – מערכת שבבים קטנה וחסכונית עבור האינטרנט של הדברים

Hero Chip Image Exloration

מתכננת השבבים המובילה ARM הכריזה על ה-Cortex-A32, ליבה קטנטנה וחסכונית עבור מוצרי האינטרנט של הדברים.

החברה הבריטית ידועה כמובילה בתחום החיסכון בחשמל כבר שנים, אך הפעם היא התעלתה על עצמה. הליבה החדשה היא הקטנה והחסכונית ביותר שפותחה על גבי ארכטיקטורת ARMv8-A המתקדמת, חסכונית ב-25% מה-Cortex-A7 – שנחשבה עד כה לליבה החסכונית ביותר מבית החברה. הליבה החדשה צורכת ארבעה מילי-וואט בלבד כאשר היא פועמת בתדר 100 מגה-הרץ בתהליך ייצור בגודל 28 ננו-מטר.

“האינטרנט של הדברים” (IoT) הוא הדבר החם הבא בעולם הטכנולוגיה. מדובר בחיבור של כל המוצרים החשמליים אל הרשת והפיכתם לחכמים – החל בטוסטר וכלה במקרר, מכוניות, נורות ומפזרי חום. הליבה החדשה מיועדת עבור המוצרים המתקדמים ביותר בקטגוריה, אלו הדורשים מערכת הפעלה מתקדמת וממשק עשיר ואינם מסוגלים להסתפק בליבות ARMv8-M.

Performance_graph_for_Cortex-A32 copy

הליבה תאפשר למכשירים אלו להציע חווית שימוש מתקדמת מבלי להשתמש בליבות גדולות ובזבזניות באנרגיה, המספקות עוצמת חישוב גבוהה בהרבה מהדרוש. הליבה תומכת גם במערכת ה-TrustZone של ARM, המציעה יכולות הגנה חומרתית גבוהות – תכונה חשובה כאשר מדובר במוצרים רגישים ומסוכנים כדוגמת תנור או מפזר חום.

בשלב זה לא ברור מתי הליבה החדשה תגיע אל השוק, אך ככל הנראה היא תוצע ליצרניות השבבים השונות בחודשים הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים