הכירו את i7 7700K: מעבדי הדור הבא של אינטל נחשפים

Intel Core i7

באזור הרבעון האחרון של השנה צפויה אינטל להשיק את המעבדים הבאים בסדרת ה-Core I שלה, מעבדי ה-Kaby Lake – שהם הקפיצה הבאה לאחר Skylake. כפי שהוכרז בעבר, אתגר המזעור הכריע את החברה לעת עתה, וזו נוטשת את מודל הטיק-טוק שלה לטובת מודל “שלושת השלבים”: תהליך, ארכיטקטורה ואופטימיזציה.

מעבדי ה-Skylake הנוכחיים הינם חלק מסיבוב ה “ארכיטקטורה”, שהם שיפור ארכיטקטורת ה-14 ננו-מטר שהוצגה לראשונה במעבדי Hasewall. מעבדי ה-Kaby Lake עתידים ליהיות שלב האופטימיזציה (שיפור מיטבי של ארכיטקטורת הסקיילייק), והסיבוב האחרון בתהליך הייצור של 14 ננו-מטר לקראת המעבר ל-10 ננו-מטר (מעבדי Cannonlake).

intel_new_method

כפי שהיה עם מעבדי ה-Devil Canyon (מעבדי ה-Core i7 4790K ו-i5 4690K) בהשוואה לקודמיהם (4770K ומטה), השיפור הנ”ל זהה לחלוטין, וחוץ משיפור בליבה הגראפית והספק מעט נמוך יותר, לא נזכה לשיפור נוסף. באופן אירוני, מעבד ה-i7 7700K אף עשוי להגיע עם תדר עבודה של 3.6 גיגה-הרץ (4.2 במצב טורבו) כאשר השאר זהה ל-6700K. יחד איתו, נחשפו צמד מעבדים נוספים לשוק הניידים: ה-Core i7 7500U ו-M7-7Y75. באזור זה צפוי שנראה שיפור יותר ניכר, שכן שם מיטוב צריכת החשמל וחיזוק הליבה הגראפית הוא לא פחות מקריטי.

לא ברור כעת אם מנקודה זו עבור כל מחזור של תהליך ייצור אותו אינטל תעבור יעשה שימוש באותה ערכת שבבים ותושבת על כל שלושת השלבים אותם היא מיישמת, אך הבטוח הוא שהמעבדים החדשים יעשו שימוש בערכות השבבים הקיימות, Intel 100 וכמובן בתושבת LGA 1151.

כאמור, השוק שיהנה הכי הרבה ממעבדי ה-Kaby Lake הינו השוק הנייד, שם המעבדים החדשים יציעו או צריכת חשמל פחותה (המתורגם לזמן סוללה רב יותר) או שיפור ביצועים עבור אותה צריכה הקיימת במעבדי הסקיילייק. עבור השוק הביתי, השדרוג נראה בשלב זה יותר בגדר המיותר – אך תמיד מומלץ להשאר מעודכן ולחכות למבחני ביצועים, שכן יכולה החברה לבחור בשיפור הביצועים עבור אותו הספק גם עבור השוק הביתי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים