מנסים לחזור למשחק: Evolve חוזר ל-Steam כמשחק חינמי

משחק האקשן הצוותי Evolve שהושק במחיר מלא לפני פחות משנה וחצי, בחודש פברואר של 2015, הופך כעת למשחק חינמי במודל Free-to-Play וייתמך על ידי מיקרוטרנזקציות, בדומה למשחקים כמו Team Fortress 2. המשחק, שנעלם מ-Steam במהלך מכירת הקיץ באופן מחשיד, יחזור עוד הערב כמשחק חינמי בהרצת בטא, על המחשב האישי בלבד (בשלב זה). כך לפי הודעה מאת Turtle Rock המפתחת את המשחק.

Evolve, שמתגאה במשחקיות א-סימטרית מרעננת ושונה מרוב המשחקים האחרים בשוק, עורר ציפיות רבות בקרב השחקנים. המשחק מאפשר לקבוצת “ציידים” להביס בצוותא מפלצת גדולה וחזקה, כששחקנים אנושיים מאיישים הן את תפקיד המפלצת והן את זה של הציידים. קונספט זה, יחד עם ההבטחה למשחקיות פורצת דרך, גרמו להתרגשות רבה טרם שחרור המשחק.

כשהשקנו את Evolve, התגובה לא היתה מה שציפינו.

עם זאת, Turtle Rock סיפרה כי המשחק נתקל בקשיים מיד לאחר ההשקה. Evolve הושק במחיר מלא לצד תכנים להורדה בתשלום (DLC) שלא נראו מוצדקים לקהל השחקנים, וגרפו ביקורת קשה, אשר דחתה שחקנים רבים. אלמנים שונים כמו עיצוב השלבים והתנהלות “המפלצת” במשחק זכו לביקורות מעורבות, ולא הספיקו על מנת להשאיר את השחקנים. זמן קצר לאחר ההשקה, Evolve הפך שומם, והשחקנים המשיכו הלאה.

כשהשקנו את Evolve, התגובה לא היתה מה שציפינו. היו כמה ביקורות טובות, אבל היו גם ביקורות גרועות“, נמסר מ-Turtle Rock. “מצד אחד היתה התרגשות, ומצד שני אכזבה – עבור השחקנים ועבורנו. התגובה השלילית ל-DLC הכתה בחוזקה, שטפה את התלהבותם של השחקנים, וגררה אותנו רחוק יותר ויותר מחוויית המשחק הראשונית. אנחנו רוצים להחזיר את הקסם הזה“.

כעת Turtle Rock מנסה להחזיר את השחקנים ל-Evolve עם השקה מחודשת של המשחק, בחינם. ראשית תנסה Turtle Rock את המודל החדש ב-Steam, כהרצת בטא במודל Free To Play (חינמי) על המחשב האישי. לאחר מכן, בתקווה והמשחק יבסס את כדאיותו, Turtle Rock תרחיב את הפעילות גם לקונסולות.

האם השחקנים יחזרו? Evolve
האם השחקנים יחזרו? Evolve

שחקנים שרכשו את המשחק במחיר מלא, טרם ההשקה המחודשת בחינם, ייקבלו יחס מיוחד בדמות תג “מייסד” (Founder) שיוענק להם, וכל התכנים אותם רכשו בעבר ימשיכו איתם למשחק החינמי המחודש. יתר על כן, Turtle Rock מבטיחה כי שחקנים אלו ייזכו לשלל פרסים, הטבות, תכנים ו”מפתחות כסף” (המטבע שבשימוש במשחק) אותם ניתן יהיה לבזבז על תכנים נוספים. עם זאת, לאף שחקן, ותיק או חדש, לא יינתנו הטבות שיקנו יתרון משחקי על פני שחקנים אחרים.

המטרה של Turtle Rock כעת היא להביא כמה שיותר שחקנים ל-Evolve. “השחקנים הם אלה שיוצרים את הערך בעולם של ימינו“, נמסר על ידי אחד המפתחים בפורום. “אם נשיג את השחקנים, היתר כבר יבוא בעצמו“. האם Turtle Rock תצליח להחיות את המשחק הייחודי עליו עבדה במשך ארבע השנים האחרונות? רק הזמן יגיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים