הוכרז: BlackBerry DTEK50 – סמארטפון אנדרואיד מאובטח במחיר נגיש

BlackBerry DTEK50 – סמארטפון האנדרואיד המאובטח ביותר בעולם

פחות משנה לאחר שחשפה לראשונה את מכשיר האנדרואיד הראשון איי פעם בייצורה, מכריזה זה עתה יצרנית התוכנה הקנדית, בלקברי, על סמארטפון האנדרואיד BlackBerry DTEK50 ומבטיחה: זהו סמארטפון האנדרואיד המאובטח ביותר בעולם. על מנת למלא את הבטחתה, ציידה בלקברי את ה-DTEK50, שמהווה למכשיר האנדרואיד השני בייצורה, עם מספר אמצעי אבטחת מידע ייחודיים:

BlackBerry DETEK50 2

  • הצפנה מקצה לקצה – לטענת היצרנית, כל פיסת מידע של משתמשי המכשיר, החל מתכנים עסקיים ועד לתמונות, סרטונים, אנשי קשר ועוד, יוצפן תחת סטנדרט אבטחת המידע FIPS 140-2. סטנדרט זה מבטיח להגן על המכשיר וכל התוכן הנמצא בו גם בעת גניבה או במקרה של אבידה.
  • אבטחה ברמת החומרה – נוסף על הצפנה ברמת התוכנה שהזכרנו, מציינת בלקרי כי אבטחת המכשיר “נבנתה כבר מההתחלה” ובאמצעות טכניקה ייחודית מוסיפה היצרנית מפתחות הצפנה גם לרכיבי המכשיר, בהם ניתן להשתמש על מנת “לפקח, לאמת ולעקוב” אחר המכשירים.
  • אתחול מאובטח – ה-DTEK50 מציע למשתמשיו פן נוסף של אבטחה המתבטא באמצעות אתחול מאובטח. לדברי היצרנית, בכל שלבי עליית המכשיר ומערכת ההפעלה, נבדק הרכיב הנדרש הבא לעליית המערכת ואך ורק במקרה שזה אומת ע”י שלב העליה שקדם לו.

BlackBerry DTEK50 Sides

מלבד אבטחת מידע ברמה גבוהה במיוחד, מציעה בלקברי עם המכשיר מפרט הפונה לשוק הביניים וכולל: מסך עמיד בפני שריטות בגודל 5.2 אינץ’ וברזולוציית Full HD סטנדרטית, מערכת שבבים מדגם Snapdragon 617 הכוללת 8 ליבות עיבוד מסוג Cortex-A53 יחד עם המאיץ הגרפי Adreno 405, זיכרון RAM על סך 3 גיגה-בייט וזיכרון אחסון בסך 16 גיגה-בייט עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס MicroSD.

נוסף על כך, ישלב ה-BlackBerry DTEK50, אליו התייחסו הדיווחים עד כה בשם הקוד BlackBerry Neon (או Hamburg) סוללה בלתי נשלפת בקיבולת של 2,610mAh עם תמיכה בטעינה מהירה מסוג Quick Charge 2.0, מצלמה ראשית ברזולוציית 13 מגה פיקסל עם מנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי (PDAF) ומצלמה קדמית ברזולוציית 8 מגה פיקסל. מערכת ההפעלה שתרוץ על גבי המכשיר היא אנדרואיד 6.0 מרשמלו, ומימדיו עומדים על 147 מ”מ אורך, 72.5 מ”מ רוחב ועובי של 7.4 מ”מ.

BlackBerry DTEK50 2

בכל הנוגע לעיצובו ומבנהו, עשוי ה-DTEK50 ברובו מפוליקרבונט ומשלב מסגרת בעלת מראה קצת יותר יוקרתי. מלבד כפתורי וויסות הווליום וכן כפתור הנעילה/כיבוי, מציע המכשיר כפתור מותאם אישית שיאפשר למשתמשים גישה מהירה לאפליקציות או פונקציות שונות בהן הם מרבים להשתמש.

את המכשיר מציעה בלקברי להזמנה מוקדמת כבר ברגעים אלו עבור 299 דולר (כ-1,150 שקלים לפני מסים), והוא צפוי לעשות דרכו בעתיד גם לישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים