רואים כפול: Clear Sight של קוואלקום רותמת זוג מצלמות לתמונה מושלמת

מערכת Clea Sight של קוואלקום

יצרנית השבבים המובילה קוואלקום הכריזה על Clear Sight – יכולת חדשה בתחום הצילום הרותמת זוג מצלמות לשיפור התמונה. היכולת פועלת על סדרת מעבדי התמונה Spectra ISP, אשר מוטמעת במערכות-על-שבב הנפוצות מסדרת Qualcomm Snapdragon.

הטרנד החם ביותר בעולם הצילום כיום הוא ללא ספק מצלמות כפולות – ה-Huawei P9 מתהדר במערך שכזה, גם LG הצטרפה לחגיגה ואפילו אפל לא נשארה חייבת. השימוש בזוג מצלמות מאפשר ליצרנית להטמיע מגוון יכולות אשר אינן אפשריות במצלמה בודדת: זום אופטי, אפקטים מיוחדים (דוגמת עומק שדה רדוד), ואפילו שיפור איכות התמונה באמצעות ניתוח המידע המתקבל משתי המצלמות.

היכולת החדשה של קוואלקום מורידה את עול עיבוד התמונה מהיצרנית ומטמיעה אותו היישר אל תוך מערכת השבבים. Clear Sight של קוואלקום מסוגלת ליצור תמונות תמונות חדות יותר, עם ניגודיות טובה יותר ופחות רעשים בחשיכה, באמצעות שימוש במנגנון דומה לזה של העין האנושית.

אייפון 7 פלוס (תמונה: Apple)
אייפון 7 פלוס (תמונה: Apple). שניים זה תמיד ביחד

במכשיר בו משולבת מערכת Clear Sight מותקנות זוג מצלמות אחת ליד השנייה. שתי המצלמות מכילות עדשה זהה, כלומר זווית הראייה שלהן נותרת זהה. באחת המצלמות מותקן חיישן רגיל בעל יכולת קליטת צבע, בעוד שהשנייה לוכדת אך ורק פרטים בשחור לבן. כיוון שהיא אינה מסננת את הצבעים, המצלמה השנייה מסוגלת לקלוט פי שלושה יותר אור ולשלב את המידע שקיבלה יחד עם פרטי הצבע מהחיישן הרגיל. העין עובדת על עיקרון דומה כיוון שגם היא משלבת קולטני צבע וקולטני שחור לבן, האחרונים נכנסים לפעולה בסביבות חשוכות במיוחד (ולכן הכל נראה אפור בלילה).

נכון לרגע זה, רק ה-Snapdragon 820 וה-Snapdragon 821 תומכות במערכת ה-Clear Sight החדשה. סביר להניח שבחודשים הקרובים נחזה במכשירים חדשים המטמיעים את היכולת המיוחדת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים