יש קונה רציני לטוויטר? בעלי המניות בטוחים שכן ומקפיצים את המניה ב-22%

טוויטר באייפון (צילום: גאדג'טי) טוויטר (צילום: גאדג’טי)

הרשת החברתית של טוויטר זוכה להמון פופולריות ויחסי ציבור טובים, אך מתקשה לייצר מהם צמיחה יציבה ולהפיק רווח בשורה התחתונה. על רקע קשיים אלו עולים מפעם לפעם דיווחים והשערות שהחברה נמצאת על המדף ותימכר למרבה במחיר. הפעם זו רשת CNBC שלפי מקורותיה טוענת שטוויטר קיבלה הצעות התעניינות מכמה תאגידי טכנולוגיה ומדיה שעשויות לשים הצעה קונקרטית על השולחן בקרוב מאוד. על פי תיאור המקורות, אלפבית (חברת האם של גוגל) ו-Salesforce יכולות להתאים להגשת הצעה רכישה.

בתגובה לדיווח, קופצות מניות טוויטר בבורסה היום בכ-22%. למרות שעדיין לא יודע כמה מילארדי דולרים אותם מתעניינים פוטנציאליים מוכנים לשים על השולחן, שווי השוק משקף לה מחיר של כ-16 מיליארד דולר.

גרף מניית טוויטר (מקור: Google Finance)
מקור: Google Finance

על אנליסטים ומפרסמים

למרבה המבוכה, רגע לפני שהמניות קפצו ב-22% החליט אנליסט מבנק RBC המכובד להוריד המלצה לטוויטר ל’תשואת חסר’. כך יצא שרגעים לפני פרסום הסיפור של CNBC על המכירה, המניה איבדה 2% לפני שזינקה בחדות. לטענת האנליסט, המפרסמים פשוט לא מתחברים לטוויטר.

גם טוויטר יודעת זאת, לכן היא נמצאת במהלכו של “פיבוט” בו היא מנסה כיוונים שונים כדי למשוך משתמשים. לאחרונה היא שידרה משחק ראשון מסדרה של 10 משחקים מליגת ה-NFL שהביאו לה כ-200 אלף צופים לאורך כל המשחק (ו-2.3 מיליון בני אדם ניסו להזרים דרכה את המשחק לפחות לכמה שניות). נראה שגם בטוויטר קיוו ליותר צופים. בטלוויזיה צפו במשחק בממוצע 15.4 מיליון צופים, שם שילמו המפרסמים כפול ממה ששילמו לטוויטר.

בדיקה של האנליסט מראה שהתשואה למפרסמים על השקעתם די נמוכה. היא יצאה במקום ה-5 מתוך 7 כשלפניה ענקיות כמו גוגל, פייסבוק ולינקדאין ואחריה רק יאהו ו-AOL. אם המודל של שידורים חיים-חברתיים לא יצליח להציל את טוויטר, אולי גוגל או Salesforce כן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים