מסלקת מתחרה מהזירה: פיטביט עשויה לרכוש את Pebble ב-40 מיליון דולר

Pebble Time Round

שוק המחשוב הלביש הוא שוק לא קל. אולי בגלל זה פיטביט (FitBit), המובילה הדומיננטית בזירה זו, מנסה לסלק את המתחרה Pebble על ידי רכישתה. אף אחת מהחברות עדיין לא מאשרת זאת רישמית אבל מקורות שונים בטוחים שהעסקה בדרך.

לפי המקור שהדליף את סכום הרכישה מדובר על הצעה “סמלית” בטווח של 34-40 מיליון דולר. המקור גם מספר שבשנה שעברה קיבלה Pebble הצעה מיצרנית השעונים היפנית Citizen על סכום של 740 מיליון דולר והמנכ”ל סירב.

הוא גם מספר שמאוחר יותר, לאחר המכירות הכושלות של דגם ה-Pebble Time Round (הושק בזמנו במחיר של 249 דולר) אינטל הציעו לחברה סכום של 70 מיליון ובלבד שידחו את השקת דגמי ההמשך. שוב, המנכ”ל סירב. כך נותרה Pebble עם הצעה של 40 מיליון דולר מצד פיטביט שרק החובות שלה מוערכים ב-25 מיליון דולר.

חביבת הקהל

Pebble היתה חביבת הקהל בקיקסטארטר. מימון השעון הראשון שלה ב-2012 קיבל 10.3 מיליון דולר תוך חודש בלבד, אז היה זה שיא חדש באתר מימון ההמונים. בפרויקט המימון עבור ה-Pabble Time וה-Pabble Time Steel נאספו 20.3 מיליון דולר מ-78 אלף תומכים למרות שהחברה רצתה רק 500 אלף דולר.

את אהבת הקהל לא הצליחה החברה לתרגם לכדי רווח ארוך טווח. מתחילת פעילותה עד אמצע שנה זו מכרה החברה 2 מיליון שעונים סך הכל (המנכ”ל טוען שרק 15% מתוכם נמסרו במסגרת התשורות לתומכים בפרוייקט המימון) אבל מוקדם יותר השנה פיטרה 25% מעובדיה כי מצבה הכספי היה לחוץ.

עתיד לא ברור

מצבה של פיטביט טוב יותר, אבל גם זו עומדת בפני זעזועים ומהמורות. שוק המחשוב הלביש עדיין צומח אבל מאט בעקביות. נתח השוק שלה בשוק המחשוב הלביש עומד על 25.4% אבל התחרות מצד Garmin, שהצליחה להכפיל את מכירותיה ברבעון השני, ושלל יצרניות קטנות (רובן סיניות זולות) שהצליחו להגדיל את נתח השוק שלהן מ-33% ל-42% מאיימת עליה.

נראה שבשוק הגאדג’טים כבר לא מתלהבים מאוד מצמידי בריאות ושעונים חכמים. שוק המחשוב הלביש אמנם צמח ב-26.1% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אבל זה הרבה פחות משיעורי הצמיחה שנרשמו ברבעונים קודמים (70% ברבעון הראשון ומעל ל-100% בשנה שעברה).

סגמנט השעונים החכמים, שנכלל בתוך בתוך ענף המחשוב הלביש, סבל מהאטה קשה במיוחד. המכירות השנה נחתכו ב-50% לעומת שנה שעברה. נכון לסוף הרבעון השלישי: אפל עדיין בראש הרשימה אך נתח השוק שלה ירד מ-70% ל-41%  ו-Pebble במקום החמישי עם מכירה של כ-100 אלף שעונים.

מקור: IDC
מקור: IDC

עתיד המחשוב הלביש המעורפל משליך קשות על מניית פיטביט: ביום הנפקתה בבורסה ב-2015 היא טסה 50%, וקצת לאחר מכן טיפסה עד למחיר 50 דולר. אתמול היא סגרה במחיר הנמוך ביותר אי פעם – 8.14 דולר בלבד. כשהתחזיות שחורות, גם לפיטביט יהיה קשה בנקודת זמן כלשהי לגשת למשקיעים/בנקים ולבקש מימון.

אבל יתכן שפיטביט בכלל לא קונה את Pebble כדי להוסיף אותה לקו המוצרים שלה. הדיווח משער שפיטביט רוכשת את החברה רק בשביל כמה פטנטים, ידע טכנולוגי ומערכת ההפעלה שלהם, ולאחר מכן תמחק אותה. אם זה נכון, הרי שדגמי ה-Pebble 2 וה-Pebble Time 2 יהיו האחרונים שנראה מצידה של Pebble.

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים