דיווח: הייצור המסחרי לשבבי עיבוד עבור מכשירי האייפון בתהליך 7nm יחל ב-2018

מפעל ייצור השבבים של TSMC בטיוואן מפעל ייצור השבבים של TSMC בטיוואן. מקור תמונה: Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., Ltd

במהלך הרבעון הראשון של השנה שעברה, הודיעו יצרנית השבבים TSMC וחברת ARM כי ישתפו פעולה לצורך פיתוח ומימוש של תהליך ייצור 7nm FinFET חדשני ביותר. כעת, פחות משנה לאחר מכן, צץ ברשת דיווח ראשון מסוגו בנושא שמוסר כי TSMC עומדת בלוח הזמנים שלה עבור ייצור השבבים בתהליך ייצור זה, והייצור המסחרי יחל בתחילת 2018.

לטענת הדיווח, שמגיע ממקורותיו של אתר Commercial Times הסיני בשרשרת האספקה, דגמי אב הטיפוס הראשונים לשבבים המיוצרים בהליך ה-7nm החדיש יהיו זמינים כבר במהלך הרבעון השני של השנה הקלנדרית הנוכחית, כאשר בעוד קצת יותר משנה צפויה היצרנית הטיוואנית להתחיל בייצור השבבים המסחרי.

אחת מן הלקוחות הבולטות ביותר של השבבים בהליך החדש, כך נמסר, היא כמובן שותפתה הוותיקה של TSMC וענקית הטכנולוגיה מקופרטינו – אפל, שתבצע שימוש בשבבים המיוצרים בתהליך 7nm כבר במכשירי האייפון והאייפד שיוכרזו ב-2018. שם השבב שייוצר בהליך זה יהיה ככל הנראה Apple A12, שכן במהלך השנה הנוכחית צפוי דור מכשירי האייפון הבא להגיע עם שבב Apple A11 המיוצר בהליך 10nm FinFET.

אפל אינה חברת הטכנולוגיה היחידה שתבצע שימוש בהליך הייצור החדש של TSMC, כאשר על פי פרטי הדיווח גם קוואלקום, Nvidia ומגוון יצרניות נוספות ככל הנראה כבר חתמו על חוזה מול היצרנית. בעתיד, מקווה TSMC לצבור לכל הפחות 20 לקוחות שיבצעו שימוש בתהליך הייצור בגודל 7nm.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים