לא רק חנייה: פנגו+ תאפשר תשלום בנתיב המהיר

אפליקציית פנגו+ והנתיב המהיר (קרדיט תמונה: יח"צ פנגו) קרדיט תמונה: יח”צ פנגו

אפליקציית פנגו+ הפופולרית, שעלתה לגדולה בזכות יכולתה לשלם עבור חנייה מהסמארטפון, תאפשר מעתה לשלם גם עבור נסיעות בנתיב המהיר.

הנתיב המהיר

הנתיב המהיר הינו נתיב אגרה ייעודי באורך של 13 ק”מ בכביש 1. הנתיב מתחיל במחלף בן גוריון ומסתיים במחלף קיבוץ גלויות, כך שהוא עובר בחלקים הפקוקים והעמוסים ביותר של כביש – חלקים אשר הנסיעה המזדחלת בהם עשוייה לארוך עשרות דקות ארוכות ואפילו יותר בשעות העומס של הבוקר ואחר הצהריים.

הנתיב המהיר מאפשר (בתשלום אגרה כמובן) להנות מנתיב נסיעה פנוי ופתוח, המאפשר לנוסעים בו לעקוף את הפקקים במהירות גבוהה מזו של הנתיבים הרגילים. כלי תחבורה ציבורית, מכוניות פרטיות ובתוכן מעל ארבעה נוסעים (שלושה בשעות פנויות) ורכבי נכים פטורים מתשלום האגרה, בעוד שאופנוענים משלמים רק מחצית מן האגרה.

גובה האגרה נע בין 7 שקלים ל-104 שקלים חדשים, בהתאם לעומס בכביש. האגרה המשתנה נוצרה על מנת לווסת את כמות הרכבים העושים שימוש בנתיב ולשמור על מהירות נסיעה מינימלית של שבעים קילומטרים לשעה. אורך הנסיעה כולה מוערך בכ-11 דקות – פרק זמן זעום בהשוואה לזמן הנסיעה בנתיבים הרגילים בשעות העומס.

גביית האגרה נעשית באמצעות מכונות תשלום אוטומטיות (דמוי Tollbooth) בחניון “חנה וסע” (הממוקם בתחילת הנתיב), או באמצעות מצלמות גבייה אוטומטיות (בדומה לשיטה הנהוגה בכביש 6). נסיעה ספונטנית בנתיב ללא מעבר במכונות התשלום וללא הרשמה מראש לשירות תוביל לחיוב המשתמש בעמלה נוספת – וכאן נכנסת פנגו+ לתמונה.

הנתיב המהיר ופנגו+

בעזרת פנגו, נהגים יוכלו כעת לעשות שימוש בנתיב המהיר ללא הרשמה מוקדמת, ללא שימוש במכונות התשלום וללא עמלה נוספת. עמלת הנסיעה דרך האפליקציה זהה לזו בדרכי הגבייה הרגילות, כך שאין שום מניעה מלהשתמש בה. בנוסף, דרך האפליקציה ניתן לקבל מידע על עמלת הנסיעה הנוכחית בנתיב, זאת בנוסף לשלט האלקטרוני המוצב בכניסה לנתיב.

אפליקציית פנגו+ (קרדיט תמונה: יח"צ פנגו)
אפליקציית פנגו+ (קרדיט תמונה: יח”צ פנגו)

נכון לרגע זה, המדינה הנוספת היחידה העושה שימוש באפליקצייה לצורך שימוש בכביש אגרה היא ארה”ב, בה פועל יישומון Paytollo אך ורק מהמחצית השנייה של השנה שעברה. כך נוסף לרשימה תחום נוסף בו מדינת ישראל מובילה טכנולוגית ומתחזק מעמדה כמעצמת היי-טק עולמית.

בפנגו צופים כי כבר ברבעון הראשון של השנה אלפי נהגים יירשמו לשירות החדש, וכי המספר רק יעלה בחודשים העוקבים. מה דעתכם? האם תעשו שימוש ביכולת החדשה של פנגו? האם אי פעם נסעתם בנתיב המהיר? שתפו אותנו בתגובות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים