הצצה ראשונה: MSI GE63VR Raider – נייד גיימינג עם מסך FHD ב-120Hz ורמקול ענק

מחשב MSI GE63VR Raider (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במסגרת תערוכת Computex 2017 שנערכה בשבוע שעבר בטאיוואן הציגה יצרנית המחשבים MSI דגם חדש לסדרת ניידי הגיימינג “GE” ועימו מספר תכונות חדשות, בהן רמקול ענק, מערכת קירור חדשה, עדכון למעבדי ה-Kabylake מהדור השביעי של אינטל ומקלדת המוארת בכל צבעי הקשת מבית Steelseries.

במחשב החדש מדגם GE63VR Raider של MSI יצא לי להתנסות בדוכן התערוכה ובהדגמה פרטית שערכה החברה עבור גאדג’טי במשרדיה. ניכר מכל היו ביצועיו של הרמקול החדש מבית Dynaudio ששולב במחשב, אשר מפיק צליל בעוצמה גבוהה במיוחד (105db) בזכות הגדלתו לכדי פי 5 ממה שהוצע בדגם הקודם בסדרה, זאת תוך שמירה על איכות שמע ברמה גבוהה.

אסייג ואומר כי למרות איכותו הגבוהה של הרמקול, עדיין נהניתי יותר מהצלילים הבוקעים ממשחק במחשב דרך אוזניות – ההפרדה בין האוזניים מציגה צלילים מדוייקים יותר בשימוש באוזניות, כזו שמאפשרת לשמוע טנק עובר לידכם מימין ואז משמאל וגם כאן מאפשרת החומרה במחשב לקבל צלילים באיכות גבוהה. מי מכם שמעדיף רמקול חזק ואיכותי צפוי להנות מהשדרוג האחרון שמגיע לנייד החדש. לצד הרמקול הענק משלבת החברה במחשב גם תוכנה ייעודית העוסקת לכל פן בתחום האודיו, החל מבחירת תצורות שמע המוגדרות מראש או באופן ידני וכלה בכלים המיועדים להקלטת אודיו דרך המחשב.

מחשב MSI GE63VR Raider (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מחשב MSI GE63VR Raider (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עדכון משמעותי נוסף ל-GE63VR Raider הינו מסך 15.6 אינץ’ עם פאנל IPS בעל קצב רענון גבוה שנמדד ב-120 הרץ אשר מציע זמן תגובה של 3 מילי-שניות תחת מגבלת רזולוציית Full HD. כמובן שתוכלו לקבל גם דגם עם מסך UHD 4K ואם תרצו, קיימת גם חלופה המציעה מסך בגודל 17 אינץ’ בדגם ה-GE73VR Raider, אבל אז תאלצו להסתפק בקצב רענון נמוך יותר ובזמן תגובה מהיר פחות הנמדד ב-5 מילי-שניות.

בזמן משחק ב-GE63VR בתצורת 120Hz רץ המשחק באופן חלק למדי ולא הבחנתי במריחות או קפיאות מסך. אציין שלא שיחקתי זמן רב (כחצי שעה), אך התגובות הטובות שקיבלתי אודות אופן הריצה של משחקים על המחשב ממספר שיחות שערכתי עם גיימרים ששיחקו שעות ב-CS:GO על המחשב החדש במהלך התערוכה והזרימו את התוצרת לעוקביהם בטוויץ’, חיזקו מעט את תחושותיי אודות צד הביצועים של המחשב. ועדיין, אעדיף להמתין ולתת לאחד הגיימרים אצלנו בגאדג’טי לשפוט מתי שיגיע המחשב לישראל להתרשמות עמוקה יותר.

מחשב MSI GE63VR Raider (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מחשב MSI GE63VR Raider (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מתחת למכסה המנוע של המחשב החדש לא תמצאו את כרטיס המסך המתקדם ביותר מבית NVIDIA, אך תוכלו לבחור בין תצורות של GeForce GTX 1070 עם 8 גיגה-בייט של זיכרון GDDR5 ברף העליון ועד GTX 1060 עם 3 גיגה-בייט GDDR5. לצד זאת משלבת MSI בנייד הגיימינג החדש גם את מעבד הדור השביעי של אינטל בתצורת Core-i7 ומערכת קירור חדשה – Cooler Boost 5, המשלבת שני מאווררים גדולים, 7 צינורות קירור ו-4 פתחי אוורור.

מקלדת Steelseries במחשב MSI GE63VR Raider (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מקלדת Steelseries במחשב MSI GE63VR Raider (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

את מקלדת ה-Steelseries החדשה ששילבה MSI בניידיה המעודכנים כבר הזכרתי בהצצה הראשונה למחשב ה-GT75VR Titan וזו מופיעה גם בדגם זה (GE63VR Raider), אולם כאן לא מדובר במקלדת מכאנית, אלא במקלדת רגילה. עדיין תוכלו להשתמש בתוכנה המובנית של Steelseries על מנת להגדיר תצורות תאורה שונות, כאשר גם הדגשת מקשי הפונקציות באמצעות תאורת המקשים אפשרית בדגם זה של המחשב (על ידי לחיצה על מקש הפונקציה).

*הכותב היה אורח חברת MSI בתערוכת Computex 2017.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים