כך נראה תחום הבינה המלאכותית בישראל מצד המפתחים ב-Hackathon.AI

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בסוף השבוע האחרון התקיים במתחום WeWork הפלך בת”א Hackathon.AI, האקתון ראשון בישראל העוסק בתחום הפיתוח לאינטליגנציה מלאכותית. להאקתון נרשמו מעל 150 משתתפים שהגיעו על מנת לנסות ולפתח כלים, שירותים ואפליקציות הקשורים לתחום, כאשר עיקר ההתמקדות הייתה ביצירת פרוייקטים העוסקים בצ’אט-בוטים וב-Skills לפלטפורמות העוזרות הקוליות הקיימות בשוק (Google Assistant, קורטנה, Alexa וכד’).

לאחר 24 שעות של עבודה, נותרו 20 קבוצות שחרשו אל תוך הלילה על מנת להציג את הפרוייקטים שיצרו, והדגימו בפנינו כמה פנינים המוכיחות את העתיד של תחום הבוטים והעוזרות הקוליות. המשתתפים הציגו אפליקציות חיוניות עבור מגוון רחב של תחומים מחיי היום-יום. ראינו את פרוייקט Hospitality אשר עוזר לחסוך בזמן המתנה בתור בבתי חולים על-ידי זיהוי מבוסס מיקום של המשתמש שפיתח, את פרוייקט Dubugging Assistant המשמש כעוזר אישי לשם מיפוי באגים בקוד וגם את Belly Bot, שיעזור לכם בניהול שוטף של התזונה היומית וילמד את התפריט שלכם לאורך זמן.

הפרוייקטים המובילים

את התחרות הובילו חמישה פרוייקטים מרכזיים, שגם זכו בפרסים השונים שחולקו בהאקתון. את המקום הראשון ופרס של 10,000 שקלים קטפו חבורה צעירה של מקודדים שפיתחו את פלטפורמת Scratch.AI על גבי פלטפורמת Scratch של MIT, המנגישה תכנות באספקטים שונים לבני נוער. הפלטפורמה שפיתחו מנגישה את תכנות האפליקציות עבור תחום הבינה המלאכותית לילדים, על-ידי הצגת אבני בניין בעזרתן ניתן לבנות אפליקציות ומשחקים מבוססי בינה מלאכותית בקלות על ידי גרירה (Drag & Drop) של אלמנטים רלוונטיים.

פרוייקט בולט נוסף הוא SUMMIT, שגם קטף את המקום השני בתחרות עם פרס של 7,500 שקלים, השתמש בבינה מלאכותית על מנת לדגום אודיו בזמן אמת (מהרצאות או ישיבות) ולתמלל אותו באופן אוטומטי, אך לא בכך מסתכמים יכולותיו. לאחר דגימת האודיו דרך מקורוות שונים (בהאקתון הדגימה קבוצת המפתחים הקלטה דרך מיקרופון פשוט לתוך מחשב), מבצע SUMMIT סיכום של הדברים החשובים שנאמרו במהלך ההרצאה או ישיבת הצוות, ואז שולח למשתתפים את הסיכום בדרכים שונות.

צוות המפתחים של SUMMIT (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
צוות המפתחים של SUMMIT (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

את המקום השלישי בהאקתון ופרס של 5,000 שקלים לקח פרוייקט רטטוי, אשר כפי ששמו מעיד עליו עסק במזון. רטטוי הינו Skill המיועד ל-Alexa של אמזון שמאפשר למשתמשים למצוא מתכונים ולהקריא אותם צעד-אחר-צעד דרך אחד ממוצרי החברה, כמו ה-Amazon Echo. פרט ליכולות ההנחיה הקולית שמספק רטטוי, שומר זה את המתכונים שביקשתם לשלב מאוחר יותר, כך שלא תתבקשו לחפש אותם שוב ושוב או להתחיל מהתחלה במידה שלקחתם הפסקה. בנוסף, הדגימה הקבוצה שפיתחה את רטטוי גם אפשרות למשלוח הודעות טקסט אודות המצרכים הדרושים עבור המתכון שאינם זמינים למשתמשים, על מנת שיוכלו לגשת עם הרשימה בקלות ולרכוש אותה. ומי יודע – אולי בעתיד נוכל לשלוח את הרשימה ישירות לסופר-מרקט ולקבל את המוצרים במשלוח הביתה.

חביבי הקהל

שני פרסים נוספים הוענקו למי שהיו חביבי הקלה בתחרות. הראשון בהם היה מרי פופינס (Mary Poppins), פרוייקט שנבנה על ידי קבוצה של מפתחות במטרה לעזור להורים לילדים לפתור בעיות באמצעות חוכמת ההמונים. מרי פופינס נבנה כ-Skill ל-Alexa של אמזון ומאפשר חיפוש קולי מהיר לבעיות נפוצות שצצות להורים לילדים.

צוות המפתחים של מרי פופינס יחד עם גל קליין, מייסד שותף ו-CTO ב-Audioburst (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
צוות המפתחים של מרי פופינס יחד עם גל קליין, מייסד שותף ו-CTO ב-Audioburst (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לאחר שמבקשים ההורים עזרה בנושא מסוים, נסרקת השאלה דרך ה-Skill של מרי פופינס, ותשובות ספציפיות מתוך פודקאסטים שונים ברשת יוקראו להורים כדי שאלו יוכלו להתמודד עם הבעיה עם פתרונות שמציעים הורים אחרים לנושא. החיפוש וההגשה של התשובות בפודקאסטים התאפשרו דרך שימוש של מרי פופינס ב-API של חברת אודיו-ברסט (Audioburst) הישראלית, אשר סורקת תכניות רדיו ופודקאסטים ומסוגלת לשלוף מתוכן מידע קולי רלוונטי, קצר וקולע לשאלות הנשאלות.

חביב קהל נוסף היה Emotion Player, נגן מוסיקה מבוסס AI המתאים את המוסיקה למשתמש על פי מצב הרוח שלו. הנגן מסוגל לסרוק את תמונת המשתמש, ועל פי הבעת הפנים שלו לזהות את מצב הרוח ולהתאים לו את המוסיקה הרלוונטית. בהדגמה שערך הצוות שפיתח את הנגן הודגם זה על גבי ה-API של Soundcloud, אך הצוות המפתח ציין כי ניתן להרחיבו בקלות לשימוש גם ביוטיוב ובפלטפורמות נוספות.

תוכלו לצפות במצגות של כל המשתתפים ב-Hackthon.AI בוידאו הבא:

את ההאקתון ארגנו אבישי פריז, כיום מנהל פיתוח עסקי ב-IronSoure ובעבר מנהל השיווק של יבואנית מוצרי המובייל של LG בישראל, אריאל קדם, סגן נשיא פיתוח מוצר בחברת Knowmail ואורי אליאבייב, כתב גאדג’טי, מנהל מוצר בחברת הסטארטאפ Doorbill ומייסד קבוצת Machine and Deep Learning Israel בפייסבוק.

בין נותני החסות והשותפים בהאקתון ניתן היה למצוא חברות כדוגמת:

  • Audioburst – המפתחת פלטפורמת AI לניתוח, הבנה וחיפוש של תכני Audio ממגוון מקורות (תחנות רדיו, פודקאסטים, תוכניות טלוויזיה, תכני אינטרנט ותכני אודיו אחרים) ומאפשרת גישה לאפליקציות ומוצרים שונים באמצעות API.
    יחידת החדשנות של בנק פועלים (POINT) – הפועלת לאיתור טכנולוגיות מתקדמות ושילובם המהיר בבנק. באמצעות התקשרות עם חברות סטארטאפ מבטיחות, שותפות עם מעבדות של ענקיות הטכנולוגיה בשוק וחבירה למעבדות אקדמיות בארץ ובעולם.
  • Knowmail – המפתחת מנוע לתעדוף מיילים דחופים וחשובים, מבוסס AI, כדי לעזור לעובדים בארגונים גדולים לעבוד בצורה יעילה ופרודקטיבית יותר.
  • VIBER – אפליקציה למסרים ושיחות אשר מחברת בין אנשים, היכן שלא יהיו ברחבי העולם. וייבר הכריזה לאחרונה על API למפתחים ואיפשרה למפתחים לבנות צ’אטבוטים על גבי הפלטפורמה שלה.
  • Samsung Next – המתמקדים בהשקעות בסטארטאפים בשלבים מוקדמים באמצעות קרן ייעודית של 150 מיליון דולר.
  • LG Technology Center – העוסקים באיתור, בחינה וסיוע בהטמעה של טכנולוגיות מתקדמות מול חברות סטארט-אפ ו/או מחקרים אקדמים בישראל.
  • Microsoft Accelerator – תכנית האצה גלובלית עם 7 מרכזים נוספים בעולם, מיועדת לסטארטפים בשלבי A Round. (ההרשמה למחזור ה11 תחל בקרוב).
  • SEEV – המתמחה בגיוס טאלנטים בתחומי התוכנה לסטרטאפים ולחברות הייטק. עובדים עם חברות הסטרטאפ הכי נחשקות, ועושים את זה במקצוענות, תוך שימוש בכלים המתקדמים ביותר בעולם הגיוס.
  • Elevation Academy – אקוסיסטם חינוכי המונחה על ידי התעשייה. החברת מספקת כלים, קורסים והזדמנויות פרקטיים ועדכניים, מציעים קורסים אינטנסיביים וקורסי ערב בנושאים הכוללים תכנות, ניהול מוצר, מידענות, שיווק דיגיטלי, ניהול קהילות ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים