הוכרז: Nokia 8 – מכשיר הדגל הראשון בדור החדש של נוקיה

Nokia 8 Nokia 8

אחרי שביצעה קאמבק מתוקשר היטב והשיקה 3 מכשירי אנדרואיד לשוק הבינוני-נמוך תחת שם המותג הוותיק, נוקיה חוזרת זה עתה למשחק האמיתי ומכריזה על סמארטפון הדגל Nokia 8, זאת באמצעות חברת HMD Global האוחזת ברישיון הבלעדי לשימוש בשם המותג שלה ובדיוק כפי שחזו השמועות והדיווחים מהחודשים האחרונים.

Nokia 8, ספינת הדגל החדשה מבית ייצורה של HMD Global, הנושאת את שמה המיתולוגי של ענקית הסלולר הפינית, זועקת פרימיום מכל עבר. היא מציעה מבנה מתכת מלא (עשוי תרכובת אלומיניום מסדרת 6000) המתעגל מגבה אל המסגרת, שם נמצא כפתור נעילה/כיבוי, 2 כפתורים לוויסות הווליום, שקע 3.5 מ”מ לחיבור אוזניות, מחבר USB Type-C וכן את מגירת כרטיס הסים או הרחבת הזיכרון (MicroSD).

Nokia 8
Nokia 8

אל המסגרת תתאחד זכוכית 2.5D מעוגלת מסוג Gorilla Glass 5, כשזו תגן על צג LCD בגודל 5.3 אינץ’ וברזולוציית Quad HD. מסך זה יספק בהירות מקסימלית של 700nit. גוף המכשיר מגיע בעובי 7.9 מ”מ בלבד ויהיה עמיד בפני מים ואבק תחת תקן IP54. משמעות הדבר היא שאבק יכול לחדור למכשיר אך לא יגרום לו נזק, וכי זה עמיד בפני התזות מים קלות וללא טבילה (בניגוד למכשירי דגל המגיעים כיום ברבים מן המקרים עם תמיכה בתקני IP67/68). שאר המימדים: 151.5 מ”מ אורך, 73.7 מ”מ רוחב ומשקל של 160 גרם.

בגב הנוקיה 8 נמצא מערך הצילום הראשי שלו. מערך זה כולל שני חיישני צילום ברזולוציית 13 מגה פיקסל, האחד חיישן מונכרום (מצלם בשחור ולבן בלבד) בעוד הנותר הינו חיישן RGB (מצלם בצבע) הכולל מייצב תמונה אופטי (OIS). שני אלו מגיעים עם עדשה של ענקית הצילום Zeiss, זאת במסגרת שיתוף הפעולה בין השתיים, לצד זיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי (PDAF) ופלאש LED כפול.

Nokia 8
Nokia 8

בקידמת המכשיר נמצא את מצלמת הסלפי, שלמעשה כוללת את אותו החיישן שנמצא בגב ה-Nokia 8. כך, יוכלו משתמשי המכשיר לצלם תמונות סלפי ברזולוציית 13 מגה פיקסל וכן להיעזר במנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי. נוקיה מציעה פיצ’ר חדש בשם Dual Sight המאפשר למשתמשים לצלם ולהזרים וידאו בשידור חי הקולט במחצית מן המסך את הוידאו הנקלט במצלמת הסלפי ובחצי הנותר משלב וידאו הנקלט במערך הצילום הראשי שבגב המכשיר. את הוידאו ניתן להזרים דרך פייסבוק ויוטיוב באופן מובנה.

יש להדגיש כי המכשיר מציע צילום וידאו ברזולוציית 4K, תוך שילוב הקלטת אודיו בטכנולוגיית Ozo Audio מבית נוקיה, המוכרת ממצלמת ה-360 של היצרנית הפינית. טכנולוגיה זו תאפשר הקלטת אודיו באיכות גבוהה ביותר תוך שילוב של הקלט ממספר מיקרופונים שונים.

Nokia 8
Nokia 8

בכל הנוגע למפרטו הטכני, עומד ה-Nokia 8 בקנה אחד מול שאר מכשירי הדגל של השנה הנוכחית וכולל: מערכת שבבים מדגם Snapdragon 835, זיכרון אחסון פנימי בסך 128 גיגה-בייט (ניתן להרחבה) עבור דגם בצבע הכחול מבריק ו-64 גיגה-בייט לכל השאר, 4GB RAM, מחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C התומך ב-USB 3.1 ובטעינה מהירה מסוג Quick Charge 3.0, בלוטות’ 5.0 וסוללה בלתי ניתנת לשליפה בקיבולת 3,090mAh.

ה-Nokia 8 יריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1.1 נוגט בגרסה נקייה לחלוטין, כאשר החברה אף מציינת כי שיתפה פעולה עם גוגל לצורך הטמעת אפליקציית Google Photos כיישום הגלריה ברירת המחדל במכשיר. בעתיד, מוסרת נוקיה, יגיע למכשיר עדכון ל-Android O, שצפויה לנחות אצל המשתמשים הראשונים כבר בשבוע הבא.

את הנוקיה 8 תתמחר היצרנית בלא פחות מ-600 אירו. המכשיר יהפוך זמין לרכישה במסגרת השקה גלובלית שתחל כבר בחודש ספטמבר הקרוב, וצפוי להגיע גם לישראל ביבוא חברת יורוקום ובמועד שאינו ידוע בשלב זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים