גיימר מבריק מוסיף Loot Boxes לדום, והתוצאה מצחיקה במיוחד

‘תיבות השלל’ (Loot Boxes) מגיעות ל-Doom. לא למשחק העדכני משנה שעברה, אלא ל-Doom המקורי משנת 1993 – הגרסה המפוקסלת והנוסטלגית. לא מדובר בתוספת רשמית למשחק, אלא במוד חדש מאת גיימר המכונה Rip and Tear, אשר חושף כיצד Doom היה נראה אם היו Loot Boxes אי שם בשנות ה-90.

אם תורידו את המוד החדש, ששמו (שלא במפתיע) הוא “Doom Loot Box”, מיד תוכלו לשים לב לכמה שינויים. כעת, במקום נשקים במשחק תוכלו לראות תיבות מפוזרות ברחבי השלב. כאשר תיגשו אליהן, תופיע הודעה על המסך: כדי לפתוח את התיבות יש צורך במפתח. בכל פעם שתפתחו תיבה תראו מטח פתיתונים צבעוני (קונפטי), ואז יוגרל עבורכם פריט אקראי מ-Doom.

כלומר, כדי לקבל פריטים יש לפתוח תיבות במשחק. אולם היכן נשיג מפתחות? כשתחסלו מפלצות במשחק, ישנו סיכוי קטן שהן יפילו עבורכם מפתח. אם קצב ההתקדמות נראה לכם איטי מדי, תוכלו לסור לתפריט החדש במשחק: ה-Marketplace, בו ניתן “לרכוש” מפתחות ותיבות נוספות (באופן צפוי, נראה כי השרתים אינם פעילים כרגע). מדובר במוד משעשע, אשר לוקח כלכלת משחק מודרנית וכופה אותה על משחק מדור אחר, בו מערכת שכזו לא עלתה על הדעת, באופן אנכרוניסטי.

כצפוי, המשחק הופך לקשה הרבה יותר. כלי הנשק כבר אינם זמינים בשפע, והשחקן מוצא את עצמו בעמדת נחיתות מול צבא הגיהנום. הסיכוי הנמוך לקבל מפתחות מהמפלצות שהבסתם יכול לעורר תסכול גובר והולך, עד שלבסוף אנו מבינים כי האפשרות היחידה שלנו להתקדם היא רכישת ‘תיבות שלל’ ומפתחות, וגם אז האפשרות שנקבל את הנשק שאנו צריכים היא אקראית.


הצצה לאחור

בעוד שהרעיון (והביצוע) מעלים גיחוך, מדובר למעשה בביקורת רצינית ביותר על מנגנוני המונטיזציה בתעשיית המשחקים. לאחרונה ראינו כמה דוגמאות למשחקים אשר לקחו את כלכלת ה-Loot Boxes רחוק מדי, ובראשם Star Wars Battlefront 2 של חברת EA, שהואשם על ידי קהילת השחקנים בשילוב מנגנון Pay To Win וברעות אחרות.

EA שינתה את המערכת בסמוך להשקה, אך ההד התקשורתי הפך לכדור שלג שהתגלגל עד לכדי בדיקת הנושא על ידי רגולטורים ברחבי העולם.

המוד הגיע בימים האחרונים לאתר המודים המוביל ModDB, וניתן להוריד אותו בחינם בדף הייעודי לו. על מנת לשחק במוד על מחשב מודרני, יש להוריד את ZDoom, ולהשתמש בקובץ ה-WAD של Doom המקורי. המוד עצמו שוקל 23 קילובייט בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים