דיווח: מערכת ההפעלה iOS 11 מותקנת על גבי למעלה מ-59% מהאייפונים התומכים

iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בספטמבר השנה, הכריזה ענקית הטכנולוגיה ויצרנית המובייל האמריקאית, אפל, על הגרסה החדשה והמתקדמת ביותר בייצורה למערכות ההפעלה למכשירים ניידים, היא כמובן iOS 11. זמן לא רב לאחר ההכרזה, השיקה אפל את מערכת ההפעלה והפצתה למכשירים הנתמכים החלה דרך האוויר (OTA), כאשר אל האייפונים והאייפדים התומכים בעדכון הצטרפו גם דגמי סדרת iPhone 8 וכן מכשיר הפרימיום iPhone X.

פחות משלושה חודשים לאחר שהחלה הפצת מערכת ההפעלה החדשה, מודיעה אפל באופן רשמי כי גרסת iOS 11 מותקנת כעת על גבי יותר מ-59% ממכשירי האייפון והאייפד הנתמכים. לסטטוס המרשים תרמו, כמובן, מכשירי אייפון 8 ואייפון 10 שמכירתם החלה לאחרונה. מאחורי גרסת iOS 11 נמצא את iOS 10 שמותקנת על 33% מהמכשירים וגרסת iOS 9 או נמוכה ממנה המותקנות על גבי כ-8 אחוז בלבד מסך המכשירים הנתמכים.

מיותר לציין שמדובר בתמונה מרהיבה בהשוואה למערכת ההפעלה המתחרה ל-iOS של אפל, היא כמובן אנדרואיד. בזירת מכשירי אנדרואיד, גרסת מערכת ההפעלה החדשה ביותר – אנדרואיד 8.0 אוראו, מותקנת (לפי נתוני גוגל לחודש אוקטובר 2017) על 0.3% מכלל המכשירים בלבד. חשוב לציין כי iOS 11 ואנדרואיד 8.0 הושקו בפרק זמן דומה.

על פי אותם נתונים, גם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7 נוגט, שהושקה לפני למעלה משנה, אינה מותקנת על רוב מכשירי אנדרואיד. הכתר בזירה זו מוענק דווקא לגרסת אנדרואיד 6 מרשמלו, שהושקה לפני למעלה משנתיים, במהלך 2015, ומותקנת על 30.9% ממכשירי האנדרואיד. חשוב לזכור כי נתונים אלו מתייחסים לכלל מכשירי האנדרואיד הזמינים בעולם ולא מתייחסים למכשירים התומכים באנדרואיד 8.0 אוראו בלבד, אך כך או כך זו תמונה עגומה למדי בהשוואה לתמונת המצב שמציגה אפל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים