מפת הדרכים של וואווי ישראל לשנת 2018 נחשפת; סדרת הדגל הבאה תקרא Huawei P20

מכשירי סדרת Huawei Mate 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) מכשירי סדרת Huawei Mate 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מוקדם יותר היום (ג’, 26.12) קיימה יבואנית מוצרי וואווי בישראל, חברת אלפא טלקום מבית קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, מסיבת עיתונאים ובה השיקה באופן רשמי את סדרת מכשירי הדגל החדשה והמתקדמת ביותר בייצור וואווי כיום, זו כמובן Huawei Mate 10.

Huawei P20

לאורך האירוע ולאחר שהוצגו המכשירים החדשים, תפסו את תשומת הלב דבריו של רמי חזן, מנכ”ל חטיבת התקשורת בקבוצת אלקטרה, שציין כי היבואנית תשיק בתחילת 2018 את סדרת הדגל הבאה של וואווי, אותה הוא כינה בשם “Huawei P20“. בכך, למעשה, מדובר באישור רשמי למחצה של נציגות החברה בישראל, המצטרף לידיעה שפורסמה מוקדם יותר השנה וציינה כי היצרנית הסינית רשמה לעצמה את הסימן המסחרי P20. דברים אלו מגיעים בניגוד להנחה הטבעית שסדרת הדגל הבאה למותג תקרא Huawei P11, כממשיכת דרכה של סדרת P10.

מפת הדרכים של וואווי בישראל לשנת 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מפת הדרכים של וואווי בישראל לשנת 2018 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סדרת Huawei P20, אותה הכרנו גם בשם P11, על פי הערכות ודיווחים קודמים בנושא, צפויה להפוך לרשמית בעוד פחות מחודשיים, במהלך תערוכת המובייל הקרובה בברצלונה, MWC 2018. על פי מפת הדרכים שהציגה אלפא טלקום באירוע שקיימה הבוקר, תגיע הסדרה לישראל במהלך הרבעון השני של 2018, בין החודשים אפריל ליוני – זאת בדומה לסדרת P10 שנחתה על המדפים במועד דומה בשנה החולפת. מכשירי הסדרה שיגיעו לישראל הם Huawei P20, P20 Plus ו-P20 Lite.

Mate 10 מחוץ לתמונה, מותג Honor בישראל מתרחב

המכשיר היחיד מסדרת מכשירי הדגל הטרייה של החברה שלא נחת על מדפי החנויות היום היה דגם ה-Mate 10 הסטנדרטי, זאת אף על פי שבאופן ראשוני מסרה אלפא טלקום כי היא כן תשיק את המכשיר בישראל. עם זאת, נראה כי אין בכוונותיה של החברה להביא לקהל לקוחותיה בישראל את הדגם הפותח בסדרת הפרימיום למותג וואווי, שכן על פי מפת הדרכים שנחשפה במסיבת העיתונאים התייחסו באלקטרה לדגמי ה-Mate 10 Pro ו-Mate 10 Lite בלבד.

עם זאת, נראה כי במהלך הרבעון הראשון לשנת 2018 מתכננת חטיבת התקשורת של אלקטרה, המחזיקה בבעלות על חברת אלפא טלקום, להשיק שני סמארטפונים נוספים מבית ווואווי. את שני המכשירים מכנים בחברה תחת שמות הקוד Maya ו-Salina, כך שנראה כי מדובר בצמד סמארטפונים שטרם הוכרזו באופן רשמי.

בדומה להחלטתה של החברה לוותר על דגם ה-Mate 10 הסטנדרטי השנה ולהתמקד בדגמי ה”פרו” וה”לייט”, כך נראה שתעשה הנציגות הרשמית בישראל גם בשנה הבאה. על פי מפת הדרכים לשנת 2018, יושקו במהלך הרבעון הרביעי של השנה רק שני דגמים של סדרת ה-Mate, אלו מופיעים רק תחת השמות “Mate PRO” ו-“Mate Lite”.

פרט מעניין נוסף שעולה מתוך מפת הדרכים החדשה של וואווי בישראל הוא שיבואנית החברה תשיק במהלך השנה הקרובה 4 סמארטפונים חדשים למותג Honor בישראל – סמארטפון אחד בכל רבעון, זאת חודשים לאחר כניסתו הראשונה של המותג לישראל. ראוי לציין כי לא ידוע בשלב הנוכחי אילו מכשירים למותג הונור יגיעו לישראל בשנה הבאה, אך אלו צפויים לפנות לשוק הבינוני ומטה, כאשר דגמי הפרימיום מבית המותג ככל הנראה לא יעשו את דרכם ארצה.

נתבים ומוצרים נוספים ינחתו בישראל

מלבד תוכניותיה להשקת סמארטופנים בישראל, מתכננת אלפא טלקום להביא אל הצרכנים המקומיים מגוון נרחב של מוצרים נוספים מבית וואווי לשנת 2018. בין אלו נמצא צמד נתבי 4G מן הדגמים Huawei B618  ו-B525 שיושקו ברבעון הראשון והשני של השנה, בהתאמה.

משקל חכם Huawei Smart Scale
משקל חכם Huawei Smart Scale (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

כמו כן, המשקל החכם Huawei Smart Scale ומצלמת ה-360 המוכרת בשם Huawei EnVision יגיעו גם הם לישראל, כאשר עלייתם על מדפי החנויות תתבצע כבר ברבעון של השנה, יחד עם הצמיד החכם Huawei A2 Band. מצד אלפא טלקום, כמובן, לא פורסמו מחירים או מועדי השקה מדוייקים, ואלו ככל הנראה יפורסמו בסמוך למועד השקתם הרשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים