חברת נטפליקס צוברת קהל לקוחות נאמן לא רק בישראל. שירות הסטרימינג שלה זוכה להצלחה במדינות רבות בעולם ומיליוני בתים כבר מחוברים אליו. אם כן, אין פלא שהדו”ח שפירסמה החברה אמש (ב’) היה מעולה וסיפק דלק נוסף להטסת המניה לשיא חדש נוסף.
כמו תמיד אצל נטפליקס, לפני שסופרים את הכסף, קודם סופרים את המנויים. ברבעון הרביעי של 2017 הצטרפו לנטפליקס עוד 8.33 מיליון מנויים חדשים. הרבה מעבר לצפי שעמד על 6.35 מיליון מנויים בלבד. הרבעון האחרון של השנה (עונת החגים) אמור להיות הרבעון החזק אך באותו רבעון בשנה שעברה צירפה החברה 7.05 מיליון מנויים בלבד. סה”כ מנויים כרגע בנטפליקס 117.6 מיליון בתים ברחבי העולם.
תודה לוויל סמית’
הסדרות שהעניקו לנטפליקס רבעון מנצח הן העונות החדשות של Stranger Things, מראה שחורה ו-The Crown. את Stranger Things מכתירה נטפליקס בתואר “תופעה עולמית”. ציון מיוחד קיבל הסרט Bright בכיכובו של וויל סמית’, בהפקתוו השקיעה נטפליקס 90 מיליון דולר. ההימור הגדול הזה השתלם לה, בחברה אומרים שיחסי הציבור והביקורות לסרט הביאו המון לקוחות חדשים. החודש הראשון שלו הסרט היה מהנצפים ביותר בנטפליקס ובחברה כבר מתכננים לו המשכים.
נטפליקס גם ממשיכה להגדיל את ההשקעות בהפקת תכנים עצמאיים לשוק שלא דובר אנגלית. יש לה שתי סדרות מצליחות בספרדית שמגיעות ממקסיקו, אחת נוספת הושקה ברבעון הרביעי באיטליה, אנגליה. “תוכן איכותי יכול לחצות את גבול מדינות האם שלהן” אומרים בנטפליקס וסיפקו כדוגמא את Dark הגרמנית. זו זכתה להצלחה לא רק בגרמניה אלא גם בשאר אירופה, ארה”ב ואמריקה הלטינית.
יצירת תוכן יוצרת כסף
כל הפקת התוכן העצמאית הזו עולה המון כסף. ברבעון האחרון נטפליקס הייתה חייבת למחוק 39 מיליון דולר בגין השקעה נסיונית בתכנים שלבסוף לא זכו לעלות לאויר. יתכן שחלק מזה נובע מביטול ‘בית הקלפים’ לאור שערוריית ההטרדה של קווין ספייסי.
בשל כך, בצד הפיננסי החברה לא עקפה את התחזיות, אך בהחלט עמדה בציפיות. את הרבעון סיימה נטפליקס עם הכנסות של 3.3 מיליארד דולר. הרווח הרבעוני הסתכם ב-186 מיליון דולר שהם 41 סנט למניה (בדיוק בקונצנזוס האנליסטים).
בתחזית לרבעון הנוכחי, אומרת החברה כי צפויים להצטרף לשירות עוד 6.35 מיליון מנויים. הרבה יותר מ-5.18 מיליון שצופים האנליסטים. צפי זה, יחד עם הנתונים האחרים הקפיץ את המניה בעוד 8% במסחר המאוחר. עם זינוק זה שוויה של נטפליקס עובר לראשונה את רף ה-100 מיליארד דולר!
השקעות ותחרות
במהלך השנתיים האחרונות ראינו את נטפליקס מעדכנת מעלה את יעד ההשקעה בהפקת תכנים. זה התחיל עם 4-5 מיליארד דולר, עבר ל-5-6. בפעם הקודמת זה היה 7-8, ועכשיו היא מעלה את הרף התחתון ל-7.5-8 מיליארד דולר (4 מיליארד דולר מתוכם רק השנה). בהתאם לזאת, בחברה מתכננים לגייס חוב נוסף השנה.
החוב ארוך הטווח של החברה עומד עתה על 6.5 מיליארד דולר, מתוכם 3.3 כבר נקשרו להתחייבות על הפקת תוכן. בינתיים בשוק מרוצים מהפוטנציאל של נטפליקס אך האנליסטים שמתעמקים במספרים מתחילים לתהות עד מתי יתאפשר טירוף החוב הזה.
תחרות
לפי המצב בשוק, יתכן שימשך עוד זמן רב. התחרות בשוק התוכן גדלה מרבעון לרבעון ובדו”ח התיייחסה נטפליקס לכל אחד מהשחקנים בשוק: “אנחנו מדברים על המעבר מהטלוויזיה הליניארית לסטרימינג כבר 10 שנים. עכשיו כשמתברר שאנו צודקים, עוד חברות נכנסות לשוק התוכן האיכותי”.
“בסגמנט התוכן ללא פרסומות אמזון מביאה עימה הובלה שמבוססת על גב כלכלי גדול. גם אפל מגדילה הפקות שאנו מניחים שיקושרו עם Apple Music או iOS”, כותבים נטפליקס בעדכון, “פייסבוק ויוטיוב הם כוח עצום בתוכן נתמך פרסום וקהל של מיליארדי צופים”. וכמובן, אי אפשר מבלי להתייחס לעסקה הגדולה של דיסני-פוקס, אלו מתכננות להשיק סטרימינג משלהן ב-2019.
שוק התוכן נהיה צפוף וההמשך לא יהיה קל. אך כרגע, נראה שידה של נטפליקס על העליונה והיא הדבר הלוהט בקרב משקי הבית העדכניים וגם בבורסה. קשה להתעלם מההישג, חברה שלא רבים שמעו עליה לפני 5 שנים הפכה להיות מפלצת תוכן ופוטנציאל עם שווי של מעל ל-100 מיליארד דולר.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.