גאדג’טי מסקר: Lenovo Yoga 920

Lenovo Yoga 920 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Lenovo Yoga 920 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לקראת סוף השנה הקודמת הציגה חברת לנובו את סדרת ניידי היוגה (Yoga) החדשה שלה בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית IFA 2017 בגרמניה. את הסדרה הוביל ה-Yoga 920, שאף זכה לשני דגמים ממותגים של “מלחמת הכוכבים”, אשר פרט לעיצובם לא ראו מפרט שונה מהדגמים הרגילים בסדרה.

דגמי ה-Yoga 920 עשו דרכם לישראל לפני כמה חודשים והוצגו בכמות גדולה למדי של וריאציות עם מפרטים טכניים שונים. בראש, עומדים מעבד הדור השמיני של אינטל ועיצוב 2 ב-1 בו בחרה לנובו עבור הסדרה המאפשר לסובב את מסך הניידים על ציר ולהפוך אותם לטאבלט גדול מימדים עם מסך 13.9 אינץ’. בסקירה הבאה בדקנו את אחת מגרסאות “מלחמת הכוכבים” של ה-Lenovo Yoga 920, אך חשוב לציין כי ישנם דגמים בעלי מפרט זהה ללא עיצוב מלחמת הכוכבים שמוצעים בכמה מאות שקלים פחות.

Lenovo Yoga 920 Rebel Alliance – מפרט טכני

  • מסך: 13.9 אינץ’, פאנל IPS בציפוי מבריק, תומך מגע
  • רזולוצית תצוגה: 2160×3840 (זמין גם ברזולוצית Full HD)
  • מעבד: Intel Core i7-8550U מרובע ליבות בתדר 1.8GHz עם בוסט ל-4.0GHz
  • זיכרון: 16GB DDR4-2400MHz
  • נפח אחסון: כונן SSD בנפח 512 גיגה בייט מסוג PCI-E M.2
  • מאיץ גרפי: Intel® UHD graphics 620 (כרטיס מסך מובנה)
  • קישוריות: WiFi 802.11ac 2×2 ו-Bluetooth 4.1
  • מערכת הפעלה: Windows 10 Home
  • משקל: 1.39 ק”ג
  • חיבורים: USB 3.0 בודד ו-2 חיבורי USB-C עם תמיכה בטעינה (USB 3.1, Thunderbolt, DisplayPort), חיבור 3.5 מ”מ לאוזניות \ מיקרופון
  • אחרים: מקלדת מוארת, קורא טביעות אצבע, זוג רמקולים מובנים מסוג JBL, מצלמת רשת HD 720P עם זוג מיקרופונים

עיצוב ומבנה

סדרת ה-Yoga 920 מיועדת עבור מי שנוהגים להסתובב עם המחשב ולא להציבו בבית או במשרד. עלות המחשב גבוהה והוא כולל מגוון מצומצם של חיבורים, מה שידרוש מכם לרכוש אביזרים נלווים (או Dock) על מנת להופכו למחשב נייח אשר נוח לשימוש. בין החיבורים שכולל המחשב תמצאו שני מחברי USB-C מהירים (תומכי USB 3.1 ו-Thunderbolt), דרך אלו גם מתבצעת טעינת המחשב, חיבור אוזניות ומיקרופון וחיבור USB 3.0. מה שלא תמצאו במחשב הוא חיבור רשת קווי (Ethernet), כך שתיאלצו לסמוך על חיבור הרשת האלחוטית או על רכישת אביזרים חיצוניים לצורך חיבור קווי.

בלנובו בחרו שילוב מנצח בין ניידות לבין עבודה נוחה כאשר שילבו מסך 13.9 אינץ’ במחשב – גדול יותר ממסכי ה-13.3 אינץ’ אותם אנו רגילים לראות בניידים קלי משקל וגדול מספיק עבור מי שרוצה מעט יותר ולא מעוניין לעבור למגרש המסכים הגדולים יותר (15.6 אינץ’ ומעלה), המגיעים עם משקל גבוה יותר. במשקל של כ-1.4 ק”ג, מדובר במחשב נייד שנוח לסחוב איתנו לדרכים.

מבנה המחשב עשוי מתכת, כאשר בגרסאות מסוימות (כמו גרסת מלחמת הכוכבים) מציעה לנובו כיסוי זכוכית קשיחה. במחשב אותו סקרנו מופיע לוגו “המורדים” של מלחמת הכוכבים על גבי רקע לבן המעוצב בגוון שיש. העיצוב נאה, אך מרבית התגובות ברחוב שקיבלתי עליו לא היו חיוביות ודרשו לדעת פשר ה”לכלוכים” על גבי הרקע הלבן. הקופסה עימה הגיע המחשב זכתה לכמה נגיעות של מלחמת הכוכבים גם כן, אך בכך מסתכמת החוויה. אם החלטתם שה-Yoga 920 הוא המחשב עבורכם, והמפרט שמציעה גרסת מלחמת הכוכבים מתאים לצרכים שלכם, אזכיר שוב שישנה גרסה דומה (וזולה יותר) ללא מיתוג זה.

Lenovo Yoga 920 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Lenovo Yoga 920 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מבנה המחשב דומה למדי לקודמו, ה-Yoga 910, אם כי עוביו המירבי הצטמצם מעט ועומד כעת מתחת ל-14 מ”מ, בהשוואה ל-14.3 מ”מ שהציג הדור הקודם בסדרה. מצלמת הרשת ממוקמת מעל מסך המגע בחלקו האמצעי של המחשב ואת חיישן טביעות האצבע נמצא מתחת למקלדת, בחלקו הימני.

ה-Yoga 920 מציע מספר אפשרויות שימוש: מחשב נייד בתצורתו הרגילה, מצב “אוהל” דרכו ניתן להציב את המחשב בנוחות על השולחן לשם צפיה בסרטים, מצב שטוח ומצב טאבלט, אשר זוכה להתייחסות מיוחדת מצידה של מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ומאפשר עבודה עם מסך המגע בעזרת האצבעות או עם עט הסטיילוס המגיע יחד עם המחשב.

המקלדת, העכבר ומסך המגע

פריסת המקלדת במחשב ה-Yoga 920 טובה למדי. תקבלו מקלדת QWERTY ללא NumPad, אשר מציעה תאורה אחורית. החברה ערכה שינוי קל במבנה המקלדת אל מול הדגם מהשנה הקודמת (יוגה 910), כאשר הגדילה את מקש ה-SHIFT הימני, בעוד כפתורי החיצים מעלה ומטה מתאגדים למיקום של כפתור בודד. עבור מי שעושה שימוש רב בכפתורי החיצים, כמוני, השינוי לא חיובי, אולם מקשי המקלדת כולם, כולל כפתורי החיצים החדשים מספקים פידבק לחיצה טוב למדי. כמו כן, המרחק בין הכפתורים מספק והמקלדת בנויה בצורה מרווחת למדי.

המבנה הדקיק של המחשב עשוי לגרום לכך שסימנים של כפתורי המקלדת יופיעו מעת לעת על גבי המסך. אלו היו ניתנים לניקוי ממסך המגע, כמו כל טביעת אצבע.

Lenovo Yoga 920 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Lenovo Yoga 920 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

משטח המגע אינו מהגדולים שקיימים כיום במחשבים, אך הוא נוח לשימוש. הוא תומך בזיהוי מספר אצבעות במקביל, כך שתוכלו לבצע גלילה מהירה עם שתי אצבעות ואף לבצע “לחיצות” כפתור עכבר ימני או שמאלי על ידי נגיעה קלה במשטח המגע (עם אצבע אחת או שתיים), במקום לבצע לחיצה במקום הייעודי על משטח המגע. התמיכה של המחשב בחיבור בלוטות’ מאפשרת חיבור עכבר חיצוני בקלות, עבור מי שאינם מעוניינים להשתמש במשטח המגע.

מסך מגע הוא כלי מיותר עבורי במחשבים ניידים, אך מבנה ה-2 ב-1 שהציגו לא מעט יצרניות בשנים האחרונות נותן לזה ערך. בסיבוב מהיר של המחשב על גבי ציר, ניתן לעבור לשימוש במחשב כטאבלט, וכאן משחק מסך המגע תפקיד חשוב למדי. בעת שהמחשב במצב טאבלט מבוטל השימוש במקלדת, כך שתוכלו לאחוז את המחשב באופן הנוח ביותר לכם ללא חשש ללחיצות מיותרות. מסך המגע מגיב היטב וכל נגיעה בו מספקת את תרגום הלחיצה למקום המתאים.

השימוש בעט מדגיש את הדיוק של תרגום הפקודות של מסך המגע אף יותר, כאשר ניתן לנוע ולצייר על גביו באמצעות עט הסטיילוס בדיוק גבוה מאוד. משקלו הנמוך (באופן יחסי) של המחשב מאפשר לחוות אותו כטאבלט באופן נוח למדי תוך שימוש במסך 14 אינץ’ גדול וברזולוציה גבוהה.

מולטימדיה וביצועים

המסך ששילבה לנובו במחשבי סדרת ה-Yoga 920 מגיע עם פאנל IPS מבריק בגודל 13.9 אינץ’ ומציע בחירה בין גרסאות עם רזולוציית Full HD ו-4K UHD. המחשב אותו בדקנו מגיע עם תצוגת 4K, ואליה אתייחס בסקירה זו. אף השימוש בתצוגה המבריקה, איכות התמונה הנצפית על המסך מרשימה מאוד – הבחנתי בהשתקפויות בעת שימוש במחשב במקומות בהם ישנה תאורה סביבתית טבעית (שמש) חזקה, אך בבהירות מירבית לא מפריעות ההשתקפויות יתר על המידה כל עוד לא תשבו מחוץ לבית תחת אור השמש.

בלנובו בחרו זו פעם נוספת לשלב זוג רמקולים מבית JBL בסדרת ה-Yoga 9xx, ומדובר בבחירה נהדרת, אם כי דווקא כאן ישנה גם חולשה משמעותית. איכות הקול הבוקע מתוך זוג הרמקולים מפתיעה לטובה, וכך גם עוצמתם, אך מיקומם בתחתית המחשב לוקה בחסר כאשר הצלילים נשמעים עמומים בשימוש שוטף. היכן שמיקום הרמקולים מקבל את יתרונו חזרה הוא במצב ה”אוהל”, בו פונים זוג הרמקולים כלפי המשתמש. חיסרון נוסף, לו ניתן לצפות כמעט בכל מערכת רמקולים מובנית במחשבים, הוא היעדר צלילי בס איכותיים, אלו לא נוכחים כמעט בכלל במקרה זה.

את הצלילים האיכותיים ביותר תקבלו דווקא בחיבור אוזניות למחשב, אלו מספקות חוויה יוצאת מן הכלל בעת צפיה בסרטים. היתרון הגדול ביוגה 920 הינו שניתן לאחוז בו בכל צורה שתרצו, כך שהשימוש באוזניות די נוח. תוכלו להשתמש בתצורת הטאבלט על מנת להנות מהמסך הגדול, לשמוע היטב דרך אוזניות איכותיות וישנה גם תמיכה ב-Dolby Atmos, היכן שזמינה (נטפליקס).

מחשב ה-Yoga 920 כולל את מעבד הדור השמיני של אינטל (Kaby Lake Refresh) בתצורת Core-i7 יחד עם דיסק SSD מהיר, שמספקים יחדיו ביצועים טובים בזמן השימוש השוטף. בשימושי האישים במחשב הנייד אני עושה שימוש דרך קבע בתוכנות עיבוד תמונה (ספציפית, פוטושופ) וכאן לא חשתי כל בעיה – גם כאשר נעשה שימוש רב במשאבי המחשב, שהוביל למאווררים להתחיל לעבוד, אלו הוכיחו כשקטים למדי ופעולתם נפסקה במהירות כאשר לא היה בהם עוד צורך לקירור המערכת. התחממות המחשב כמעט שאינה מורגשת, מה שנתן לי את האפשרות להשתמש בו גם על הברכיים למשך שעות ארוכות וללא סבל.

Lenovo Yoga 920 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Lenovo Yoga 920 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בעוד הביצועים מרשימים לשימושים יומיומיים ומעט מעבר, זהו אינו מחשב המיועד למשחקים. כרטיס המסך המובנה מדגם UHD 620 של אינטל לא מספק נתונים מרהיבים, אך יאפשר לכם להנות ממשחקים “קלים”. משחק כמו Recore עבד ללא קושי על ה-Yoga 920, אך כל ניסיון להפעיל משחק כבד יותר כדוגמת Gears of War 4, נחל כישלון.

מקום בו מצטיין המחשב הוא בחיי הסוללה שלו. ה-Yoga 920 מגיע עם סוללת 4 תאים של 70W/h שמספיקה בין 10-9 שעות שימוש בעבודה שוטפת ובצפייה בוידאו. אזכיר שמדובר בדגם בעל מסך 4K UHD, כך שדגם בעל מסך Full HD חסכוני יותר עשוי לספק זמן עבודה נוסף.

השורה התחתונה

ה-Lenovo Yoga 920 הוא נייד ה-2 ב-1 מהמרשימים שקיימים כיום בשוק. עם מסך גדול, משקל נוח, חומרה מתקדמת, חיי סוללה ארוכים ויכולת לעשות בו שימוש במספר מגוון של מצבים, מדובר בנייד שמתאים למצבי שימוש רבים. חסרונותיו של המחשב מתבטאים במגוון מצומצם מאוד של חיבורים, מיקום לא אידאלי של הרמקולים ובעיקר במחירו הגבוה.

מה אהבנו?

  • מבנה דקיק עם מספר מצבי שימוש
  • חיי סוללה מצויינים
  • ביצועים מרשימים (אך לא למשחקים)
  • מסך מגע ועט סטיילוס
  • איכות קול

ומה לא?

  • מחיר גבוה
  • מיקום רמקולים
  • כמות מוגבלת של חיבורים

מחירי הדגמים

לפניכם פירוט המחירים לדגמים השונים של ה-Yoga 920 עם הנחה של 250 שקלים, 36 תשלומים ללא ריבית ומשלוח חינם דרך KSP. הקישורים הבאים מובילים לעמודים באתר גאדג’טי המתארים את המוצרים, בהם תמצאו את כל הפרטים, המחירים וגילוי נאות:

  • הדגם בסקירה זו: דגם Star Wars עם מעבד Core i7, זיכרון 16GB RAM, אחסון 512GB ומסך 4K UHD במחיר 8,040 שקלים – לחצו כאן.
  • הדגם בסקירה זו ללא מיתוג Star Wars: עם מעבד Core i7, זיכרון 16GB RAM, אחסון 512GB ומסך 4K UHD במחיר 7,540 שקלים – לחצו כאן.
  • דגם עם מעבד Core i5, זיכרון 8GB RAM, אחסון 256GB ומסך Full HD במחיר 5,740 שקלים – לחצו כאן.
  • לדגמים נוספים – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים