הכירו: הממשק ה(מאד)שונה של Nokia N9

היום בבוקר חשפה סוף סוף חברת נוקיה את מכשיר ה-Nokia N9, שצבר במהלך השנה החולפת עשרות, אם לא מאות כותרות שעסקו במגוון רחב של שמועות, תהיות ודעות. מערכת ההפעלה של המכשיר, כפי שציין מנכ”ל החברה סטיבן אילופ מיד לאחר הצגתו, היא MeeGo 1.2, שאילולא שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט, היתה זוכה להיות מערכת ההפעלה הקבועה של מכשירי נוקיה.

בלי שום קשר ל-Nokia N9, את MeeGo ראינו כבר מזמן בעשרות קטעי וידאו שעלו לרשת, בין אם בצורה רשמית ובין אם לאו. אולם ההדגמה של נוקיה הציגה היום משהו שונה – מן שינוי תפיסה של איך באמת צריך להשתמש בטלפון, שינוי שבא לידי ביטוי באמצעות ממשק משתמש ייחודי לנוקיה ששמו טרם פורסם אך קיימת סבירות שהחברה תשתמש בשם Harmattan שהוא שם הקוד של מערכת ההפעלה MeeGo.

בעוד יתר מערכות ההפעלה מציגות שלל שיפורים בעבור מסכי הבית כך שיהיו תואמים ויעילים לצרכיו של המשתמש, Nokia N9 מציג שלושה “מסכי בית” קבועים שאינם ניתנים לשינוי אך נגישים בכל עת, כפי שזמין למשל כפתור ההפעלה והכיבוי של כל מכשיר.

בוידאו למעלה ניתן לראות את מסך הנעילה האקטיבי שמכיל את ההתראות האחרונות של המשתמש: שיחות שלא נענו, הודעות SMS חדשות וכו’. הגעה אל מסך הנעילה האקטיבי תיעשה על ידי לחיצה כפולה על מסך הנעילה הפסיבי, המציג שעון ואייקונים המסמלים על קיומן של התראות חדשות. הזזה של מסך הנעילה האקטיבי תוביל את המשתמש אל המקום האחרון בו הוא היה לפני שהמכשיר ננעל.

שלושת מסכי הבית ביניהם ניתן לנווט באמצעות גלילה מקצה אחד לקצהו השני של המסך הינם תפריט האפליקציות, תפריט ההתראות ומנהל המשימות. בתפריט האפליקציות יימצאו כל קיצורי הדרך לאפליקציות המותקנות על המכשיר, כאשר לחיצה ארוכה על אחת מהן, בדומה לאייפון ולאנדרואיד, תאפשר הזזה של האייקון ואף את הסרתו, במידה ולא מדובר בקיצור דרך לתפריט מובנה של מערכת ההפעלה, כדוגמת “הגדרות”. בתפריט ההתראות יימצאו כל העדכונים שיש לנכון שהמשתמש במכשיר יידע: הודעות חדשות בפייסבוק, ציוצים בטוויטר, שיחות שלא נענו, הודעות SMS חדשות וכו’.

תפריט שלישי הוא מנהל המשימות המרשים, שמציג בצורה מלבנית כל אפליקציה פתוחה – לחיצה עליה תוביל כמובן לאפליקציה עצמה ולחיצה ארוכה, תאפשר לסגור אותה באופן מיידי. אל מנהל המשימות ניתן להגיע בכל עת באמצעות גלילה מקצהו האחד של המסך לקצהו השני – זאת בהנחה והגענו לאפליקציה דרך מנהל המשימות, הרי כל גלילה שכזו תחזיר אותנו לתפריט הקודם בו היינו. אחד הדברים היותר מרשימים שהוצגו בוידאו היא האפשרות לגלול את מנהל המשימות עד לחצי מסך וברקע לראות קטע וידאו ממשיך להתנגן. אנו משערים שזו אחת מיני רבות של אפשרויות שטרם ראינו מהממשק השונה הזה.

את המסקנות המלאות מעצם הכרזתו של Nokia N9 טרם הספקנו לגבש, אולם דבר אחד אנחנו כבר יודעים להגיד בוודאות – נוקיה לא זונחת את מה שמסביב ומנסה בכל כוחה שלא לחזור על טעות סימביאן. מכשיר מהפכני? אולי.. ממשק מהפכני? בוודאי. אנו בהחלט מקווים שרוח החדשנות הזו תגיע גם למכשירי Windows Phone מבית החברה, שייחשפו ככל הנראה באירוע Nokia World 2011 שייערך בלונדון בין התאריכים 26-27 באוקטובר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים