קוואלקום רומזת כי כל המודמים באייפון הבא יהיו של אינטל

פלטפורמת Snapdragon 845 (תמונה באדיבות קוואלקום) פלטפורמת Snapdragon 845 (תמונה באדיבות קוואלקום)

קוואלקום ואפל ממשיכות בהתכסחויות המשפטיות שלהן סביב נושאי התמלוגים והמרוויחה העיקרית עשויה להיות אינטל. על פי דבריו של ג’ורג’ ס. דיוויס, סגן נשיא ומנהל הכספים הראשי של קוואלקום, בשיחת ועידה שנערכה לאנליסטים בשוק ההון לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018, המודמים שמפתחת החברה לא יגיעו למכשירי האייפון של אפל שייחשפו בהמשך השנה.

הצצה לאחור

דיוויס לא מציין את שמה של אינטל באופן מפורש, אולם רומז לכך בדבריו כאשר הוא מציין שבקוואלקום “מאמינים כי אפל מתכוונת להשתמש במודמים של המתחרים באופן בלעדי, ולא במודמים שלנו, עם השקת האייפון הבא“. בהינתן כי בשלב זה ספקיות המודמים הקיימות של אפל הן קוואלקום ואינטל בלבד, הרי שמכאן ניתן להניח שכלל המודמים שנמצא במכשירי האייפון הבאים יהיו מתוצרת אינטל.

יחד עם זאת, דיוויס אינו שלילי לחלוטין לגבי עתיד העבודה של שתי החברות ומציין כי בהינתן בעבודתה של קוואלקום בשוק כה דינמי, הוא מצפה כי קוואלקום תהיה ספקית של אפל בהמשך הדרך, באם התנאים הנכונים לעבודה משותפת ימצאו.

המריבות בין אפל לקוואלקום נמשכות מזה זמן מה והסלימו בתביעה על סך של כמיליארד דולרים שהגישה אפל כנגד קוואלקום לפני כשנתיים בטענה כי קוואלקום לקחה ממנה מיליארד דולר בתמלוגים עבור טכנולוגיות שלא היו קשורות אליה. קוואלקום כבר הספיקה מאז להגיב בתביעה נגדית משלה ואף תכננה לפנות לנציבות הסחר הבינלאומי של ארה”ב בבקשה לאסור על אפל לייבא דגמים מסוימים של מכשירי אייפון ואייפד שכוללים שבבים של אינטל, אשר לפיה הטמעתם במכשירי אפל מפרה 6 פטנטים שלה.

לאור החדשות של קוואלקום הנוגעות לאי שילובם של המודמים מתוצרתה בדגמי האייפון לשנת 2018, בחברה דואגים להדגיש כי ביצועי שבביה גבוהים מאלו של אינטל ומציגים מבחני מהירות שפירסמה חברת Ookla, מפתחת מבחן המהירות SpeedTest, רק לפני מספר ימים. ממצאי הבדיקה של Ookla מראים כי מכשירי אנדרואיד העושים שימוש במודם של קוואלקום המשולב במערכת העל שבב Snapdragon 845 עולים בביצועים שלהם על המודם השקול של אינטל במבחנים שבוצעו על גבי רשתות הסלולר בארה”ב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים