גאדג’טי מסקר: Xiaomi Pocophone F1 – חזק בביצועים, בסוללה ובמחיר

Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אז סקירה על Xiaomi Pocophone F1… בסוף אוגוסט הפתיעה שיאומי כשהציגה מותג חדש בעולם הסמארטפונים. ה-Pocophone F1 הוא הדגם הראשון אשר מגיע תחת מותג זה, ועימו לוקחת החברה גישה המזכירה רבות את זו שהציגה חברת וואן פלוס בתחילת דרכה, עם דגש על כמה רכיבי חומרה מתקדמים שיקסמו למרבית ציבור רוכשי הסמארטפונים, עיצוב שונה מהרגיל, מחיר אטרקטיבי והרבה עבודה שיווקית משובחת שנועדה לשים דגש על חלקים אלו.

אף שמדובר בסמארטפון הדגל של החברה, ממש כפי שהיה עם ה-OnePlus One בזמנו, אין הוא מהווה מתחרה חד משמעי למכשירים המובילים של חברות אחרות, כולל שיאומי עצמה, שכן החליטה החברה להציג פשרות באיזורים מסוימים על מנת להדגיש איזורים אחרים. על כן, נתייחס אליו בסקירה זו כמכשיר שוק ביניים.

הדגם שנבדק בסקירה מגיע עם זיכרון 6GB RAM ונפח אחסון 64GB.

מה בקופסה?

  • סמארטפון Xiaomi Pocophone F1
  • כבל טעינה USB-C ל-USB
  • מגן סיליקון לגב הסמארטפון
  • מטען התומך בטעינה מהירה
  • סיכה להוצאת מגירת ה-SIM

ביצועים וחיי סוללה

שני איזורים עיקריים עליהם שמה החברה את הדגש עם ה-Pocophone F1 הינם הביצועים וחיי הסוללה, ובמכשיר הראשון תחת המותג החדש תוכלו למצוא את פלטפורמת Snapdragon 845 של קוואלקום, זו הפלטפורמה המתקדמת ביותר של החברה כיום המשלבת מעבד בעל שמונה ליבות Kyro 385 בתדר מירבי 2.8Ghz ואת המאיץ הגרפי Adreno 630. לצד זאת משלבת החברה במכשיר זיכרון פעולה (RAM) מובנה של 6 או 8 גיגה-בייט.

החומרה המתקדמת מבטיחה כי המכשיר יציע ביצועים ברמה הגבוהה ביותר וכך אכן הדבר. ה-Pocophone F1 לא גימגם בזמן משחק גם במשחקים התובעניים יותר הקיימים כיום בשוק, ואיפשר לנו ליהנות מסשנים ארוכים בהגדרות הגבוהות ביותר במשחק PUBG ללא הפרעות או לאגים.

Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

החלק השני במשוואה הינה הסוללה, זו מגיעה בקיבולת של 4,000mAh ומציעה זמני שימוש מרשימים. בשימושי יום-יום הכוללים גלישה, קצת משחקים, צפיה בסרטונים ביוטיוב ושליחת הודעות מרובה הספיקה הסוללה ליותר מיום בודד של עבודה, כאשר גם בשימושים כבדים יותר הצליח המכשיר להגיע עד סוף היום ללא צורך בטעינה חוזרת. בשימושים קלים הצליח הפוקופון לרשום אף שני ימי עבודה.

לצד זאת, התמיכה בטעינה המהירה מספקת פיתרון טוב גם עבור מי שעושה במכשיר שימוש אינטנסיבי באופן קבוע, כאשר טעינה מלאה הושגה תוך כשעה ו-45 דקות בממוצע, זמן קצר בהתחשב בקיבולת הגבוהה של הסוללה, ואפילו מעט פחות ממה שערכה טעינת ה-Note 9 של סמסונג (שעה וחמישים דקות בממוצע).

מסך ומולטימדיה

המסך של הפוקופון F1 גדול למדי ב-6.18 אינץ’ ומציע רזולוציית +Full HD בפריסה של 1080×2248, כאשר בראשה של התצוגה נוכל למצוא מגרעת התופסת חלק משמעותי מחלקו העליון ובה משולבת, בין היתר, מצלמת הסלפי וחיישן אינפרה אדום המשמש לזיהוי פנים לשם פתיחה מהירה של נעילת הסמארטפון.

Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המסך מציג בהירות טובה וברמות גבוהות ומאפשר כיוונון אוטומטי של התאורה בהתאם לתנאי האור בחדר, אם כי בדומה למסכים המגיעים עם מכשירים אחרים מבית שיאומי, ניתן להבחין כאן בזיופים מסוימים שידרשו מכם לבצע התאמות ידניות לתאורה. עוד בדומה לתצוגות במכשירים אחרים של החברה, גם כאן לא תוכלו להביט בה כאשר תשתמשו במשקפי שמש עם עדשות מקוטבות.

השימוש השוטף במסך מציג ביצועים טובים למדי, עם צבעים המיוצגים על גביו היטב, והתצוגה הגדולה מאפשרת ליהנות מצפיה בסרטים ומשחקים. יחד עם זאת, המכשיר לא מאפשר צפייה ברזולוציות גבוהות (HD ומעלה) באפליקציות הסטרימינג נטפליקס ואמזון, שם תוכלו לצפות בתכנים רק ברזולוציות נמוכות יותר. ביוטיוב לא מצאתי כל בעיה וניתן לצפות בתכנים גם ברזולוציות הגבוהות.

Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בצד המולטימדיה תורם המסך הגדול רבות, אם כי שילוב הרמקולים הסטריאופוניים במכשיר הוא אינו מה שמבטיחה החברה, ובעוד הרמקול המשני המשולב באפרכסת השמע בראש המכשיר מספק צלילים להם ניתן להאזין בעוצמה העולה מעבר לזו הנשמעת במהלך שיחות (שלא באמצעות רמקול), אך היא חלשה למדי ולא מהווה תוספת לרמקול הראשי. ועם זאת, הרמקול הראשי הממוקם בתחתית המכשיר מספק צלילים חזקים למדי.

בצד איכות הצלילים לא מצאתי ערך גבוה ברמקולים של הפוקופון F1, כאשר בהאזנה באמצעות אוזניות דרך חיבור האוזניות המובנה בראש המכשיר הבחנתי בעוצמת שמע לא גבוהה במיוחד עם צלילים שאינם תמיד נקיים ובאסים ברמה נמוכה. חווית השמע הכללית לא מרשימה במיוחד במכשיר זה.

בצד האחסון מציע המכשיר רכיב מובנה של 64 גיגה-בייט במכשיר שנבדק. מדובר בדי והותר מקום עבור אחסון מוסיקה, תמונות וסרטים שצולמו, כאשר שירותי ענן כדוגמת Google Photos, המגיע באופן מובנה במכשיר, מאפשרים לגבות את הקבצים כך שלא תידרש שמירתם באופן מקומי.

מצלמות

בגבו של הפוקופון ניתן למצוא זוג מצלמות, הראשית בהן מציעה חיישן 12 מגה-פיקסל עם פיקסלים גדולים (1.4 מיקרו-מטר) ומפתח צמצם f/1.9, לצד מצלמה משנית בעלת חיישן 5 מגה-פיקסל שעוזרת במדידת עומק לצורך צילומים עם אפקט ה-Bokeh ואפשרות לצילום וידאו עד לרמת 4K.

בתאורת אור יום טובה מספקות המצלמות איכות טובה למדי, עם צבעים מדויקים הקרובים למציאות, אם כי מבט מקרוב לתמונות ברזולוציה המלאה שלהן מראה רעש באיזורים רבים בתמונה. ועם זאת, על גבי מסך הסמארטפון עצמו מיוצגות התמונות נהדר.

תוצאות מרשימות קיבלתי גם בצילום בשימוש בתכונות ה-AI של המכשיר, אלו משלבות צבעים מדויקים יותר ותאורה ברמה גבוהה יותר היכן שצריך מבלי לפגוע בדיוק הפרטים בתמונה, כאשר במקרים רבים מצאתי העדפה בצילום בעזרת AI על פני הצילום הסטנדרטי במכשיר.

צילום באמצעות HDR מצליח להוסיף תאורה נוספת במקומות החשוכים יותר בתמונה, אם כי לא בכל המקרים הוכיח עצמו כחיוני, והוסיף מעט מאוד בצילום מול תאורה חזקה.

צילום בתאורה נמוכה ובלילה אינו צד חזק עבור ה-Pocophone F1, כאשר ניתן להבחין בקלות בגרעיניות רבה בתמונות. גם כאן מצאתי כי הפעלת פונקציית ה-AI במצלמת המכשיר מוסיפה מעט יותר תאורה ופרטים לתמונה.

צילומי סלפי מספקים רמת פרטים גבוהה הודות למצלמה עתירת פיקסלים (20 מגה-פיקסל), כאשר בחירה במצב צילום תמונת פורטרט מספק הפרדה טובה למדי אף השימוש במצלמה בודדת.

אפליקציית המצלמה מספקת כלים נוחים לשימוש, כולל גם אפשרות מתקדמות לצילום במצב ידני עם הגדרה ידנית של תכונות כמו איזון לבן, מיקוד, תריס, ו-ISO, אולם לא תמצאו במכשיר אפשרות לשמירת תמונות בפורמט RAW.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

מערכת ההפעלה המגיעה באופן מובנה ב-Pocophone F1 הינה אנדואיד 8.1 אוראו, עליה הלבישה החברה את ממשק המשתמש המותאם של שיאומי, MIUI 9.6. אולם במקרה של הפוקופון, ממשק המשתמש שונה מזה הסטנדרטי של MIUI ומציע חווית שימוש שונה בהתאם.

תוכלו להשתמש במחוות תנועה ברחבי מערכת ההפעלה ממש כפי שניתן לעשות במכשיריה האחרים של שיאומי, אם כי הדבר דורש הגדרה ידנית ולא מופעל כברירת מחדל, ובפוקופון תוכלו למצוא אפשרות לשליפה מהירה של מגירת האפליקציות במשיכת אצבע מעלה במסכי הבית, פונקציה שמגיעה כברירת מחדל.

התנועה השוטפת ברחבי מערכת ההפעלה מהירה יותר ממה שמציעה MIUI במכשיריה האחרים של שיאומי, כאשר גם בהשוואה לממשק הנקי שמציע ה-Mi A2 של החברה, הצלחתי להבחין בשיפור בביצועים בתנועה השוטפת במערכת ההפעלה, מעבר בין אפליקציות ופתיחה שלהן.

Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

זיהוי טביעות האצבע הביומטרי דרך חיישן הממוקם בגבו של המכשיר עובד נהדר ופותח את המכשיר במהירות גבוהה מאוד, כאשר ביצועים מרשימים אף יותר משיג חיישן האינפרה אדום הממוקם בקדמת המכשיר ומאפשר פתיחה שלו באמצעות זיהוי פנים.

ועם זאת, הגדרת זיהוי הפנים לא הופיעה כפעילה במכשיר עד אשר ביצעתי מעבר להגדרת איזור של המכשיר ב”הודו”. הגדרת המכשיר באיזור בישראל ובמרבית האיזורים האחרים העלימה את אפשרות ההגדרה לזיהוי פנים במכשיר וכך גם במעבר חזרה מאיזור “הודו” לאיזורים אחרים. הגדרת האיזור לא שינתה דבר במכשיר פרט להוספה של אפשרות ההגדרה לזיהוי הפנים, כאשר גם כשתגדירו את המכשיר במיקום ב”הודו” תוכלו להמשיך להשתמש בו עם תפריטים בעברית ותצוגת שעון תקינה.

Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השורה התחתונה

מכשיר הסמארטפון Pocophone F1 מציע ביצועים ברמה גבוהה במיוחד לצד חיי סוללה ארוכים מאוד שלא ידרשו מכם לרוץ להטעין אותו במהלך היום וזאת בתמורה למחיר נמוך הנע בין 1,500-1,700 שקלים.

על מנת להשיג את שתי תכונות הבסיס החשובות בשימושים היומיומיים במכשיר, בחרה החברה להציג פשרות באיזורים אחרים בו. המצלמה תציע לכם ביצועים טובים, אך לא כאלו המסוגלים להשתוות למכשירי דגל, כאשר דבר דומה תוכלו למצוא גם בתחום הרמקולים והאודיו באופן כללי. יחד עם מסך גדול, אך לא מהמרשימים בשוק, תקבלו חווית מולטימדיה מספקת, אך לא מדהימה, כאשר בצד מערכת ההפעלה מספקת החברה התאמות ההופכות את זו לנוחה מאוד לשימוש ומציגה מהירות גבוהה.

בתמורה למחיר הנמוך בו מוצע המכשיר מדובר באחת מההצעות המושכות ביותר בשוק כיום, אך לא כזו המסוגלת לעמוד מול מכשירי דגל הקיימים כיום.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
7/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
10/10
מצלמה
8/10
9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מחיר מצויין
  • חיי סוללה ארוכים
  • ביצועים ברמה גבוהה
מה פחות אהבנו
  • צילום בתאורה נמוכה
  • אין פה באמת סטריאו
  • מסך

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1,669 שקלים
  • שוק פתוח: 1,450 שקלים

*המכשיר בסקירה זו נמסר מטעם היבואן ל.מ.ד. ומחסני חשמל (שנתיים אחריות על המכשיר + שלוש שנים נוספות מוגבלות על עדכוני תוכנה ע”י ל.מ.ד)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים