אכזבה: פלטפורמת Kal-El של NVIDIA תגיע לטאבלטים באוקטובר ולסמארטפונים רק בתחילת 2012

חברת NVIDIA הבטיחה לנו בפברואר השנה במהלך תערוכת MWC 2011, כי באוגוסט אנו נראה מכשירים ראשונים עם פלטפורמת Kal-El (שם הקוד ל-Tegra 3). לצערנו, היום החברה אישרה כי טאבלטים ראשונים עם Kal-El יגיעו בסתיו וסמארטפונים עם הפלטפורמה יוכרזו רק ב-CES 2012, זאת אומרת שיש לנו עוד זמן רב להמתין. מדובר בדחייה לא קטנה של חודשיים, אשר במהלכה השחקנית הצעירה בתחום יכולה למצוא עצמה אל מול מתחרים ותיקים וחזקים כמו Texas Instruments ו-Qualcomm שמכשירים עם הפלטפורמות החדשות שלהם כבר יהיו בשוק.

NVIDIA עם פלטפורמת ה-Kal-El הינה היחידה כרגע שמדברת על השקת צ’יפסט הכולל מעבד עם ארבע ליבות, בעוד מתחרותיה צפויות להביא מעבדים דומים למכשירים רק במהלך 2012. עם זאת, חשוב לציין כי תוספת הכוח האמיתית לא תבוא מהליבות הנוספות במעבד שלרוב מעלות רק כ-20% (בהערכה גסה) מהביצועים, אם כי המאיץ הגרפי של NVIDIA הכולל 12 ליבות יהיה זה שיביא שדרוג אמיתי.

מסקנה מעניינת נוספת מהאישור של NVIDIA נוגעת כמובן לטלפונים, אשר לא יגיעו עם פלטפורמת Kal-El עד CES 2012 – כלומר ינואר שנה הבאה. ככה שאנחנו יכולים לשכוח מ-Nexus 3 עם ארבע ליבות, מה שמשאיר אותנו עם מספר אפשרויות לפלטפורמות עוצמתיות אחרות שיהיו במכשיר, בינהן: OMAP 4 של TI המגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות של עד 1.8Ghz, פלטפורמת ה-Snapdragon של Qualcomm עם מעבד כפול ליבה של עד 1.7Ghz ופלטפורמת ה-Exynos של סמסונג שכרגע לא ידוע מה תוכניותיה אם בכלל להשתדרג עד סוף השנה.

וידאו המציג את יכולות העיבוד בזמן אמת של Kal-El:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים