מבחני ביצועים ראשונים לכרטיס ה-Titan RTX של נווידיה

כרטיס Titan RTX (מקור נווידיה) כרטיס Titan RTX (מקור נווידיה)

כרטיס ה-Titan RTX של חברת נווידיה (Nvidia) הוכרז רק בתחילת החודש ומיד הפך לכרטיס ה-RTX החזק ביותר לשוק הביתי והצטרף לסדרות ה-GeForce RTX ו-Quadro RTX עם ליבת Turing חזקה במיוחד. כעת נחשפת ביקורת ראשונית על הכרטיס והשוואה של ביצועיו ל-RTX 2080Ti בגרסת המייסדים של נווידיה.

בעוד שני כרטיסי המסך, ה-RTX 2080Ti ו-Titan RTX, משתמשים באותה ליבת Turing מדגם TU102, גרסת הליבה שקיימת בדגם ה-Titan מכילה 4608 ליבות CUDA ו-576 ליבות Tensor עם 24GB זיכרון GDDR6 בעוד ה-RTX 2080TI משתמש בגרסה “מסורסת” של ה-TU102 עם 4352 ליבות CUDA ו-554 ליבות Tensor בשילוב עם 11GB זיכרון בלבד.

השאלה הגדולה היא עד כמה משתלמת ההשקעה בכרטיס ה-Titan בעל תג המחיר של 2500 דולר, כמעט פי 2 מגרסת המייסדים של ה-RTX 2080Ti או פי 2.5 לעומת הדגמים הרגילים של ה-RTX 2080Ti. ההשוואות בין ה-Titan RTX לבין GeForce RTX 2080Ti בגרסת המייסדים של נווידיה (founders edition) לפניכם:

הבדיקות השונות במשחקים ובמבחני הביצועים לא משאירות הרבה מקום לשאלות. בעוד ה-TITAN RTX הוא הכרטיס החזק מבין השניים, ההפרשים בפועל אינם גבוהים במיוחד. ליבות העיבוד הנוספות והזיכרון המוגדל של ה-Titan לא מביאות לו הפרש גדול בביצועים בהתחשב בהפרש האדיר במחיר.

נכון להיום, ה-RTX 2080Ti נותר המלך הבלתי מעורער של כרטיסי המסך לשוק הביתי, כאשר ה-Titan RTX הוא יותר פתרון נישה בעבור המשתמשים שמוכנים לבזבז סכומי כסף גדולים בשביל עוד כמה פריימים ונקודות.

סרטון הביקורת של JayzTwoCents:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים