ה-Area 51m החדש של Alienware הוא מחשב נייד עם רכיבים של נייח

חברת Alienware (חברת-בת של Dell) הכריזה על Area 51m – מחשב נייד חדש לגיימרים, עם מספר חידושים יוצאי דופן, חלקם מפתיעים במיוחד בתחום הניידים. לצד עיצוב חדש ומעניין המחשב מציג גם אפשרות לשדרג רכיבי חומרה שבדרך כלל לא ניתן להחליף במחשב נייד, כמו מעבד (CPU) וכרטיס גרפי (GPU). מבנה המחשב מאפשר לגיימרים לפתוח ולהחליף רכיבים עם תמיכה מרשימה.

נתוני החומרה שנחשפו בינתיים מרשימים. המסך, בגודל 17.3 אינץ’, יוכל להגיע עד לקצב רענון של 144Hz, ולשלב גם תמיכה בטכנולוגיית G-Sync של נווידיה ומערכת Tobi לעקיבת עיניים. עם זאת, המסך מוגבל ל-Full HD בשלב זה. בתוך המחשב ישנו מקום לשני כונני M.2, בנוסף לכונן 2.5 אינץ’ (SSD). תקבלו שלושה חיבורי USB 3.1, חיבור USB-C ו-Thunderbolt 3, וחיבור לכבל רשת. יציאות התצוגה כוללות DisplayPort ו-HDMI, וכניסת ה-Alienware Graphics Amplifier תאפשר לכם לחבר למחשב כרטיס גרפי חזק אפילו יותר.

ה-Area 51m משתמש ברכיבי דסקטופ (כלומר, רכיבים של מחשב שולחני) על מנת להגיע לרמת ביצועים המקבילה לזו של מחשב נייח. לוח האם מצויד בסוקט של מעבד אינטל, אותו ניתן לשלוף ולהחליף במעבד שולחני אחר שתומך בערכת השבבים Z390 של אינטל. נכון לעת זו, המחשב תומך במעבדי אינטל שולחניים מדור 9 עד i9-9900K. בשלב זה לא ברור אם Dell מתכוונת לאפשר גם שימוש בדור הבא של מעבדי אינטל, אולם עצם האפשרות להחליף מעבד במחשב נייד היא כבר יוצאת דופן. זיכרון ה-RAM במחשב גם הוא ניתן לשדרוג, עם ארבעה סלוטים להכנסת כרטיסים, עד ל-64 גיגה במהירות 2400MHz.

ה-GPU יהיה עצמאי, לא מובנה בלוח האם, וגם זה ניתן להחלפה. המחשב יתמוך בכרטיסים בתצורת Dell Graphics Form Factor (כדי שיתאימו למבנה המחשב המיוחד) עד ל-RTX 2080 של Nvidia שהוכרז רק לאחרונה. כדי לתמוך ברכיבים הדורשניים, Dell תספק שני מטענים שאותם תצטרכו לחבר לחשמל במקביל על מנת לקבל את עוצמת המחשב המלאה. עם זאת, לעבודה משרדית רגילה יספיק לחבר מטען אחד בלבד.

כמובן, תוכלו להפעיל את המחשב עם הסוללה בלבד, אך חיי הסוללה לא צפויים להיות ארוכים במיוחד: כמה שעות בודדות לעבודה רגילה, ופחות משעה להפעלת משחקים רציניים. Alienware הודיעה כבר כעת כי הסוללה במחשב, שעומדת על 90Wh, לא אמורה להיות מקור האנרגיה העיקרי שלכם לזמן רב. הדגש ב-Area 51m הוא על ביצועים, לא על זמני סוללה ממושכים.

מעטפת המחשב נבנתה באופן המאפשר גישה נוחה לרכיבים הפנימיים: על החלקים השונים תמצאו הוראות לגבי סדר הפירוק, כמו איזה בורג יש להוציא באיזה סדר. על המעטפת ישנו גם פירוט של הברגים השונים ותוויות ברורות של כל חלק. בתוך המחשב תמצאו שרוכים שיאפשרו לכם למשוך החוצה חיבורים וחוטים מבלי לפגוע במחשב.

עיצוב המחשב מעניין גם הוא. בחלק האחורי של ה-Area 51m תמצוא פס מואר מחליף צבעים, המסונכרן לצבעי המקלדת שלכם. מדובר בעיצוב ייחודי שיהיה ניתן לזהות בקלות, גם מרחוק. מעבר לכך, Alienware מציעה את המחשב גם בצבע לבן, ומציגה עיצוב חדש הנקרא Legend – בהמשך השנה נראה מחשבים נוספים של החברה ממשיכים את קו העיצוב המעניין.

למעשה, Area 51m הוא שמו של המחשב הראשון של החברה, אותו בנתה לפני יותר מ-17 שנים. אין זו מקריות: החברה מסרה כי אחד המניעים שלה בבניית המחשב החדש היה לחזור לפתח את הניידים החזקים ביותר בעולם. “חשבנו לעצמנו – אם היינו אותה חברה שהיינו ב-2001, איזה מחשב היינו בונים?” 

הגרסה הראשונה של המחשב תגיע ב-29 בינואר, במחיר משוער של 2,549 דולרים – עבור המפרט הבסיסי ביותר שלו. גרסה זו תכלול מעבד Core i7-8700 של אינטל, כרטיס RTX 2070, כונן קשיח של טרה, 8 גיגה של זיכרון, והמסך יהיה בקצב רענון של 60Hz בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים