הונאת פרסום במכשירי אנדרואיד גורמת לריקון מהיר של הסוללה

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הונאת פרסום חדשה שהתגלתה במכשירי אנדרואיד הסתירה פרסומות וידאו מאחורי מודעות רגילות על מנת לקצור רווחים, כשהנפגעים מכך הם מפתחי האפליקציות שהציגו את הפרסומות וסוללת המכשיר של המשתמשים, שנגמרה מהר יותר כתוצאה מכך.

ההונאה החדשה התגלתה על ידי חברה בשם Protected Media ונמצא כי מפרסמים ניצלו שיטה הנקראת “הערמת מודעות” (Ad Stacking), המעמיסה מספר מודעות פרסום האחת על גבי השניה על מנת להונות משתמשים ומפתחי יישומים ולגרוף רווחים גדולים.

מפתחי אפליקציות מקבלים הכנסות מהצגת פרסומות על ידי שילובן בתוך קוד האפליקציה שלהם כשהתשלום למפתח מבוצע לפי לחיצה או לפי צפיה במודעה. המפרסמים במקרה זה שילבו מספר פרסומות באופן נסתר, כך שבעוד שהמפתחים והמשתמשים חושבים שמוצגת להם פרסומות אחת, הרי שברקע, באופן מוסתר, רצות פרסומות אחרות שמכניסות כסף למפרסם על צפיה למרות שהן כלל לא נראות על ידי משתמשי הקצה.

מבנה הפרסום בהונאה (מקור buzzfeednews)
מבנה הפרסום בהונאה (מקור buzzfeednews)

במקרה המדובר, חברת הפרסום שאותרה על ידי Protected Media היא Aniview, שמסרה בתגובה כי גם היא הייתה אחת מקורבנות ההונאה וכי פלטפורמת הפרסום שלה נוצלה לרעה על ידי גורם חיצוני. לדברי Aniview, החברה פועלת באופן תקיף כנגד ניצול הפלטפורמה שלהם להונאת פרסום וצרכנים.

הבעיה העיקרית בהונאה היא לא רק ניצול לרעה של מערכות הפרסום במכשירי סלולר והפגיעה ביצרני האפליקציות, אלא בכך ש”הערמת מודעות” מייצרת צריכה גבוהה של סוללה במכשירי הסלולר שמריצים בסתר סרטוני וידאו וגורמים לשימוש מוגבר של הסוללה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים