גוגל מכריזה על הדור הבא של Google Assistant עם דגש על מהירות ופרטיות

גוגל אסיסטנט תמונה: גוגל

אחת מההכרזות המשמעותיות ביותר שהציגה גוגל באירוע הפתיחה של כנס המפתחים שלה אמש (ג’, 7.5) נגע לעוזרת הקולית Google Assistant, זו תזכה השנה להתפתחות משמעותית עם המעבר שלה לביצוע פעולות באופן מקומי על גבי הטלפון, במקום החיבור המתמשך לענן.

השינוע של גוגל אסיסטנט לפעולה מקומית על גבי המכשיר הנייד התבצע לאחר שהצליחה גוגל לצמצם את הכלים בהם השתמשה לזיהוי שפה ובניית המודלים של השפות שמאפשרים להבין למה מתכוונים המשתמשים עת הם מציגים פנייה לעוזרת הקולית. גוגל ציינה כי הצליחה לצמצם את נפח המודלים הללו, ששכנו עד כה בענן ודרשו מהמשתמשים חיבור מתמיד לרשת על מנת להשתמש בעוזרת הקולית, מ-100GB לפחות מחצי גיגה-בייט.

עדכון זה מאפשר לחברה למקם את המודלים הדרושים להפעלת העוזרת הקולית היישר על המכשיר של המשתמשים, כך שלא יידרש עוד חיבור מתמיד לרשת האינטרנט. הנוכחות על גבי המכשיר תאפשר גם פעולה במהירות גבוהה יותר, עד פי 10 לפי גוגל ועם שהות קרובה מאוד לאפס, כך שהעוזרת הקולית תוכל לבצע עבורכם פעולות מהירות מאוד במכשיר כמו שיתוף תמונה או יצירת אירוע בלוח השנה.

תכונה מבוקשת שתגיע לדור הבא של העוזרת הקולית תאפשר למשתמשים ליצור שיח מתמשך נוח יותר עם מתן מספר בקשות בזו אחר זו ללא הצורך להגות את הביטוי Hey Google בכל פעם שירצו לתת לאסיסטנט הוראה חדשה. גוגל קוראת לתכונה Continued Conversation, וזו מקרבת אותנו צעד נוסף בביצוע שיחה טבעית עם העוזרת הקולית. התכונה החדשה עושה דרכה למכשירי Google Home השונים כבר עכשיו.

יכולת נוספת של העוזרת הקולית תעזור בהתאמתה באופן אישי למשתמשים על פי המידע הזמין עבורה, כך שבקשה מסוימת תאפשר הצגת תוצאות שונות עבור משתמשים שונים. אם, למשל, אתם מבקשים “אוכל איטלקי באיזור”, גוגל אסיסטנט תדע להציג בפניכם אפשרויות למסעדות שביקרתם בהן בעבר או שדירגתם באופן חיובי דרך גוגל מפות.

מצב חדש לפעולה של העוזרת הקולית ברכב יאפשר להציג בפניכם את כל הפעולות הקשורות לנסיעה באופן מותאם אישי, כך שתוכלו לראות את אפליקציית ה-GPS שלכם, תזכורות לגבי פגישות שיתקיימו בזמן הקרוב ומופיעות בלוח השנה ואת הפודקאסט שהתחלתם להאזין לו קודם לכן, זמין להמשך האזנה ברכב.

את הגרסה החדשה של Google Assistant תשיק החברה בהמשך השנה עבור מכשירי ה-Google Pixel האחרונים.

Duplex ברשת

אחת מההדגמות המרשימות שהציגה גוגל בכנס המפתחים בשנה שעברה הייתה Duplex, שאיפשרה לעוזרת הקולית לבצע עבורכם פעולות גם ללא התערבותכם. את פעולתה של דופלקס הדגימה גוגל על ידי ביצוע הזמנת תור בבית עסק, תוך שזו “משוחחת” עם אדם אמיתי בצד השני ועונה על שאלותיו בכל הנוגע להזמנת התור ועל פי המידע שיש לגוגל על המשתמש (מתי יש לו זמן פנוי בלוח השנה, למשל).

בשנת 2019 מרחיבה גוגל את פעולתה של Duplex ומאפשרת למשתמשים ליהנות מביצוע פעולות אוטומטיות גם על גבי רשת האינטרנט. הגרסה העדכנית של דופלקס תאפשר לכם לבצע פעולות ברשת, תוך מעבר פשוט, ברור ומהיר יותר בין תהליכי הזמנה.

גוגל משתמשת במידע שיש לה אודות המשתמשים, במידה ובחרו לשתף מידע זה, על מנת למלא עבורם במהירות פרטים באתר ממנו הזמינו מוצר או שירות. במקום למלא את השם, כתובת המייל, טלפון ופרטים נוספים בעת הזמנה של רכב להשכרה לטיול שלכם בחו”ל, גוגל תמלא פרטים אלו עבורכם באופן אוטומטי ותעביר אתכם במהירות בין תהליכי מילוי הפרטים, לבחירת הרכב הרצוי ולסיום ההזמנה. בחברה הדגימו את האפשרות על הזמנת רכב על ידי מתן פקודה קולית פשוטה: “הזמיני עבורי רכב לטיול הבא”, פעולה שהובילה לאתר להזמנת רכב והמשך ביצוע פעולת ההזמנה באופן מודרך.

החלק החשוב ביותר בביצוע הפעולות החדשות עם דופלקס הוא שלא מדובר בפעולה שדרשה התאמה מיוחדת לאתר מסוים. בגוגל מציינים כי המודלים שנבנו לשם ביצוע האוטומציה לא דרשו התאמה מיוחדת לאתר הזמנת הרכב שהודגם, וכי אלו ידעו לעבוד על אתרים נוספים ללא התאמות ספציפיות אליהם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים