אינטל מציגה את מפת הדרכים העתידית עם מעבר לייצור בתהליך 7nm ב-2021

שלט אינטל צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי

חברת אינטל (intel) הציגה במהלך פגישת משקיעים את תוכניותיה העתידיות הכוללות מעבר לייצור 10nm השנה ו-7nm ב-2021, כשהשינוי הגדול ביותר יהיה התמקדותה בחידושים למגזר העסקי עוד לפני שיגיעו למגזר הפרטי ובניגוד לנעשה עד כה.

בעוד תוכניות המעבר לייצור 10nm ו-7nm של אינטל היו ידועות, שינוי הכיוון אותו מציגה החברה עם התמקדות במגזר עסקי מהווה חידוש. בשנים עברו אינטל הציגה טכנולוגיות חדשות במגזר הפרטי ורק לאחר מכן העבירה אותן למגזר העסקי של החברה. כעת צפוי כי כרטיס המסך Xe של החברה יהיה המוצר ראשון בייצור 7nm ולאחר מכן החברה תציג מעבד עסקי בתהליך ייצור 7nm גם כן.

לפי התוכניות, אינטל צופה להציג משלוחי מעבדים המיוצרים בתהליך 10nm ביוני הקרוב עם מוצרים מרובים שיבוססו על מעבד זה במהלך 2019 ו-2020, כאשר הייצור ב-2020 ולאחר מכן ב-2021 יציג טכנולוגיית ייצור משופרת של +10 ו-++10. ב-2021 החברה תציג לראשונה מוצרים בייצור 7nm עם שיפורים ל-+7 ו-++7 בשנים לאחר מכן.

מפת הדרכים לטכנולוגיות ייצור (מקור אינטל)
מפת הדרכים לטכנולוגיות ייצור (מקור אינטל)

10nm

המוצר הראשון אותו אינטל תציג בייצור 10nm יהיה מעבדי ה-Ice Lake למחשבים הניידים שיושקו ביולי הקרוב וצפויים להציג ביצועים משופרים, רשת אלחוטית מהירה פי 3, קידוד וידאו מהיר פי 2, ביצועיים גרפיים טובים פי 2 ושיפור בביצועי בינה מלאכותית של פי 2.5 עד 3 לעומת הדורות הקודמים של מעבדי החברה.

7nm

לפי אינטל, המעבר העתידי לתהליך הייצור בגודל 7nm צפוי להציג שיפור ביצועים של 20% לכל וואט (W) תוך שהוא מציג הפחתה במורכבות עיצוב השבבים של עד פי 4 לעומת דורות קודמים. הייצור צפוי להיות גם הראשון עבור אינטל בו תשתמש החברה בטכנולוגיית ה-EUV (ר”ת extreme ultraviolet).

בשלב זה צריך לקחת את התוכניות של אינטל תחת ספק לפחות בכל הנוגע למעבר ל-7nm ב-2021 וזאת לאור העובדה כי הגעת מעבדי ה-10nm השנה כפי שאינטל הציגה בחודש יוני הקרוב מגיעה מספר שנים לאחר התכנון המקורי של החברה למעבר לייצור 10nm וזניחת הייצור בתהליך 14nm הוותיק בו היא משתמשת כיום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים