השנה שלה: 7 סרטים של דיסני יכולים להיכנס למועדון המיליארד עד סוף השנה

מיקי מאוס מתוך "Fantasia" (תמונה: Disney) מיקי מאוס מתוך “Fantasia” (תמונה: Disney)

להצהיר על שנת 2019 כ”שנה של דיסני” זה רק דבר מתבקש, כשבשלוש השנים שקדמו לזו, והחל מ-2016, הייתה זו דיסני שעמדה בראש רשימת אולפני הסרטים המכניסים ביותר מידי שנה. אך ב-2019 השיאים של החברה שאמונה כבר על יותר משליש משוק ההכנסות מסרטי קולנוע בארה”ב עומדים להתעלות על כל דבר אחר שהכרנו, וזה עוד לפני שנשקלל פנימה את הרכישה של אולפני פוקס המאה ה-20.

היום (א’, 28.7) קיבלו את האישור הרשמי החדשות בנושא סרט נוסף של דיסני שעבר את רף ההכנסות של מיליארד דולר במהלך השנה, כשאלאדין בגרסתו המחודשת רשם רף הכנסות העולה על מיליארד דולר.

הסרט מצטרף אל “קפטן מארוול“, שהכניס עד כה מעל 1.1 מיליארד דולר סביב העולם, וכמובן “הנוקמים: סוף המשחק“, שחצה כל שיא אפשרי בדרכו לראש הטבלה עם הכנסות של 2.79 מיליארד דולר, כשהוא משאיר אבק ל”אווטאר” ו”טיטאניק” של ג’יימס קמרון.

שלושה הסרטים הללו מביאים את דיסני כבר עכשיו לשיא שלה מהשנה שעברה. ב-2018 הצליחו שלושה מסרטיה להתברג במועדון המיליארד המכובד, כאשר אחד מהם, “הנוקמים: מלחמת האינסוף“, אף רשם הכנסות העולות על 2 מיליארד דולר. השניים האחרים, אגב, היו “הפנתר השחור” ו”משפחת סופר על 2“. אבל השנה עדיין לא הסתיימה ולדיסני יש עוד זמן להציג סרטים נוספים למועדון המיליארד.

הכניסה המתבקשת ביותר, וזו שכנראה תגיע כהבאה בתור, תהיה כניסתו של “מלך האריות“. החידוש של הבמאי ג’ון פברו לסרט האנימציה משנות התשעים הכניס כבר 962 מיליון דולר מאז הגיע לבתי הקולנוע לפני כשבועיים, ומספיק עוד סוף שבוע אחד כדי שיעבור את המיליארד והבא בתור אחריו ככל הנראה יהיה “צעצוע של סיפור 4“.

אחרי שני אלו, הסרט הבא הוא “לשבור את הקרח 2” (Frozen 2), שיגיע לבתי הקולנוע בארה”ב ב-20 בנובמבר (ולישראל ב-5 בדצמבר), מה שישאיר לו מספיק זמן כדי להגיע לרף מיליארד הדולר עד תום השנה. הסרט הראשון בסדרה מ-2013 רשם הכנסות של 1.27 מיליארד דולר סביב העולם. הוא לא הצליח לעשות זאת לפני כניסתה של 2014, אך בהתחשב במוניטין הרב שצבר הסרט הראשון, נראה כי לא תהיה זו משימה קשה לחלק השני להגיע לרף המיליארד בזמן קצר.

מלחמת הכוכבים – סרט שביעי עם מיליארד דולר ב-2019?

הסרט השביעי, והאחרון, שיכולה דיסני להכניס למועדן המיליארד עוד ב-2019 הוא החלק האחרון בטרילוגיה החדשה של מלחמת הכוכבים, “עלייתו של סקייווקר“, אך כאן ישנו לו”ז צפוף למדי. הסרט שיסגור את הסאגה הנוכחית, ממש כמו קודמיו, יגיע לבתי הקולנוע רק לקראת סוף השנה, ב-20 בדצמבר, מה שמשאיר לדיסני שני סופי שבוע בלבד כדי להשלים הכנסות של מיליארד דולר כדי שאלו יזקפו לטובתה ב-2019.

הסרט הראשון בטרילוגיה החדשה, “הכוח מתעורר” מ-2015, הצליח באותה עת במשימה, ואף שהגיע לבתי הקולנוע ב-18 בדצמבר, הצליח לגרד מעט מעל מיליארד דולר עוד באותה שנה, זאת לפני שחצה את רף 2 המיליארד במהלך 2016.

הסרט השני בסדרה, “אחרוני הג’דיי” מ-2017, לא צלח במשימה, ואף שנחת בבתי הקולנוע מעט מוקדם יותר מקודמו, לא הצליח להגיע להכנסות של מיליארד דולר באותה שנה, אך חצה את רף ה-1.3 מיליארד דולר עד סוף תקופת הקרנתו באפריל 2018. שני סופי שבוע הם לא הרבה, אך סרטים קודמים של דיסני, דוגמת “הכוח מתעורר” ו”סוף המשחק” הוכיחו שלרשום מיליארד דולר בקופות בתקופה קצרה זהו בהחלט דבר אפשרי.

השנה היא שנה מיוחדת במינה עבור דיסני. היא כבר שברה את שיא כמות הסרטים שנכנסו למועדון המיליארד וכנראה שתשבור בקלות את רף ההכנסות השנתי של 7 מיליארד דולר שנקבע בשנה הקודמת. לקראת סוף השנה, ב-12 בנובמבר, יושק גם באופן רשמי שירות הסטרימינג החדש שלה, דיסני פלוס, ובינתיים כבר הכריזו בחברה הבת “מארוול” על השלב הרביעי של היקום הסינמטי, עם סרטים כמו ת’ור 4, האלמנה השחורה, הנצחיים, שאנג-צ’י ואגדת 10 הטבעות ודוקטור סטריינג’ 2.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים