דיווח: HP מפצלת את פעילותה של WebOS בתוך החברה

מסמכים פנימיים שהופצו לעובדי חברת HP, שחושף אתר PreCentral, מספרים על שינויים מידיים שיעשו ביחידת ה-WebOS של החברה שתפוצל לשניים – אחד לחומרה והשני לתוכנה. יחידת ה-WebOS ב-HP הייתה למעשה לא אחרת מאשר Palm לשעבר שמוזגה אל תוך HP כמעט בשלמות לאחר הרכישה. חלקה של החומרה ישאר תחת חטיבת המערכות האישיות וחלקה של התוכנה יעבור להיות באחריות חטיבת האסטרטגיה והטכנולוגיות – ימשיכו תמיכה במכשירי ה-WebOS הקיימים ובחנות האפליקציות.

הפיצול של יחידת ה-WebOS עומד בקנה אחד עם הודעת HP על השיקולים לגבי המשך דרכה בתחום המערכות האישיות, שכן היא שומרת על מערכת ההפעלה מבית פאלם דווקא בחלק ה”בטוח” יותר. חברת HP כנראה לא הצליחה למצוא רוכש רציני למערכת ההפעלה (סמסונג הודיעה לאחרונה שהיא לא שוקלת את אופצייה זו), היא עדיין מאמינה באיכות ובפוטנציאל הגבוה שלה, כך שהיא תמשיך לפתח ולתחזק אותה. חשוב לציין שתחת חטיבת האסטרטגיה והטכנולוגיות תקציבי הפיתוח הרבה יותר גדולים, כך שיכול להיות ופתאום WebOS תצוץ משום מקום וכמוון שאופציית מכירת הרישיונות עדיין לא ירדה מהפרק.

המהלך של HP מראה כי החברה אכן הייתה רצינית מאוד בהודעה על כך שהיא שוקלת את המשך דרכה בכל הקשור למערכות טכנולוגיות אישיות (מחשבים אישיים, טאבלטים, סמארטפונים וכו’). הפיצול של יחידת ה-WebOS שומר על מערכת ההפעלה גם במידה ו-HP תתפצל, אולם מקדמת בעוד צעד את התחלת ההתנקות מהמשך יצור מכשירים צרכניים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים