זוג תוכנות עריכה מבית Adobe מגיעות למכשירים חכמים ואילוסטרייטור תגיע לאייפד

Adobe illustrator on iPad (תמונה: אדובי) Adobe illustrator on iPad (תמונה: אדובי)

במסגרת אירוע הכרזה שערכה לאחרונה אדובי (Adobe), המפתחת תוכנות עריכה כמו פוטושופ, illustrator, Indesign ועוד, חשפה החברה שלוש תוכנות עריכה חדשות שיגיעו בחלקן גם לסמארטפונים ובחלקן גם לאייפדים. שלוש התוכנות מיועדות לעזור לנו להפוך את העולם סביבנו ליצירתי יותר, בעוד שהחברה עצמה הופכת את תהליך היצירה לקליל מאי פעם.

Adobe Aero

אם אי פעם עברה בראשכם המחשבה כיצד עבודת הפוטושופ מלאת השכבות שלכם תוצג במידה ויכולתם לעבור בין השכבות במציאות ולראות כל אחת בנפרד, כנראה שעברה בראשכם המחשבה העומדת מאחורי Adobe Aero. התוכנה מאפשרת למשתמשים לייבא קבצי פוטושופ, וקטורים, obj, FBX, Collada, glTF ועוד לתוכה בשעה שהיא שומרת על כל השכבות ומאפשרת עריכה מהירה אל תוך פרויקט תלת-ממדי.

אדובי אירו מתירה למשתמשיה להפוך את יצירותיהם ליצירות נעות וחיות בעולם האמיתי באמצעות שימוש במציאות רבודה (AR) וגישה קלילה וידידותית למשתמשים ואינה מערבת שום קוד בתהליך היצירה, אלא רק מגע ובנייה של הפרויקטים על גבי הממשק. כל תהליך היצירה מתבצע באמצעות הידיים על מנת להזיז חפצים במרחב ולהעניק להם פקודות, כך שברגע שאדם אחר יפתח את הפרויקט הוא יוכל פשוט ליהנות ממנו.

כל עבודה שנעשתה באמצעות התוכנה ניתנת לשיתוף היישר מהאפליקציה עצמה, ועקב העובדה שזו משתתפת כחלק מענן ה-Adobe Creative Cloud, כל הקבצים שיצרתם יישמרו על גבי הענן. את האפליקציה ניתן להוריד ולבצע בה שימוש כבר ברגעים אלו במכשירים המריצים את מערכת ההפעלה iOS, בין אם מדובר באייפונים ובין באייפדים.

Adobe Photoshop Camera

בתקופה בה הפילטרים באינסטגרם כבר חוזרים על עצמם ולא מרשימים במיוחד, חברת Adobe מצאה את עצמה מפתחת את Adobe Photoshop Camera – אפליקציה ייעודית להחלת פילטרים ברמת פוטושופ בקליק אחד. עם האפליקציה הזו החברה רוצה להמשיך ולמקד את היוצרים ביצירה ובדרך הסיפור יותר מאשר בבנייה, כך שתוכלו לבחור בתוך האפליקציה בין המוני פילטרים, החלפת רקעים ועוד.

דרך האפליקציה ניתן לערוך, לשתף וכמובן לצלם תמונות, כאשר האפליקציה תציג פילטרים אפשריים באופן מהיר ואף תבצע החלה אוטומטית של פילטרים מתאימים. האפליקציה עושה שימוש בפלטפורמת הבינה המלאכותית Adobe Sensei, כך שזו תדע לבצע פעולות מסובכות כמו החלה אוטומטית של פילטרים בהתאם לטווח הדינמי בתמונה, למקום אותו תופסים הפנים, לאובייקט המצולם ועוד באופן אוטומטי ומהיר.

במידה ובחרתם לצלם את התמונה דרך האפליקציה, זו תשמור גם את התמונה המקורית וגם את התמונה הערוכה שנערכה באופן אוטומטי על ידה או באופן ידני על ידכם. באמצעות שימוש בפלטפורמת הבינה המלאכותית העוצמתית של Adobe, החברה מסוגלת לבצע זיהוי מהיר של האובייקטים בתמונה ולהפריד באופן מדויק בינם לבין הרקע, כך שכעת לא תצטרכו להסתפק בפילטרים זולים באינסטגרם ותוכלו לסיים עבודות פוטושופ מפרכות בקליק אחד.

את אפליקציית Adobe Photoshop Camera תוכלו למצוא כבר עכשיו להורדה למכשירי אנדרואיד ו-iOS לשימוש מוקדם בהרשמה דרך הלינק הבא, כשהשקתה הרשמית תתרחש ב-2020.

Adobe illustrator

ההכרזה הגדולה והמשמעותית מכולן היא על הגעתה של תוכנת האילוסטרייטור לאייפד. השימוש באילוסטרייטור מלווה כל מעצב גרפי מתחיל או מתקדם בחיי היום-יום, ובמידה ו-Adobe תאמץ אותה גם לאייפד הדבר יהפוך את השימוש בתוכנה לקליל וכיף גם בנסיעות. עם הגעתה של התוכנה לאייפד Adobe מעוניינת לנצל את יתרון האפשרות החדשה למגע, ולנצל גם את קיומו של ה-Apple Pencil ליצירת איורים חדשים.

Adobe מדווחת כי תוכנת האילוסטרייטור לאייפד נבנתה מחדש לחלוטין על מנת להתאים את ממשק המשתמש והיכולות הייחודיות של התוכנה למבנה החדש, כך שכשמעצב ירצה להשתמש בתוכנה לעבודות הוא יוכל לעשות זאת. מעבר לכך, גם התוכנה הזו משתתפת בענן ה-Adobe Creative Cloud, מה שמעיד שגם בשימוש בה כל העבודות יסונכרנו לענן ויישמרו על מנת שתוכלו להמשיך מכל מקום גם בנסיעה באייפד וגם במחשב בבית.

Adobe illustrator on iPad (תמונה: אדובי)
Adobe illustrator on iPad (תמונה: אדובי)

כמובן, בזמן פתיחת קבצי אילוסטרייטור מהמחשב על האייפד לא תהיה ירידה באיכות ובדיוק, כשהעבודה עם וקטורים תמשיך להתקיים באותה צורה ודיוק. ולבסוף, Adobe משתמשת במצלמה שבאייפד על מנת להכיר לנו פיצ’ר חדש ועוצמתי במיוחד המאפשר צילום של איור והעתקתו במדויק לקובץ באילוסטרייטור כך שהתוכנה תדע כיצד לעזור למשתמש להעביר את הקובץ בשלמותו לעבודה גרפית.

את אדובי אילוסטרייטור לאייפד ניתן יהיה להשיג במהלך 2020, כשבחברה פתחו כבר עכשיו הרשמה לגישה מוקדמת בלחיצה כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים