גאדג’טי מסקר: LG G8X ThinQ – זוג מסכים, קצת סמארטפון

LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

על דגם ה-LG G8X הכריזה חברת LG בחודש ספטמבר האחרון, כשזה מהווה גרסה חדשה ורעננה לרעיון המסך המתקפל אותו הציגה לנו לראשונה בחודש פברואר על ה-LG V50 ThinQ. אומנם, מלבד אביזר המסך המתקפל אשר מגיע עם המכשיר, בדקנו האם יש סיבה אמיתית לרכוש את ה-LG G8X כשהתחרות מולו קשה כל כך.

מה בקופסה?

  • מכשיר מסוג LG G8X ThinQ
  • מטען + כבל Type-C ל-Type-A
  • סיכה להוצאת מגירת הסים
  • חוברות הדרכה
  • כיסוי סיליקון שקוף
  • אביזר המסך המשני (LG Dual Screen)
  • מטלית לניקוי המסך
  • אוזניות סיליקון In-Ear

LG G8X – קצת סמארטפון

כשאמרנו “קצת סמארטפון” אכן התכוונו לכך. לאחר שימוש ממושך במכשיר נראה כי חברת LG התמקדה יותר באביזר המסך המתקפל מאשר בסמארטפון עצמו, ושכחה שבשביל למכור סמארטפון במחיר של מכשיר דגל צריך הרבה מכשיר דגל וקצת גימיקים. המכשיר מנסה בדיוק את המתכון ההפוך, כמה שיותר גימיקים וכמה שיותר באנליות משעממת.

תצוגה ומבנה

על הנייר, נפגוש כאן מסך בגודל 6.4 אינץ’, עם פאנל מסוג OLED, ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 2340 על 1080 פיקסלים. צפיפות הפיקסלים בתצוגה מסתכמת ב-403 פיקסלים לאינץ’, בעוד שזו תומכת בהצגת תכנים בתקן HDR10, תמיכה ב-100 אחוזים מספקטרום הצבעים DCI-P3 הסטנדרטי ויחס תצוגה של 19.5 על 9 עם זכוכית מסוג גורילה גלאס 6 מעל הכל.

עיצובו של המסך לא עומד לסובב ראשים, כשזה מגיע בתצורה בעלת שוליים שווים כמעט מכל צד, עם מגרעת ‘טיפת מים’ בחלקו העליון ומצלמת סלפי המתיישבת בפנים. מתחת לפני התצוגה ממקמת החברה סורק טביעות אצבע אופטי, אך לצערנו היינו צריכים לסרוק כל אצבע 3 פעמים לפחות כדי שהוא יעבוד בצורה תקינה ורציפה.

היינו שמחים לעוד זריקת בהירות קטנה עקב קושי להביט במסך מול שמש ישירה, כאשר במידה ותסתכלו על תצוגת ההתקן מהצד תוכלו להבחין בשינוי גוון קל. ובכל זאת מדובר במסך חד המציג צבעים חיים וטובים, עם אפשרות לשיפור רמת הבהירות ותיקון מהיר לבעיית שינוי הגוון מזוויות מסוימות בדור הבא.

LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

איכות הבנייה של ה-LG G8X מעולה, כיאה למכשיר דגל. כפתור ההדלקה והכיבוי ממוקם בצידה הימני של המסגרת, כאשר בצידה השמאלי נמצא את כפתור ההזנקה לעוזרת האישית של גוגל (שלא עובדת במכשירים הנמכרים בארץ עקב חוסר תמיכה בעברית), ואת כפתורי ויסות הווליום היישר מעל.

בנוסף לכך, מחבר הטעינה מסוג USB Type-C ממוקם בחלקה התחתון של המסגרת, יחד עם שקע האוזניות, זוג פסי אנטנה וגריל הרמקולים. בחלקה העליון של המסגרת נוכל להבחין בפס אנטנה נוסף ומגירת הסים, כשמיקרופון נוסף נמצא בצידה הימני של המסגרת וזוג פסי אנטנה פרוסים בכל צד שלה.

מידותיו של הטלפון עומדות על 159.3 מ”מ לאורכו, 75.8 מ”צ לרוחבו, 8.4 מ”מ המסמלים את עוביו ומשקלו מסתכם ב-192 גרם כשכל גופו עמיד בפני נפילות בתקן הצבאי MIL-STD-810G אף על פי שהוא עשוי זכוכית, ואם גם זה לא מספיק אז שמחנו לשמוע כי הוא עמיד גם בפני מים ואבק בתקן IP68 לעד עומק של 1.5 למשך חצי שעה.

ממשק המשתמש וחווית השמע

ממשק המשתמש LG UX 9.0 מתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 9 פאי ומרגישים די זהה לממשקים הקודמים של החברה. חברת LG לא מנסה לשנות באופן משמעותי את העיצוב וחוויית ממשק המשתמש שלה מדור לדור, דבר אותו עושות לא מעט יצרניות אחרות, כך שמלבד העברת התפריטים למטה במספר אפליקציות במטרה להנגיש את השימוש ביד אחת, לא נמצא כאן דברים רבים להתלהב מהם.

מנגד, הממשק של החברה עמוס מלכתחילה באפשרויות, כשבתוך ממשק ההגדרות נמצא מגוון אפשרויות למשחק איתן כמו שינוי ערכת הנושא על המכשיר למצב כהה, שינוי הגופן הראשי, גודלו, משקלו ועוד. אומנם, היינו שמחים לו LG הייתה משקיעה בדברים הקטנים והחשובים שבממשק המשתמש כמו אנימציות חלקות ומוגמרות יותר, עבודה על העובדה כי כפתורי הניווט שבתחתית לעתים דורשים 2-3 לחיצות כדי להגיב ללחיצה ועוד.

לצערנו, עקב העובדה שהמכשיר אינו מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 10 לא ניתן להשתמש בו באמצעות מחוות, אלא רק באמצעות כפתורי הניווט המוכרים או באמצעות כפתור בית וכפתור חזור (המופיע רק אחרי כניסה לאפליקציה). כפתור הבית המדובר מגיע בצורת גלולה, ומאפשר גם הצגה של האפליקציות האחרונות באמצעות החלקה מלמטה למעלה וגם חזרה לבית דרך לחיצה אחת.

LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

חווית השמע של המכשיר לוקה בחסר באופן משמעותי לעומת הדורות הקודמים, זאת כנראה בעיקר עקב העובדה שה-LG G8X אינו מגיע עם רמקול ה-BoomBox בו החברה השתמשה עד לדגם ה-LG V40. מערך השמע שבמכשיר מבוסס על אפרכסת השמע העליונה והרמקול התחתון אשר עובדים יחד, אך גם בשיתוף הפעולה הזה הסאונד המופק בסופו של דבר אינו מהעשירים והחדים ששמענו, ואף אציין כי המון זמן לא נתקלתי במערך שמע שטוח ורדוד שכזה.

גם לאחר צלילה אל הגדרות הצלילים שבממשק ההגדרות והפעלת האקולייזר, שינוי הפרופילים והפעלת הסאונד המרחבי (DTS:X 3D Surround), חווית השמע מהרמקולים הייתה מהבינוניות ביותר שנתקלתי בהן. זה הוא צעד משמעותי אחורה מצידה של LG, ולאחר שב-LG V40 האקולייזר הציל את המצב, ב-LG G8X פשוט אין מה להציל. לעומת זאת, איכות השיחה במכשיר מעולה, עם ווליום גבוה ומעבר חד של האודיו אל האוזן.

לעומת המון מכשירי דגל אחרים בשוק, החברה הדרום-קוריאנית ממשיכה לשמור על שקע האוזניות במכשיריה ומציעה גם עם דגם זה שקע אוזניות נפרד הממוקם בתחתית המכשיר. עקב המעבר שלנו לחיים נטולים חוטים לא יצא לנו להשתמש בו הרבה לשמע באוזניות, אך האפשרות לחיבור כבל Aux ברכב במקום בלוטות’ הייתה נוחה במיוחד. כמו כן, שקע האוזניות הנ”ל מסוגל לספק שמע באיכות גבוהה עקב התמיכה בממיר דיגיטלי לאנלוגי מרובע (Hi-Fi Quad DAC).

ביצועים וחיי הסוללה

בחזרה לנייר, כאן נפגוש את שילובה של מערכת השבבים Snapdragon 855, המיוצרת בתהליך 7 ננו-מטר וכוללת 8 ליבות מסוג Kryo 485 בחלוקה ל-1 על 3 על 4. הליבה העוצמתית הראשונה מגיעה בתדר מירבי של 2.84 גיגה-הרץ, בשעה ששלוש הליבות החזקות מציעות תדר מירבי של 2.42 גיגה-הרץ ו-4 הליבות החסכוניות בחשמל מציעות תדר מירבי של 1.78 גיגה-הרץ.

מערכת השבבים המוזכרת לעיל אחראית על ביצועי המכשיר באופן מלא, וזו עשתה עבודה מעולה עם כל משחק. מעבר לכך, נצטרך לסמוך על 6 גיגה-בייט של זיכרון עבודה ו-128 גיגה-בייט של נפח אחסון מסוג UFS 2.1 (ניתן להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון) להעברת קבצים מהירה וריבוי משימות תוך שמירת משימות ברקע. גם בחלקה הזו לא נתקלנו בשום בעיה, כשרענון של אפליקציות קרה באופן רגיל לחלוטין ולא תדיר כמו גם הצגה של מהירות העברת נתונים טובה מאוד.

LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

איננו יכולים להאשים את מערכת השבבים, זיכרון העבודה או נפח האחסון על לאגים זמניים כמו הדרישה ההולכת וחוזרת ללחיצה כפולה או משולשת על כפתורי הניווט שבתחתית המסך כדי שיפעלו, זאת עקב העובדה שבמערכת הזו עושות שימוש מספר חברות אחרות אשר הציגו כיצד זו מסוגלת באופן מוחלט להריץ את מכשיריהן באופן חלק לגמרי. עקב כך, אנחנו חוזרים לציפיה שלנו מ-LG לתקן באגים בסיסיים שכאלו אשר לא נתקלנו בהם באף מכשיר דגל אחר, גם לא בכאלה שיוצרו על ידי LG עצמה.

את ה-LG G8X מניעה סוללה בקיבולת 4000 מיליאמפר/שעה, וזו נטענת דרך מחבר מסוג USB Type-C ותומכת בטעינה מהירה של עד 21 וואט וטעינה אלחוטית עד 9 וואט. אומנם, המטען המגיע באריזה יטעין את המכשיר בהספק מירבי תיאורטי של 9 וואט והספק בפועל של 5 וואט. במספרים, הדבר מעיד על כך שתוך חצי שעה של טעינה נגיע מ-0 ל-28 אחוזים בלבד ומ-0 ל-100 תוך יותר משעתיים.

את טבלת הטעינה המלאה ניתן לראות להלן:

זמןאחוזיםפער זמן
00:300 אחוזים-
00:4010 אחוזים10 דקות
00:5320 אחוזים13 דקות
01:0230 אחוזים9 דקות
01:1140 אחוזים9 דקות
01:2150 אחוזים10 דקות
01:3060 אחוזים9 דקות
01:4170 אחוזים11 דקות
01:5380 אחוזים12 דקות
02:0990 אחוזים16 דקות
02:37100 אחוזים28 דקות (זמן כולל - שעתיים ו-7 דקות)

חיי הסוללה של ה-LG G8X בינוניים ומטה, כשלא יצא לנו לעבור איתו יום שלם אפילו פעם אחת ותמיד הזדקקנו למטען כבר באמצע היום. השימוש שלנו כלל אפליקציות כמו פייסבוק, WhatsApp, Moovit, שיחות טלפון, האזנה למוזיקה דרך ה-Spotify וצפייה חלקית בנטפליקס. כפי שניתן להבחין, משחקים לא לקחו חלק בסדר היום שלנו ועדיין היינו צריכים מטען באמצע היום כך שאם אתם משחקים הרבה במכשיר שלכם, נמליץ לרכוש מטען נייד לצד ה-LG G8X.

צילום – בחזרה ל-2016

סממן מובהק לכך ש-LG התמקדה יותר מידי באביזר המסך הכפול ופחות במכשיר מתגלה כאשר בוחנים את מערך הצילום שלו. כאן נמצא זוג חיישני צילום ראשיים ברזולוציות של 12 ו-13 מגה פיקסל, עם מפתחי צמצם של f/1.8 ו-f/2.4, בהתאמה. אורכי המוקד של השניים עומדים של 27 מ”מ לעדשה הראשית ו-9 מ”מ לעדשה הרחבה, כשגודל החיישן הראשי מסתכם ב-1/2.55 אינץ’ בלבד עם תמיכה בפוקוס אוטומטי בטכניקת ה-Dual Pixel PDAF ועם תמיכה בייצוב אופטי.

לצידם של זוג החיישנים ישנו מבזק לד כפול המספק עוצמת אור טובה, אך לא מהטובות שראינו. עוד על הנייר נוכל לספק כי המכשיר תומך בצילום וידאו ברזולוציות של 4K בקצב של 30 או 60 פריימים לשנייה, ו-Full HD בקצב של 30/60 או 240 פריימים לשנייה (הילוך איטי). עם זאת, ישנו מצב ASMR אותו ניתן להפעיל לפני צילום הסרטון וזה יגביר את רגישות החיישנים לשמע. המצב הנ”ל עובד באופן המצופה ממנו, כשהוא עושה את עבודתו ומספק תוצאות טובות עם רגישות גבוהה יותר לרעש.

ה-LG G8X מפיק תמונות טובות מאוד באור יום, אך בתנאי תאורה קשים איכות התמונות צונחת ללא הכרה. בדרך כלל נמצא במכשיר דגל במחיר שכזה מצב לילה אשר יציל את המצב בתנאי תאורה קשים, אך LG נותרה ב-2016 ומצב הלילה היחיד אותו נמצא כאן מתחבא תחת קטגוריית “עוד” בממשק המצלמה ונקרא “נוף לילי”.

מצב הנוף הלילי מזכיר לנו גם הוא את מצבי הצילום הליליים מ-2016, אשר כל מה שהם עשו היה להעלות את רמת ה-Clarity לפני הפקת התמונה הסופית, לפתוח את הצללים במעט ולהוריד במעט את החלקים הבהירים בתמונה. בקצרה, לא משהו שלא יכולנו לעשות ב-30 שניות דרך תוכנת עריכה בסמארטפון לקובץ RAW. מצב הנוף הלילי שבמכשיר אינו עובד בצורה דומה למצב הלילה האחרים אשר נמצאים בגלקסי, באייפון, בוואווי ובשאר מכשירי הדגל המרכזיים בשוק אשר מצריכים כ-5 שניות לתפיסת תמונה ועושים פלאים.

כפי שכבר ניתן להבין, מצב הנוף לילי לא תרם במיוחד לתמונות הלילה שלנו, אך כן הוריד במעט את החשיפה באזורים שרופים ופתח במעט את הצללים. האם היינו משתמשים בו באופן יום-יומי בשביל השינוי הקטן המוזכר ותמורת 5 שניות של המתנה עבור עיבוד שלא עושה הרבה? סביר להניח שלא.

בבחינה מעמיקה על התמונות אשר צולמו מזוג החיישנים, נוכל להבחין בהבדל קל בין פלטת הצבעים המנהלת את החיישן הראשי לפלטת הצבעים הנמצאת על החיישן הרחב. אומנם, זו היא תופעה רחבה ואפל נמצאת כרגע בין החברות היחידות שהצליחו ליצור מערך צילום עם 3 חיישנים שונים וצבעים זהים כמעט לחלוטין מכל אחד מהם. לעומת זאת, LG עושה כאן עבודה טובה מאוד וחוץ מהבדל קטן בעזות הצבעים, הגוונים נותרו די זהים במעבר בין החיישנים.

עם זאת, זוג המצלמות נוטות באופן כללי להפקת תמונות בעלות צבעים חיים מידי, אך הדבר לא קרה באופן עקבי למזלנו. רמת הפירוט בתמונות מהחיישן הראשי טובה מאוד, עם חדות מעולה וצבעים כמעט מדויקים לגמרי, בשעה שהחיישן הרחב מגיעה עם פרטים רכים יותר וצבעים מעט יותר עזים לעומת החיישן הראשי. באופן שאינו ברור לנו עד כה, המידע המלווה כל תמונה אשר נקרא EXIF (ר”ת Exchangeable Image File Format), מציג כי אורך המוקד של העדשה הרחבה עומד על 14 מ”מ ולא 9 מ”מ כפי ש-LG מציינת, אך כאמור, איננו יודעים את הסיבה לכך והאם מדובר בבעיית תוכנה או באפשרות שאכן מדובר בעדשת 14 מ”מ ולא 9 מ”מ.

ממשק הצילום של הטלפון מציע מגוון מצבים שונים, אך לצערנו LG בחרה לשים המון אופציות תחת ממשק ההגדרות של האפליקציה ואחרות תחת קטגוריית “עוד”, כך שכל שנותר לנו הוא לעבור על שני המקומות. בין המצבים השונים נוכל למצוא אפשרות לצילום וידאו ידני עם שליטה מלאה על זמן החשיפה, מהירות התריס, פוקוס ועוד, יחד עם מצב לשידור חי ביוטיוב, סטיקרים במציאות רבודה, מצב דיוקן לטשטוש הרקע ומצב סטודיו להפיכת הרקע לשחור/לבן והחלת מצבי תאורה שונים על הפנים.

חשוב לדעת כי עם רכישת המכשיר האפשרות ל-“מיטוב סצנות אוטומטי” פועלת, וזו תזהה באופן אוטומטי מה אתם מצלמים ותתאים את הצבעים לתמונה. כך שאם אינכם מעוניינים בשינוי צבעים אוטומטי, נמליץ לכבות את האפשרות הזו. במידה ואתם מצלמים אובייקטים נעים, נמליץ להדליק את האופציה הנמצאת היישר מתחת לאופציית מיטוב הסצנות אשר נקראת Action Shot, וזו תציג לוגו זעיר של אדם רץ ותדע להתאים את מהירות התריס לצילום.

מצב הצילום הידני מגיע זו פעם נוספת עם פיצ’ר ה-Graphy, אשר מיועד ללמד מתחילים כיצד לצלם סצנות מסוימות ולהתאים את המשתנים למצולם. בלחיצה על כפתור ה-Graphy נפתחות בפנינו שלל אפשרויות לסצנות שונות כמו “שמי הלילה” עם תמונה של כוכבים, “שמי הלילה” עם תמונה של מקום חשוך ועוד. לאחר הלחיצה התוכנה תדע להתאים את המשתנים למצולם כך שתוכלו לדעת מה תצטרכו לשנות במידה ותרצו להפיק את התמונה המוצגת בדוגמה.

כך או כך, דרך המצב הידני תוכלו לשמור את התמונות גם בפורמט RAW, להנות ממהירויות תריס הנעות בין 1/4000 לצילומי ספורט ביום עד ל-30 שניות מלאות לצילומי כוכבים בלילה. טווח רגישות החיישן לאור (ISO) נע בין 50 ל-3200 ואת טמפרטורת התמונה ניתן לשנות מ-2400 מעלות קלווין ל-7500 מעלות קלווין. בגזרת הפוקוס, נוכל להנות מהאפשרות להפעלת Focus Peaking אשר תציג לנו קווים ירוקים סביב האובייקטים הנמצאים בפוקוס.

במידה וברצונכם לצלם כוכבים דרך העדשה הרחבה באמצעות חשיפה ארוכה, צר לנו לאכזב אתכם כי LG אינה מאפשרת זאת. מצב הצילום הידני דרך החיישן המוזכר מתיר חשיפה של עד 0.6 שניות מ-1/4000 שניות, וגם אם היה ניתן לצלם בחשיפה של 30 שניות, החיישן אינו תומך בשינוי הפוקוס באופן כללי כך שלא היה ניתן לשנות את הפוקוס אל הכוכבים. טווח רגישות החיישן לאור זהה ונע גם כאן בין 50 ל-3200, וכך גם השליטה על טמפרטורת התמונה.

במעבר חד לגזרה הקדמית של המכשיר, כאן נפגוש את מצלמת הסלפי אשר מציעה רזולוציה של 32 מגה פיקסל אך מצלמת ברזולוציית 8 מגה פיקסל באופן מובנה עקב העובדה שהחיישן מגיע עם Quad Bayer Color Filter המשלב כל 4 פיקסלים לאחד. ניתן לשנות את הרזולוציה בהגדרות, אך סביר להניח שתרצו להשאיר את הרזולוציה על 8 מגה פיקסל.

כך או כך, התוצאות ממצלמת הסלפי מאכזבות במיוחד. המכשיר לא הצליח ולו פעם אחת למקם את הפוקוס על הפנים שלי, כך שגם אם לחצתי באופן ידני על המסך כדי לשנות את הפוקוס אליי, בתמונה הסופית הרקע עדיין יצא חד יותר ממני. הדבר תקף גם לתנאי תאורה קשים וגם לתנאי תאורה טובים, והבעיה מסתבר, לא נמצאת רק אצלנו אלא גם אצל סוקרים אחרים המעידים על חוויה דומה לשלנו כאשר הרקע חד יותר מהאובייקט המצולם.

זוג מסכים, שימוש אחד

עם אריזת ה-LG G8X מגיע גם אביזר המסך המתקפל. הלבשת האביזר קלה במיוחד ומתרחשת תוך הכנסת המכשיר אל תוך המגן שכולל מחבר מסוג USB Type-C בחלקו התחתון. לאחר החיבור עולה כפתור וירטואלי על גבי המסך הראשי אשר מתיר את הפעלת המסך השני, בו ניתן לבצע פעולות רבות כמו צפייה בסדרות, גלישה באינטרנט וכל מה שניתן לעשות בסמארטפון רגיל.

על הנייר, מדובר במסך משני זהה למסך הראשי. המסך המשני מגיע גם הוא בגודל 6.4 אינץ’, עם פאנל מסוג OLED, ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 2340 על 1080 פיקסלים. בחלקו העליון ישנה מגרעת בתצורת ‘טיפת מים’ אשר תגרום לכם לתהות מדוע היא קיימת אם אינה מאחסנת שום מצלמת סלפי, והסיבה לכך נטועה בדור הקודם של המכשיר (LG V50 ThinQ) בו החברה שילבה זוג מסכים שונים האחד מהשני והמשתמשים התלוננו על צבעים שונים בין מסך אחד לאחר, כך שהפעם LG פשוט ביצעה העתק הדבק כדי להימנע מהבעיה המוזכרת לעיל.

LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

לעומת כל הפעולות בהן החברה רצתה שנשתמש כמו האפשרות להפיכת המסך הראשי לבקר שליטה למשחק הרץ על המשחק המשני, שימוש במסך הראשי כמקלדת ובמסך המשני לתצוגה כדוגמת מחשב נייד האזנה ליוטיוב במסך אחד וגלישה באינטרנט במסך השני – השימוש המרכזי למסך המשני התברר כסטנד לצפייה בסדרות.

לדוגמה, בעת הנחת המכשיר על השולחן ניתן להציב את המסך המשני בכל זווית שנרצה כך שבחרנו להציב אותו מולנו ולצפות בסדרה בנוחות. נמצאים אלפי מגנים כאלה בשוק במחיר פעוט של מספר דולרים אשר מציעים את שינוי הזווית של המסך הראשי, אך זה הוא לצערינו השימוש הפרקטי הבודד ממנו נהנינו במהלך השימוש.

הרעיון של בקר שליטה המאפשר שליטה מלאה על משחק המוצג במסך המשני טוב מאוד, כאשר ישנם 5 בקרי שליטה שונים לבחירה בהתאם למשחקים ובקר שישי הניתן להתאמה אישית. לאחר כניסה למשחק היריות הפופולרי PUBG, נתקלנו בכך שאף אחד מהבקרים אינו תומך במשחק (!) כך שנדרש מאיתנו ליצור בקר משלנו דרך תהליך שלוקח כחצי שעה למשתמשים מביני עניין ואף יותר למשתמשים שאינם בקיאים בנושא.

LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

המשחק השני אותו שיחקנו על גבי ה-LG G8X היה משחק המירוצים Asphalt 9, וממנו כן הצלחנו להנות עקב התמיכה של בקר ההגה במשחק. במשחק הספציפי Asphalt 9 אין ממש צורך בנהיגה אלא רק במעבר בין נתיבים כך שכל שעשינו התברר כסיבוב קל של ההגה מצד לצד, אך הסתפקנו בעובדה שהבקר תמך במשחק מלכתחילה.

לאחר הפעלת המסך המשני ניתן לבצע מגוון אפשרויות כמו הצגת התוכן מהמסך הראשי במסך המשני, החלפת יישומים בין מסך אחד לשני, כיבוי המסך הראשי, הצגת התוכן מהמסך הראשי על זוג המסכים במקביל וכיבוי מוחלט של המסך המשני. הצגת תוכן אחד על זוג המסכים במקביל אינו דבר פרקטי במיוחד, זאת עקב העובדה שבין מסך אחד לשני ישנו רווח גדול למדי אשר מפריע לחווית השימוש והצפייה. בנוסף לכך, ניתן גם להעביר במהירות יישום אחד להצגה על המסך המשני באמצעות החלקה של 3 אצבעות של גבי המסך.

מעבר לפיצ’רים אותם מביא עמו אביזר המסך הכפול, יש לציין כי להסתובב איתו באופן יום-יומי מהווה משימה לא פשוטה בכלל. הכיסוי מוסיף משקל של לא פחות מ-134 גרמים נוספים לכל החבילה, מה שמדגיש את העובדה שאם תרצו להסתובב איתו כל היום תצטרכו לסחוב עמכם מכשיר השוקל 326 גרם בכיס.

LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
LG G8X ThinQ (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

לצד הדברים הללו, המסך המשני מגיע עם עוד מסך משני משלו בחזיתו, וכאן מדובר במסך מונוכרומטי (שחור/לבן) זעיר בגודל 2.1 אינץ’, המתיישב על גבי פאנל מסוג OLED ואינו תומך במגע. המסך מציג את ההתראות, התאריך והשעה לצפייה מהירה, אך קיומו של המסך המשני והזעיר מתבסס על הרעיון שאנחנו נסתובב עם הכיסוי על גבי המכשיר לכל אורך היום, דבר אותו רוב המשתמשים לא עומדים לעשות עקב המשקל הכבד והחוסר בפעולות שיגרמו לנו לרצות להסתובב עם הכיסוי על המכשיר לכל תקופת השימוש בו.

אם אי-הנוחות הנובעת מהמשקל הכבד והחוסר בשימושים פרקטיים לא הורידה את רוחנו ואת הרצון להסתובב עם הכיסוי על גבי המכשיר לכל תקופת השימוש, נכנס כעת גם הפתרון של LG לטעינת המכשיר כשהוא בכיסוי. לאחר הכניסה לכיסוי כל שנוכל לעשות על מנת להטעין את המכשיר יהיה להסתובב עם מתאם המתחבר באמצעות מגנטים לכיסוי, אליו צריך לחבר את המטען המקורי. כפי שזה נשמע, העניין לא נוח במיוחד, קל לאבד את המתאם ורעיון המגנטים אינו שימושי עקב כך שהמטען מתנתק במידה ומחזיקים את המכשיר עם האצבע מתחת למטען.

סיכום

עם הצגת ה-LG G8X ThinQ לעולם, נראה כי החברה מדרום-קוריאה בנתה בעיקר על כך שרוכשיו פשוט יימשכו באופן כמעט עיוור לרעיון המסך הכפול, מה שגרם לה בעצמה להשקיע יותר פוקוס באביזר המסך הכפול מאשר בדאגה שהמכשיר עצמו יצליח להוות תחרות למכשירי הדגל האחרים בשוק. הדבר גרם לכך שהמכשיר עצמו לא מצליח להוות תחרות, מה שמרחיק אותנו מהרעיון לרכוש אותו מלכתחילה ולוותר על הרעיון של המסך הכפול.

אך גם אם הרעיון היה להתמקד בעיקר במסך הכפול, גם כאן העבודה שנעשתה לא טובה מספיק כדי לגרום לנו לרוץ ולרכוש מכשיר בינוני בשביל אביזר מדהים. כי גם כאן, מדובר באביזר עם שימושים מאוד ספציפיים הנוגעים בעיקר למשתמשים המשחקים פורטנייט (Fortnite) על גבי הסמארטפון שלהם, או לאנשים המעוניינים במכשיר שכל ייעודו הוא אביזר המסך המתקפל שהוא בעצם סטנד לצפייה בסדרות.

כך או כך, זה הוא ניסיון אמיץ מבית LG להיכנס אל שוק המכשירים המתקפלים בדרך שונה ומיוחדת. זה הוא אומנם לא הניסיון הכי מוצלח שלה, אך הדרך אל ההצלחה אף פעם לא הייתה קלה ונחמד שב-LG עדיין ממשיכים להעיז ולנסות דברים חדשים. את ה-LG G8X ThinQ מתמחרת החברה עבור 3299 שקלים כמחיר המומלץ לצרכן בצבע השחור.

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
7/10
מולטימדיה
6/10
סוללה
6/10
מצלמה
6/10
7.4
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • נוח לאחיזה
  • מצלמה ראשית טובה
  • עמיד בפני מים ואבק
מה פחות אהבנו
  • אינו מהווה תחרות
  • טעינה איטית
  • סוללה חלשה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3299 שקלים
  • שוק פתוח: 3210 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים