סמסונג צפויה לשלש את ייצור שבבי ה-7nm עד סוף 2020

פס ייצור ה-EUV החדש V1 ב-Hwaseong קוריאה (מקור סמסונג)

חברת סמסונג (Samsung) הודיעה תחילת הייצור המסחרי של שבבי 7nm בפס הייצור החדש, V1, שיהיה קו ייצור יעודי בטכנולוגיית EUV (ר”ת extreme ultraviolet) בייצור 7nm ומטה בבית היציקה (Foundry) שלה ב-Hwaseong שבקוריאה, פס ייצור שצפוי לשלש את יכולת הייצור 7nm EUV של החברה עד סוף 2020.

עם סטייה קלה בלוח הזמנים המקורי, שדיבר על צפי של עד 2020, סמסונג החלה להפעיל בצורה מסחרית את קו ה-V1 החדש, שיהיה מיועד לייצור בתהליכים בגודל 7nm ו-6nm, כאשר בהמשך הקו החדש צפוי לייצר גם את שבבי ה-5nm ושבבים נוספים עד לרמת ה-3nm. ההשקעה הכוללת של סמסונג בקו הייצור החדש עד סוף 2020 צפויה להסתכם בכ-6 מיליארד דולר, והוא נועד לענות על הצורך הגובר בשבבים בייצור מתקדם. ביחד עם פס ה-S3 הקיים של החברה, צפוי פס הייצור V1 לשלש את הייצור עד סוף השנה בהשוואה ל-2019.

פס ייצור ה-V1 החדש הופך להיות הקו השישי של סמסונג ברחבי העולם, כאשר הוא מצטרף לפסי הייצור הקיימים ב-Giheung ו-Hwaseong ולפס הייצור של החברה באוסטין שבארה”ב, צעד הכרחי בשוק שצועד בקצב מהיר לשבבים בתהליכי ייצור חד ספרתיים, כשהוא נועד לתת מענה בעבור תחומי הדור החמישי (5G), בינה מלאכותית AI ותחום כלי הרכב החכמים.

בתחום הקטן במיוחד של בתי היציקה, סמסונג נותרת המתחרה היחידה למעשה של TSMC, כאשר תחום ייצור ה-EUV ו-7nm הופך להיות חשוב מתמיד, והדרישה הגוברת אף יצרה עומסי ייצור ב-TSMC, דבר שאמור להימנע במקרה של סמסונג עם פתיחת קו ה-V1 החדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים