גאדג’טי מסקר: Garmin Venu – שעון הספורט החכם הראשון של גרמין עם מסך AMOLED

שעון Garmin Venu (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מספר חודשים לאחר שהושק בתערוכת IFA 2019 וכחודש לאחר השקת שירות התשלומים Garmin Pay בישראל, לקחנו את שעון ה-Garmin Venu של חברת גרמין (Garmin) לבדיקה מעמיקה.

בעוד חברת גרמין ידועה במגוון שעוני הספורט שלה, שעון ה-Venu מגיע בעיצוב סטנדרטי יותר המיועד לשימוש כשעון חכם ליום יום, עם דגש נרחב על האפשרויות הספורטיביות שלו. בנוסף, שעון ה-Venu הוא גם הדגם הראשון של גרמין שמגיע עם מסך AMOLED המספק איכות תצוגה גבוהה יותר מהדגמים האחרים של החברה.

מבט צדדי שעון Garmin Venu (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

Garmin Venu – מבט מקרוב

בעוד מרבית השעונים החכמים של גרמין מעניקים תחושה של שעוני ספורט, שעון ה-Venu מגיע בעיצוב עגול שגרתי יותר המתאים ליום יום, כאשר גוף השעון והרצועה מגיעים בצבע אחד ומסגרת המסך עשויה פלדה צבועה עם טקסטורה מחוספסת. על מסך השעון ניתן למצוא 2 קווים, אחד בחלק העליון והשני בתחתון, אשר דומים לקווים שאפשר למצוא בשעונים מכניים רגילים.

השימוש בשעון נעשה בעיקר באמצעות מסך המגע וניתן למצוא בחלק הימני צמד כפתורים המשמשים לתפעול השעון, כאשר בצד האחורי אפשר למצוא את חיישן הדופק האופטי יחד עם חיבור הטעינה והעברת הנתונים היעודי של גרמין המאפשר לטעון את השעון ולחבר אותו למחשב על מנת להעביר נתונים אליו.

השעון מגיע ב-4 אפשרויות צבע שונות: שחור עם מסגרת זהב, שחור עם מסגרת אפורה כהה, גרניט כחול עם מסגרת כסף ובז’ עם מסגרת זהב ורוד אותו בדקנו בסקירה.

מפרט טכני:

  • מסך – 1.2 אינץ’ מרובע ברזולוציית 390×390 פיקסלים מסוג AMOLED עם זכוכית Corning Gorilla 3.
  • מערכת הפעלה – יעודית של Garmin.
  • סוללה – בנפח לא ידוע, עד 5 ימי שימוש.
  • מיקום – GPS,GLONASS ו-GALILEO.
  • זיכרון – 4GB מובנה, שמיש כ~3.6GB.
  • משקל – 46.3 גרם.
  • עמידות מים – 5ATM.
  • רצועה – 20 מ”מ סטנדרטית.

מסך וממשק ה-Garmin Venu

בתור שעון ה-AMOLED הראשון של גרמין, החברה הצליחה להשתמש בתצוגה איכותית במיוחד עם בהירות גבוהה, המאפשרת ראות טובה גם בשמש. לתצוגה טובה יותר עדיף להימנע משמש ישירה על השעון, אף שניתן לראות את התצוגה בצורה סבירה אם מגבירים את עוצמת התאורה עד הסוף.

בעוד מסך ה-Venu נראה מעולה, הניווט והשימוש בו מצריכים מעט הסתגלות לממשק של גרמין. החלקה מעלה או מטה תעבור על רשימת הווידג’טים (יישומים) השונים המוגדרים בשעון בנוסף לתצוגת השעון הראשית, עם אפשרויות כמו סיכום פעילות יומי, התראות מהמכשיר הסלולרי, בדיקת דופק, נגן מוזיקה, לוח שנה ועוד, כאשר ניתן להוריד ווידג’טים נוספים מאפליקציית ה-Connect IQ.

בעוד החלקה מעלה/מטה עוברת על רשימת הווידג’טים בשעון, החלקה ימינה במסך הראשי משמשת כקיצור דרך להפעלה של פעילות מוגדרת מראש, דוגמת נגן מוזיקה או Garmin Pay. החלקה שמאלה לא מבצעת ברוב המקרים שום פעולה נוספת, אלא אם מופעל מעקב פעיל אחרי פעילות ספורט שתוצג במקרה הזה על המסך.

שני כפתורי השעון מאפשרים לבצע פעולות שונות בהתאם למסך בו נמצאים ולאורך הלחיצה עליהם:

  • כפתור עליון – לחיצה בודדת = התחלת פעילות ספורט / לחיצה ארוכה = תצוגת הפעלה מהירה.
  • כפתור תחתון – לחיצה בודדת = משמשת לחזרה למסך הקודם / לחיצה ארוכה = פתיחת מסך הגדרות או אפשרויות בווידג’ט.

תשלום Garmin Pay

אחת האפשרויות היותר מעניינות בשעוני הגרמין של היום היא התמיכה ב-Garmin Pay, שירות התשלום ללא מגע שהפך להיות לשירות הראשון שזמין בישראל החל מהחודש הנוכחי, כשהוא מאפשר למשתמשי שעוני גרמין תומכים לשלם באמצעות השעון שלהם באמצעות עמדות אשראי התומכות בתשלום ללא מגע.

השימוש וההגדרה הראשונית של ה-Garmin Pay פשוטה למדי. נכנסים באפליקציית ה-Garmin Connect לתפריט ה-Garmin Pay ובוחרים להכניס כרטיס אשראי חדש. לאחר הכנסת פרטי האשראי ואימות הזהות באמצעות הודעת SMS הכרטיס מחובר לחשבון הגרמין של המשתמש כאשר למעשה מוגדר כרטיס אשראי וירטואלי עם מספר אשראי שונה מהאשראי של המשתמש.

אחרי תיאום כרטיס האשראי לאפליקציה כל מה שנותר הוא להפעיל את האפשרות בשעון עצמו לפני ביצוע התשלום. בעוד אפשרות אחת היא להפעיל את אמצעי התשלום דרך תפריט ההפעלה המהירה (לחיצה ארוכה על הכפתור העליון), אפשרות נוספת ומהירה יותר היא הפיכת התשלום באמצעות השעון לקיצור דרך שיאפשר הפעלה מהירה יותר על ידי הסטה ימינה במסך הראשי של השעון.

לאחר הבחירה בתשלום Garmin Pay השעון יבקש סיסמה אותה הגדרנו בזמן הוספת הכרטיס ולאחר מכן אפשרות התשלום תופעל בשעון לפרק זמן קצוב בו עלינו לקרב את השעון למסוף האשראי.

ניתן למעשה לבצע תשלום באמצעות ה-Garmin Pay בכל מסוף שתומך בתשלום ללא מגע, כאשר במקרה הספציפי שלי, בעמדת המכירה אף הופיע שלט שמסביר למשתמשים על התמיכה בתשלום ללא מגע. תוספת התשלום באמצעות השעון עדיין לא נפוצה בכל מסופי התשלום השונים, כשבמקרה אישי שלי השימוש בשעון במקום אשראי רגיל הפתיע במיוחד את הקופאי, שלא הבין למה אני מצמיד את השעון למסוף אשראי, ויותר מכך, כאשר הקופה אמרה לו שביצעתי כרגע תשלום באשראי.

מסוף EMV תומך תשלום ללא מגע (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

Garmin Venu: אפשרויות המוזיקה

אפשרות נוספת בשעון ה-Venu שדורשת הסבר מורחב נפרד הוא נגן המוזיקה המובנה, שמציע מגוון אפשרויות להשמעה. בעוד שבדומה לשעונים חכמים אחרים ניתן לשלוט על המוזיקה המופעלת במכשיר הסלולרי מהשעון במקום להוציא את המכשיר מהכיס, ה-Venu מאפשר לוותר למעשה על המכשיר הסלולרי לחלוטין, כאשר ניתן לחבר אוזניות Bluetooth ישירות לשעון עצמו ולהפעיל מוזיקה מ-3 מקורות שונים.

בעוד האפשרות הפשוטה ביותר להפעלת מוזיקה היא השימוש בזיכרון הפנימי של השעון בנפח פנוי של כ~3.6GB אליו ניתן להעביר שירים מהמחשב, ניתן בנוסף לחבר את השעון דרך המכשיר הסלולרי לשירותי הזרמת המוזיקה Deezer ו-Spotify המאפשרים לסנכרן רשימות השמעה ושירים לשעון לשימוש לא מקוון דרך חיבור ה-WiFi המובנה של השעון.

בעיה “קלה” אך מעצבנת יחסית בנגן המוזיקה קשורה לממשק שלו, ובעיקר במורכבות שינויי הווליום. גרמין בחרה שלא לשלב כפתורי ווליום על מסך הנגן, אלא כחלון נפרד שנפתח, צעד אחד נוסף שבעודו דורש רק לחיצה בודדת כאשר מופעלת מוזיקה מהמכשיר הסלולרי, דורש גם מעבר ב-2 תפריטים נוספים כאשר מופעלת מוזיקה מהשעון עצמו.

לא מדובר בבעיה גדולה במיוחד, אך היא מעט מציקה בהשוואה לשעונים אחרים, דבר שניתן לתקן יחסית בקלות בעדכון תוכנה עתידי לשעון עצמו.

אפליקציות Garmin

בדומה לכל שעון חכם, גם שעוני גרמין מגיעים עם אפליקציה יעודית למכשיר הסלולרי. האפליקציה הראשית דרכה שולטים על השעון היא ה-Connect (אנדרואיד/iOS), ובנוסף אליה קיימת גם אפליקציית ה-Connect IQ (אנדרואיד/iOS), המשמשת כחנות האפליקציות ותצוגות השעון של גרמין בעבור השעון.

אפליקציית ה-Connect מתחלקת ל-5 מסכים שונים בנוסף למסך הגדרות נפרד:

  • היום שלי – מסך האפליקציה הראשי עם תצוגה של כלל המדדים השונים עם אפשרות הרחבה לכל אחד מהם.
  • אתגרים – אפשרות ליצירת אתגרים מול משתמשים אחרים ברמת הפעילות.
  • לוח שנה – תצוגה מרוכזת של כלל המדדים לפי תאריכים ואפשרות מבט מורחב עליהם.
  • הזנת חדשות – תצוגת פעילויות ספורט של המשתמש ומעקב אחרי פעילויות של חברים.
  • הודעות – הצגת הודעות ועדכונים מגרמין.
  • הגדרות – מסך ההגדרות הנרחב.

האפליקציה מספקת כמות מידע גדולה במיוחד בהשוואה לאפליקציות של חברות אחרות, עם אפשרות לאתגר את עצמך מול משתמשי גרמין אחרים באתגרים ותצוגת פעילויות.

האפליקציה השניה היא ה-Connect IQ, חנות האפליקציות של גרמין דרכה ניתן להתקין אפליקציות ותצוגות שעון, כאשר היא מאפשרת בנוסף לייצר תצוגות שעון מותאמות ולנהל את הגדרות השעון והאפליקציות השונות שעליו.

מעקב כושר

בתור שעון ספורט חכם, אחד הנושאים החשובים ביותר ב-Venu הן אפשרויות המעקב שלו אחרי פעילויות הספורט השונות. השעון מסוגל לעקוב אחרי למעלה מ-20 פעילויות ספורט שונות הכוללות פעילויות שגרתיות כמו ריצה, שחיה ורכיבה וגם פעילויות ספורט פחות נפוצות כמו גולף, סקי ויוגה. בחלק מהמקרים, דוגמת היוגה, השעון יציג אנימציה תואמת לביצוע הפעילות.

השעון מכיל לא פחות מ-3 אפשרויות מציאת מיקום שונות, הכוללות את ה-GPS (האמריקאי), GLONASS (הרוסי) ו-Galileo (האירופאי), המאפשרות ל-Venu למצוא את המיקום בצורה מהירה ומדוייקת מאוד בהשוואה לשעונים אחרים, כאשר ניתן לחבר לשעון אביזרי ספורט נוספים דרך חיבור ה-+ANT המובנה בשעון, דוגמת רצועת דופק לחזה למדידה מדוייקת יותר של פעילות הספורט.

בעוד המידע המוצג על השעון בסוף הפעילות נותן לא מעט פרטים על הפעילות עצמה, דרך אפליקציית ה-Connect מקבלים כמות מידע גדולה פי כמה עם תצוגה נוחה לניתוח הפעילות.

סוגיית העברית

הסוגיה החשובה ביותר למשתמש הישראלי היא כמובן התמיכה בשפה העברית, שעון ה-Venu מגיע עם ממשק עברי מלא המאפשר לא רק לקרוא הודעות אותן מקבלים במכשיר הסלולרי, אלא גם להגיב אליהן בחלקן. לדוגמה וואטסאפ, באמצעות אפשרויות תגובה מוגדרות מראש שניתן לשנות גם באפליקציית ה-Connect.

תצוגות שעון

בדומה לשעונים חכמים אחרים, גם ב-Venu ניתן לשנות את תצוגת השעון הראשית, כאשר בנוסף לתצוגות השעון המוגדרות מראש דרכן ניתן להתאים בחלקן את הנתונים המוצגים, השעון מאפשר ליצור תצוגת שעון מותאמת אישית ישירות מהשעון עצמו או דרך אפליקציית ה-Connect IQ, ממנה גם ניתן להוריד תצוגות שעון שונות שהועלו על ידי מפתחי צד ג’.

אפשרות נוספת בתצוגת השעון היא האפשרות לתצוגה ה”פועלת תמיד” (Always On), ובעוד האפשרות מבוטלת בתור ברירת מחדל על מנת לחסוך בחיי הסוללה, ניתן להפעיל אותה דרך תפריט ההגדרות בשעון. כאשר האפשרות פועלת תצוגת השעון תשתנה מהמצב הרגיל למצב בסיסי עם תצוגת הזמן על רקע שחור במקום כיבוי מלא לאחר מספר שניות עם הורדת היד מטה.

בעוד אפשרות תצוגת ה-Always On עובדת עם כל תצוגות השעון המובנות, שימוש בתצוגת שעון צד ג’ במצב Always On אפשרי רק במידה והוסיפו מצב כזה לתצוגת השעון מראש, כאשר בבדיקה מהירה לא כל תצוגות השעון שיש בחנות ה-Connect IQ מגיעות עם תמיכה במצב זה.

השורה התחתונה

שעון ה-Venu של גרמין לוקח צעד אחד קדימה משעון חכם רגיל וצעד אחורה משעון ספורט חכם על מנת לספק למשתמשים בו פתרון ביניים שזוכה ליתרונות משני הצדדים. בעוד ה-Venu מגיע בעיצוב עגול קלאסי הדומה לשעון רגיל, השעון מאפשר לקבל את כל היתרונות של שעון חכם רגיל, כאשר הוא משתמש במסך AMOLED איכותי ומספק זמן סוללה ארוך יחסית ואפשרויות מעקב ספורט נרחבות.

עם תג מחיר של כ-1,550 ש”ח, לא מדובר על שעון הספורט החכם הזול ביותר בשוק אך בו בזמן לא מדובר על הדגם היקר ביותר אותו גרמין מציעה למכירה כיום, כאשר משתמשים ספורטיביים יוכלו לנצל את מלוא היכולות אשר גרמין שילבה בשעון.

מחיר: 1,550 ש”ח (אחריות לשנתיים מהיבואן הרשמי, רונלייט)

מה אהבנו?

  • מסך AMOLED איכותי.
  • זמן סוללה ארוך.
  • מעקב אחרי מגוון פעילויות ספורט.
  • חנות אפליקציות/תצוגות שעון נרחבת.
  • חיישן מיקום מדויק ומהיר.
  • אחסון מוזיקה מובנה ותמיכה בהורדת מוזיקה מ-Deezer ו-Spotify.
  • אפשרות להוספת אביזרים ספורט נוספים בחיבור +ANT.
  • חיבור Bluetooth לאוזניות.

מה לא אהבנו?

  • ממשק מבלבל מעט.
  • חיבור טעינה ייעודי.
  • מחיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים