שיאומי חושפת את ממשק המשתמש MIUI 12 עם סופר-רקעים, מחוות חלקות ועיצוב חדש

MIUI 12 (תמונה: שיאומי) MIUI 12 (תמונה: שיאומי)

לאחר שקיבלנו הצצה קלה אל עיצובו החדש של ממשק המשתמש MIUI 12, שיאומי חשפה את הממשק המדובר במלואו ודאגה שזה יגיע אלינו עם כמה שיותר חידושים בצורת עיצוב נקי ונעים לעין, רקעים חיים להם שיאומי קוראת Super Wallpapers, מעברים מרעננים ומצב כהה משודרג. ואם כל זה לא מספיק, נקבל כאן גם אפליקציית בריאות חדשה, אפשרויות אבטחה עדכניות ואנימציות זריזות.

לפני שניגש אל החידושים עצמם, נדגיש כי אין ספק שזה הוא העדכון הדרסטי ביותר אותו שיאומי הביאה לממשק משתמש מתוצרתה. ישנה ירידה חדה לפרטים הקטנים ביותר בממשק המשתמש MIUI 12, עם הבנה עמוקה של תנועות הממשק היום-יומיות שלנו, הגדלת רדיוסים המתבצעת באופן טבעי, החלת מעברים חדשים ועוד.

חידושי האפליקציות והאבטחה

הגזרה הכי פחות מרגשת בעדכון התוכנה המדובר היא גזרת האפליקציות, וגם כאן, נוכל למצוא לא מעט פיצ’רים אותם לא ציפינו לקבל אבל נמצאים כאן ונשמעים שימושיים במיוחד. הראשון מביניהם יהיה מעקב השינה החדש של החברה, אשר באמצעות האפליקציה הייעודית מסוגל לעקוב באופן אוטומטי אחר איכות השינה שלנו באמצעות הנחה פשוטה של הסמארטפון לצד הכרית במהלך הלילה.

הסמארטפון מסוגל להקליט נחירות באופן אוטומטי כמו גם את המילים אותן אנחנו אומרים מתוך שינה, בעודו משתמש באלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית על מנת לנתח את המידע ולספק לנו כמה שיותר מסקנות אודות השינה שלנו. כמו כן, מציינת שיאומי כי איסוף המידע מהפעולות נעשה באופן שאינו דורש גישה לרשת על מנת להוכיח כי המידע אינו נשלח לשום מקום ואינו נשמר לאחר מכן.

יחד עם האפשרות למעקב אחר השינה, שיאומי מציעה את אפליקציית הבריאות הכללית שלה המאפשרת לנו לעקוב אחר הפעילות שלנו במהלך היום הן בזמן הליכה, ריצה, רכיבה או עלייה במדרגות. השימוש בכל פעילות המעקב של אפליקציית הבריאות לוקח פחות מאחוז בודד מחיי הסוללה במהלך היום, לדברי החברה, כך שאין סיבה שלא להשתמש בו על מנת לקבל נתונים מספריים על מהלך היום שלנו.

קטגוריית האבטחה בממשק המשתמש זכתה גם היא ללא מעט חידושים, כאשר אפליקציות הדורשות להשתמש במצלמה באופן תמידי אך אינן מספקות מידע מדוע הן עושות זאת, לא יוכלו לקבל כלל את האפשרות לעשות זאת בממשק המשתמש החדש. מנגד, הן כן יוכלו לגשת אל המצלמה לאחר שהמשתמש יאשר שימוש במצלמה רק בזמן השימוש באפליקציה על מנת למנוע חדירה לפרטיות ללא ידיעת המשתמש.

Xiaomi-MIUI-12-security-popup

עם זאת, בכל זמן בו אפליקציות משתמשות באחת מתכונות המכשיר כמו המיקרופונים, המיקום או המצלמה, אייקון גדול וצבעוני יופיע בצד המסך ויתריע כי ישנן אפליקציות המשתמשות כעת בתכונה מסוימת. לחיצה על האייקון תפתח תפריט מהחלק התחתון של המסך, ובו ניתן יהיה לראות אילו אפליקציות עושות את השימוש המדובר בתכונה המוזכרת.

MIUI 12 (תמונה: שיאומי)
MIUI 12 (תמונה: שיאומי)

חידושי המערכת

הגזרה המעניינת יותר בעדכון התוכנה היא גזרת האנימציות, כשבחלקה הזו שיאומי ירדה לפרטים הקטנים ביותר על מנת להבטיח שימוש חלק ומהנה מאי פעם בממשק המשתמש שלה. בתחילה, החברה משנה את השימוש במספר אפליקציות במקביל על גבי מכשיריה, כשהיא יוצאת נגד שימוש במסך מפוצל ועוברת לחלונות צפים.

השימוש החדש בחלונות צפים מאפשר לחברה להכיר לנו ממשק חדש המאפשר פתיחת התראות אל תוך ממשק האפליקציה המלא במשיכה שלהן כלפי מטה, וסגירת ממשק האפליקציה לגמרי של החלון הצף במשיכה חוזרת מעלה. ניתן גם לנעוץ את החלון הצף בקטן על ידי גרירתו הצידה, ולהחזירו לפעילות באמצעות לחיצה חוזרת עליו. על מנת להפוך את החלון הצף והמינימליסטי לחלון הראשי, ניתן לעשות זאת בגרירה נוספת כלפי מטה.

מנווטים? כעת תוכלו לנעוץ את אפליקציית הניווט לתוך חלונית קטנה שתופיע בצידו העליון והימני של המכשיר כך שתוכלו להשתמש במכשיר כהרגלכם תוך ניווט ללא הפרעה. צופים בסרט במצב רוחבי? ניתן לגרור את הסרטון הצידה וזה יינעץ במצב רוחבי בתוך חלונית צפה על גבי המסך ותוכלו לחזור אליו לאחר ביצוע השימוש הרצוי במכשיר.

בחזרה לגזרת האנימציות, כאן שיאומי השקיעה כאמור לא מעט מאמץ וזה הלך בתחילה אל תוך החזרה לשימוש במחוות הטבעיות של מערכת ההפעלה אנדרואיד. עקב כך, כעת נוכל לחזור לבית במשיכה מעלה, לעבור בין אפליקציות במהירות באמצעות החלקה על גבי פס הניווט התחתון ולגלות אילו אפליקציות השארנו ברקע באמצעות החלקה מעלה ועצירה.

בזמן סגירת אפליקציות מערכת מסוימות, ניתקל באנימציות מדויקות הגורמות לסגירת האפליקציה להרגיש חלקה וטבעית יותר. לדוגמה, בזמן סגירת אפליקציית סייר הקבצים, האנימציה המלווה את הפעולה תציג תיקייה הנסגרת באיטיות כשדף הנמצא בתוכה חוזר אליה. דבר דומה יתרחש בזמן אפליקציית הספרים, כשזו תציג ספר בו דפים מועברים באופן חלק היישר אל תוך האייקון הסטטי.

גם המעבר בין מצב מאונך למצב מאוזן במכשיר קיבל אנימציית מעבר חדשה, כאשר בממשק העדכני לאחר הפיכה המכשיר ממצב מאונן למצב מאוזן התפריט והמסך יעברו באופן חלק וטבעי יותר בין המסכים ולא יציגו רענון מוחלט של התצוגה. עוד בפרטים הקטנים נוכל למצוא אנימציות חדשות ללחיצה על מרכז אייקון, הצדדים שלו או גרירה של אובייקטים. עם זאת, בעת יציאה מכל אפליקציה אל מסך הבית החברה הוסיפה מעבר קל הכולל טשטוש של הרקע וחזרתו לפוקוס תוך סגירת האפליקציה.

בעת פתיחת אפליקציית, שיאומי שינתה את אנימציית המעבר כך שרדיוס האייקון יישמר וממנו ייפתח המסך המלא. בתוך תפריטים מגוונים כמו הגדרות המכשיר ניתן יהיה למצוא נגיעות קלות ומרעננות כמו שבמסך המידע על המכשיר, בתוך המלבן המציג את נפח האחסון הנותר יתווסף גל המדגיש באופן ויזואלי כמה אחסון נותר לשימוש מתוך האחסון הכללי.

השפה העיצובית בה שיאומי משתמשת בממשק החדש כוללת מעבר מלא לעיצוב שטוח לחלוטין, תוך שימוש בצבעים חיים וקלילים עם שימוש זהה למען תפריטים ואפליקציות בזמן מעבר למצב הכהה (Dark Mode). עוד אודות המצב הכהה שיאומי מוסיפה השפעה של המצב על הסופר-רקעים החדשים אותם הוסיפה, כך שבמעבר אליו צילומי הרקע יהיו צילומי הלילה, כאשר בנוסף להשפעה הזו המעבר למצב הכהה החדש יבצע התאמות לפונטים עם החשכה מדורגת של הרקע על מנת להקל על העיניים.

MIUI 12 (תמונה: שיאומי)
MIUI 12 (תמונה: שיאומי)

לבסוף, נמצא את הסופר-רקעים החדשים של החברה, אשר מגיעים בזוג תצורות של כדור הארץ או של מאדים ומציעים מעברים חלקים ו-3 מצבים סופיים. הסופר-רקעים עובדים רק על מספר מוגבל של מכשירי שיאומי בשלב זה, כשלאחר החלתם נקבל רקע חי למסך הנעילה, למסך ה-Always-on Display ולמסך הראשי עם מעבר נקי ומעניין בין האחד לשני.

בזמן מצב ה-Always-on Display המכשיר יציג את השעה, התאריך ואחוזי הסוללה על גבי רקע חי של כדור הארץ או מאדים, כשלחיצה על כפתור הנעילה תעביר את המכשיר למסך הנעילה הראשי המציג את הכוכב מסתובב על צידו ופתיחת הנעילה תבצע זום אל תוך איזור ספציפי בתוך הכוכב המהווה גם הוא רקע חי. בלחיצה חוזרת על כפתור הנעילה המכשיר לא יעבור למסך שחור ויידלק לאחר מכן על מסך ה-Always-on Display, אלא יבצע מעבר חלק אליו דרך זום החוצה מהכוכב הנבחר.

זמינות

את ממשק המשתמש MIUI 12 שיאומי משחררת כבר ברגעים אלו למשתמשיה בסין בגרסת בטא מוקדמת, כשגרסה יציבה תגיע אל המשתמשים הסיניים בסוף חודש יוני כשהזמינות הגלובלית אינה ידועה בשלב זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים