אפל צפויה לחשוף מחשבי מק מבוססי מעבדי ARM בכנס WWDC 2020

לוגו אפל, כניסה לחנות בברצלונה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת אפל (Apple) צפויה לחשוף את מחשב המק הראשון שיגיע עם מעבד המבוסס על ארכיטקטורת ARM ובפיתוח עצמי של החברה במהלך כנס WWDC 2020 שיתקיים בעוד כשבועיים, ב-22 ביוני, כך עולה מדיווח של אתר החדשות בלומברגחשיפת הפרטים אודות המעבד בכנס המפתחים תספק זמן עבור המפתחים השונים לביצוע ההתאמות הדרושות למעבר למעבדים מבוססי ARM, שצפויים להיות זמינים לקהל הרחב במהלך 2021.

העובדה כי חברת אפל מפתחת מעבדי ARM בייצור עצמי למחשבי החברה הייתה ידועה מזה תקופה ארוכה תחת פרויקט Kalamata, שם הקוד של החברה לפרויקט פיתוח מעבדי ה-ARM למחשבים וההתאמה של מערכת ה-macOS למעבדים אלו. מדובר בצעד הגדול ביותר של החברה מזה שנים רבות בתחום המחשוב, כאשר על פי הצפי הנוכחי נזכה לקבל את מחשבי המק הראשונים עם מעבדי ARM במהלך שנת 2021.

בעוד שחברת אפל החליפה מספר פעמים בעבר את מעבדי מחשבי המק, עם המעבר בשנות התשעים ממעבדי מוטורולה הישנים למעבדי ה-PowerPC, והמעבר הנוסף ב-2005 למעבדי אינטל, הפעם מדובר בשינוי גדול ומשמעותי הרבה יותר, מאחר ומעבדי ARM החדשים בהם אפל צפויה להשתמש עוצבו על ידי החברה עצמה, כאשר הם צפויים להתבסס על מעבד ה-A14 הסלולרי שלה ולהיות מיוצרים על ידי TSMC בתהליך ייצור בגודל 5nm.

WWDC 2020 (תמונה: אפל)
WWDC 2020 (תמונה: אפל)

אף שמחשבי המק מבוססי ארכיטקטורת ARM לא צפויים להגיע לפני 2021, חברת אפל צפויה להציג את המעבד החדש ולחשוף פרטים נוספים אודותיו במסגרת כנס המפתחים WWDC 2020, זאת על מנת להקנות למפתחים פרק זמן מספק על מנת לבצע את ההתאמות הדרושות בעבור התוכנות השונות למעבדים החדשים.

הדבר היחיד שנותר לעשות כרגע הוא לחכות כשבועיים עד פתיחתו של כנס ה-WWDC, בו ככל הנראה נזכה לחשיפה של מעבד ה-ARM של אפל, ונלמד כיצד יצליח זה להתחרות במעבדי אינטל בהם החברה משתמשת כיום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים