פרויקט AvatarMe מאפשר יצירת מודולים בתלת ממד מצילומים רגילים

מודלי 3D מ-AvatarMe (מקור AvatarMe)

במהלך כנס ה-CVPR 2020 (ר”ת Conference on Computer Vision and Pattern Recognition) הדגימו חוקרים בתחום הראיה הממוחשבת וזיהוי תצורות את AvatarMe, פרויקט חדשני מבוסס בינה מלאכותית ולימוד מכונה המסוגל לייצר מודלים תלת-מימדיים ראיליסטיים באיכות גבוהה במיוחד על סמך תמונה רגילה.

הטכנולוגיה המפעילה את AvatarMe נוצרה על ידי חוקרים באימפריאל קולג’ של לונדון (Imperial College London) וחברת FaceSoft.io, שהשתמשו בבינה מלאכותית (AI) ולימוד מכונה (ML) על מנת לבצע ניתוח ועיבוד פנים על סמך תמונות רגילות כדי ליצור מודל תלת-ממדי ריאליסטי ברזולוציית 4K על 6K מצילומים באיכות נמוכה.

החוקרים השתמשו בצילומים של כ-200 אנשים שצולמו באמצעות מערכות צילום מיוחדות המורכבות מ-9 מצלמות DSLR ומערך תאורה של 168 לדים על מנת לאמן את מודל ה-GANFIT, מודל לימוד מכונה יעודי מסוג GAN (ר”ת generative adversarial networks), שנועד ליצור מיפוי תלת ממדי אמין של פנים, ובמקביל לבדוק גם את היכולת להבדיל בין פנים אמיתיות לאלו המיוצרות באופן מלאכותי עם אחוז זיהוי של מעל 50%.

תהליך עיבוד התמונה של AvatarMe (מקור AvatarMe)

בעוד שהטכנולוגיה העומדת מאחורי AvatarMe עדיין איננה זמינה לציבור הרחב, היכולות המתקדמות אותן היא מציגה פותחות הרבה אפשרויות חדשות, כאשר דוגמת שימוש פשוטה יכולה להיות יצירת דמות מציאותית של המשתמש במשחקי המחשב על סמך תמונה רגילה. בצד השני של הדברים, הטכנולוגיה החדשה מדגימה גם את התקדמות תחום ה”זיוף העמוק” (Deep fake), המאפשר לבצע החלפת פנים של אנשים בתמונות ווידאו עד לרמה שמקשה להבדיל בין המקור לזיוף.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים