הוכרזה: Sony A7S III – עם צילום 4K ללא הגבלת זמן ומסך מסתובב

Sony A7S III (תמונה: סוני)

לאחר הכרזתה של קנון (Canon) על מצלמת ה-EOS R5, סוני משיבה אש עם דגם חדש ועוצמתי במיוחד לסדרת ה-A7S העונה לשם המלא Sony A7S III. סדרת ה-A7S של סוני ידועה ביכולות הצילום יוצאות הדופן בעיקר בעת חשכה, והדגם העדכני בסדרה אינו יוצא דופן כשזה ממשיך להציע למשתמשים יכולות הסרטה וצילום חסרות תקדים הן בתנאי תאורה טובים והן בתנאי תאורה קשים.

גזרת התמונות (Stills)

על הנייר, אנחנו מוצאים פה חיישן חדש לגמרי ברזולוציית 12.1 מגה פיקסל מסדרת ה-Exmor R, כשזה עובד יחד עם מעבד התמונה העדכני BIONZ XR המביא למערך פי 8 יותר כוח עיבוד מקודמו. כמו כן, סוני מציגה ירידה משמעותית באפקט התריס המתגלגל (Rolling Shutter), כך שבעת הסרטה בתזוזה נפגוש פחות את תנועת הגל המוכרת ומעבר חד ויציב יותר בין הפריימים.

מעבר לכך, סוני מרחיבה את טווח רגישות החיישן לאור, כשהטווח הטבעי נע בין 80 עד 102400, וזה ניתן להרחבה כך שנוכל לשחק בין 40 ל-409600 כשהדבר תקף גם לתמונות וגם לסרטונים. סוני הצליחה גם להוריד בסטופ אחד את איכות התמונה בזמן שימוש בכמות ISO ממוצעת עד גבוהה, כך שכעת אנחנו אמורים לקבל תמונות נקיות וחדות יותר בתנאי השימוש המוזכרים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

גזרת הפוקוס זכתה לשדרוג משמעותי, כאשר בדור החדש סוני משתמש בפוקוס היברידי מהיר באופן דרסטי מהדור הקודם, כשעל החיישן נמצא 759 נקודות פוקוס אוטומטי המכסות 92 אחוזים מגודלו. עם זאת, נמצא כאן גם 425 נקודות ניגודיות (Contrast) המתפרסות על חלק קטן יותר מהחיישן, כאשר סוני מתירה צילום של 10 פריימים לשנייה עם פוקוס אוטומטי פעיל, אך בשעה שהמספר המוזכר אינו גדול במיוחד, ניתן לשלוח עד 1000 תמונות RAW לא מעובדות להמתנה עד שזו תתמלא.

על מנת לאפשר פוקוס מהיר ומדויק גם בתנאי תאורה חשוכים, סוני משתמשת בבינה מלאכותית בעת שימוש בטכנולוגיית ה-Real-time Eye AF על מנת לזהות את פני המצולמים גם כשפניהם מכוסות. במספרים, ביצועי הפוקוס העוקב אחרי העין שופרו ב-30 אחוזים, כך שכעת המצלמה אמורה לעקוב באופן רציף אחרי פני המשתמש גם בזמן צילום במפתחי צמצם נמוכים ובתנאי תאורה קשים עד לרמת תאורה של EV-6.

עוד בחלקת הסטילס, סוני מאפשרת צילום בפורמט HEIF כך שנוכל להנות מגודל תמונה קטן וחסכוני יותר מ-JPEG בזמן שנקבל טווח דינמי רחב יותר (HLG) וטווח צבעים של 10 ביט. מסך המגע שמאחור מגיע בגודל 2.95 אינץ’, עם 1.44 מיליון נקודות, פאנל מסוג LCD ותמיכה בסיבוב מלא לצד והפיכתו הן לצד הצלם והן לצד המצולם. בנוסף, ניתן לצפות בתמונות דרך עינית ה-EVF המגיעה כעת ברזולוציה של 9.43 מיליון נקודות עם הגדלה של 0.9x, זווית צפייה של 41 מעלות וסוני מעידה על כך שזו היא העינית הבהירה ביותר בעולם במצלמה.

גזרת הסרטונים

גולת הכותרת של סדרת ה-Sony A7S היא גזרת הווידאו, כאשר עם הסדרה הזו סוני דואגת לאפשר כמה שיותר אופציות למשתמש המעוניין ליצור את הסרטון הטוב ביותר. עקב כך, סוני מאפשרת בדור החדש הסרטה ברזולוציית 4K בקצב של 120 פריימים לשנייה עם עומק צבע של 4:2:2. בנוסף, נוכל להנות מהסרטה בטווח צבע של 10 ביט עם דגימת צבע ב-4:2:2 כך שנקבל ספקטרום רחב הרבה יותר למשחק עם הצבעים בעריכה שלאחר מכן.

עם הדור החדש סוני מוסיפה תמיכה במצב הנקרא All-Intra הפועל באמצעות התמיכה החדש בפורמט ה-XAVC S-I 4K, וזה מאפשר הסרטה בקצב פריימים גבוה כשהמצלמה קולטת ומקדדת כל פריים בנפרד בקצב של 600 מגה-בייט לשנייה. על מנת להשתמש ולהנות מהמצב החדש, המצלמה חייבת להשתמש בכרטיסי ה-CFExpress עליהם נדבר בהמשך ולא בכרטיס הזיכרון הסטנדרטי מסוג UHS-II.

Sony A7S III (תמונה: סוני)
Sony A7S III (תמונה: סוני)

על מנת ליצור סרטונים באיכות גבוהה יותר תוך שמירה על גודל קובץ קטן ככל האפשר, סוני עוברת להשתמש בפורמט ה-XAVC HS אשר משתמש ב-HEVC/H.265 לקידוד במטרה להגיע לחיסכון של עד פי 2 בגודל הקובץ לעומת מקודד ה-AVC/H.264. כמו כן, סוני מתירה גישה אל מצבי הצילום S-Gamut, S-Gamut3 ו-S-Gamut3.Cine המציעים מעבר חלק יותר במעבר בין הצללים לאיזור האפור, כך שלבסוף נקבל טווח דינמי עד 15 סטופים.

פוקוס הינו דבר עיקרי בעת צילום סרטון, וכאן סוני מציעה לנו גישה ל-7 שלבי מהירות שונים של מעברי פוקוס לצד בחירה בין 5 שלבי רגישות המצלמה למעבר בין אובייקטים. עם זאת, סוני מאפשרת הסרטה ללא הגבלת זמן ברזולוציית 4K בקצב של 24 או 30 פריימים לשנייה, בשעה שהסרטה ב-60 פריימים לשנייה תביא אותנו להגבלת זמן של שעה שלמה והסרטה ב-120 פריימים לשנייה תגביל אותנו לחצי שעה.

גוף וממשק

גוף המצלמה החדשה עמיד מאי פעם, כשסוני הוסיפה מגוון שיפורים לכל פתח אפשרי כך שהמצלמה תוכל לעמוד גם בתנאי לחות ואבק קשים. למעשה, החברה הוסיפה לגוף המצלמה מספר אטמים נוספים, כמו גם למבנה הסוללה ולחלקת כרטיסי הזיכרון אשר עוצבה מחדש על מנת לעמוד בתנאי חוץ קשים. כמו כן, על החיישן התווסף חיישן Ultrasonic הפועל בקצב של 70 אלף סיבובים לשנייה על מנת להסיר אבק מהחיישן, כאשר גוף המצלמה עשוי תערובת מגנזיום בדומה לשאר מצלמות הדגל בשוק.

בתוך המצלמה נוכל למצוא ייצוב מובנה (IBIS) ב-5 צירים, מה שמאפשר לנו, על הנייר, להמשיך ולבצע הסרטה גם ללא שימוש בגימבל ולהנות מתוצאות יציבות יותר בזמן שימוש במצב ה-Active Mode. לצידו של הייצוב נמצא את אחת מגולות הכותרת של המצלמה, וזו היא מערכת פיזור החום החדשה אותה הטמיעה סוני במצלמה בצורת מספר מפזרי חום המאפשרים פיזור חום אפקטיבי יותר פי 5.

עוד בגוף המצלמה, סוני העבירה את כפתור ההסרטה לחלקה העליון של המצלמה לאחר ביקורות שקיבלה מהמשתמשים על מיקומו הפחות נוח בדור הקודם. בחלקה השמאלי של המצלמה ניתן למצוא לראשונה מחבר HDMI בגודל מלא המאפשר העברה של תמונות וסרטונים לא מעובדים ב-16 ביט למקליט חיצוני.

בחלקת הממשק, סוני ממשיכה להקשיב למשתמשים ומשנה את עיצובו של הממשק המוכר לממשק צבעוני ונגיש יותר למשתמשים, כך שיהיה קל ופשוט להגיע למגוון אפשרויות הנמצאות בתפריט העמוס באופן זריז יותר. בנוסף, סוני שיפרה את השימוש במסך המגע כדי שנוכל להשתמש בתפריט הראשי באמצעות מגע ולשלוט על הצגת תמונות באמצעות החלקה ויכולת Pinch-to-Zoom לביצוע זום אחורה.

חלקת הקישוריות מקבלת כעת תמיכה בחיבור ל-Wi-Fi הפועל בתדר 5 גיגה-הרץ, זאת לעומת שימוש בתדר 2.4 גיגה-הרץ בלבד עד כה. במידה ונרצה חיבור אף מהיר יותר, ניתן לחבר כבל Ethernet מלא דרך מתאם המתחבר למחבר ה-Type-C במצלמה. על מנת לצפות במה שהמצלמה רואה מרחוק, ניתן להשתמש ביישום ה-Imaging Edge לסמארטפון או למחשב.

במטרה לאחסן את כל המידע, סוני מציעה למשתמשים כניסה ללא פחות מ-4 כרטיסי זיכרון, כששתי כניסות יכולות לתמוך בכרטיסים מסוג מירבי של UHS-II וזוג הכניסות האחרות תומכות בכניסה של כרטיסי CFExpress Type-A. על מנת לאפשר את ההישג הזה, סוני משתמשת בכרטיסי CFE מ-Type-A המציעים גודל קומפקטי אך מתפשרים במעט על המהירות כשהם עדיין מבוססים על מבנה ה-PCI Express מהדור ה-3 ועל טכנולוגיית ה-NVMe 1.3, אך כוללים רק נתיב מידע אחד המאפשר מעבר של עד 1000 מגה-בייט לשנייה.

זמינות ומחיר

את ה-Sony A7S III ניתן יהיה להשיג החל מחודש ספטמבר עבור תג מחיר של 3499 דולרים לגוף בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים