לוגו Samsung

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

סמסונג תציג מכשירים מתקפלים חדשים ב-2021 יחד עם דגמי 5G לשוק הביניים

| יום חמישי, 29 באוקטובר 2020, 09:45 | כלכלי, סלולר

סמסונג פירסמה הבוקר (ה', 29.10) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, וחשפה עליות קלות בהכנסות וברווחיות של חטיבת המובייל, את אלו ניתן לייחס להשקתם של דגמי הדגל החדשים Galaxy Note 20 ו-Galaxy Z Fold 2 המתקפל. לכך הוסיפה החברה התייחסות גם לתכניותיה לשנת 2021, בה היא מתכננת להרחיב את התחרות בתחום המכשירי המתקפלים עם דגמים חדשים ולהשיק מכשירי שוק ביניים התומכים ברשתות הדור ה-5.

את הרבעון השלישי של 2020 סיכמה סמסונג אלקטרוניקס עם הכנסות של 66.96 טריליון וון קוריאני (כ-59.1 מיליארד דולר), עליה של כ-8% משנה לשנה, כשהרווח התפעולי עמד על 12.35 טריליון וון (כ-10.9 מיליארד דולר) ושיקף עליה שנתית של כ-59%. בסמסונג זוקפים את העליות לשיפור במכירות הטלפונים ומוצרי אלקטרוניקה נוספים במהלך הרבעון, לצד שיפור המכירות של כרטיסי הזיכרון למוצרים אלקטרוניים.

חטיבת המובייל של החברה רשמה עליה של כ-4% משנה לשנה בצד ההכנסות, עם נתון של 30.49 טריליון וון (כ-26.9 מיליארד דולר), בעוד הרווח התפעולי צמח בכ-52% עם נתון של 4.45 טריליון וון (כ-3.9 מיליארד דולר). בסמסונג מציינים כי עיקר העליה מיוחסת לכניסתם לשוק של שני מכשירי הדגל החדשים של החברה, ה-Galaxy Note 20 וה-Galaxy Z Fold 2 המתקפל, אלו החלו להימכר בעולם במהלך הרבעון השלישי של השנה. לצידם מציינת סמסונג לטובה גם את השיפור במכירות מוצרי שוק ביניים בשוק ההודי ואת מכירות המוצרים הנוספים בסל החברה, בהם טאבלטי ה-Galaxy Tab S7, שעון ה-Galaxy Watch 3 ואוזניות ה-Galaxy Buds Live.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

במבט לשנה הבאה מציינת סמסונג כי היא מתכננת להרחיב את פעילותה בתחום המכשירים התומכים ברשתות 5G, עם דגמים חדשים שיוצגו במהלך 2021, אלו יכללו גם מכשירי שוק ביניים שיציעו תמיכה ברשתות הסלולר החדשות עבור קהלים נוספים. מלבד זאת, מציינת החברה כי היא מתכננת להרחיב את התחרותיות שלה באמצעות מכשירים מתקפלים חדשים שיוצגו במהלך השנה, כך שייתכן שנראה דגם המשך לסמארטפון המתקפל Galaxy Z ואולי גם דגמים נוספים שיצטרפו למשפחת ה-Galaxy Z Fold במהלך השנה הבאה.

חטיבת מוצרי האלקטרוניקה של סמסונג רשמה עליה שנתית בגובה 27% בהכנסות, כשהרווח התפעולי קפץ פי 3 בהשוואה לנתוני השנה הקודמת עם נתון של 1.56 טריליון וון (כ-1.38 מיליארד דולר). את הנתונים הללו זוקפת סמסונג לזכות הדרישה הגבוהה לטלוויזיות במהלך הרבעון, זו הושפעה מעליה בכמות האנשים הנשארים בביתם בתקופה זו.

חטיבת השבבים והזכרונות הציגה עליה של 7% בהכנסות משנה לשנה וקפיצה של כ-81% ברווח התפעולי. בסמסונג מציינים כי הגיעה במהלך הרבעון דרישה מוגברת לזכרונות DRAM ו-NAND לטלפונים המיועדים לשוק הנמוך ועד שוק הביניים, כשתרומה נוספת לעליה הגיעה מצידה של וואווי (Huawei), שהגדילה את רכישותיה כדי להתכונן מראש לאפשרות בה תיחסם עבודתה מול סמסונג בעקבות הסנקציות המוטלות עליה מצד הממשל האמריקאי.

חטיבת פאנלי המסך הציגה ירידה שנתית של 21% בהכנסות וירידה של כ-60% ברווח התפעולי.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות