גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy Buds Live – אוזניות TWS במבנה דיסקרטי

אוזניות Galaxy Buds Live (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אוזניות Galaxy Buds Live (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חצי שנה בלבד לאחר שחשפה את הדגם הקודם של האוזניות נטולות החוטים (TWS) שלה, ה-Galaxy Buds Plus, טרפה סמסונג את הקלפים והציגה את ה-Galaxy Buds Live. האם המבנה החדש באמת נוח לשימושים מגוונים או שמדובר רק באוזניות שיראו טוב באוזניים, האם סינון הרעשים באמת מספק את הסחורה והאם אפשר לעשות איתן ספורט? על כל השאלות הללו, ועל עוד כמה נוספות, נענה בסקירה המלאה שלנו לאוזניות הבאדס לייב החדשות של סמסונג.

Galaxy Buds Live – עיצוב חדש ודיסקרטי

אוזניות ה-Buds Live של סמסונג מגיעות בשלושה צבעים: שחור, ברונזה ולבן, אלו תואמים גם את הצבעים של מכשיר הדגל Galaxy Note 20 Ultra שהושק לצידן. המבנה של האוזניות שונה מהמבנה אליו הורגלנו מאוזניות אחרות בשוק, כולל אלו של סמסונג עצמה, כאשר מדובר בעיצוב דיסקרטי שאינו בולט במיוחד מהאוזן ומזכיר מעט את אוזניות ה-Bose Sleepbuds שייעודן היה להשמעת רחשים ומוסיקות נעימות שילוו אותנו בזמן השינה.

העיצוב שלהן עומד איפשהו בין אוזניות הכוללות מתאמי סיליקון, כמו ה-AirPods Pro או ה-Galaxy Buds Plus ובין אוזניות היושבות בתוך האוזן עם הפרעה מינימלית יותר כמו ה-AirPods 2 או ה-JBL Tune 220TWS אותן סקרנו לאחרונה באתר. מצד אחד, לא מדובר בהפרעה הקשה יותר של קצוות הסיליקון שמעיקה על חלק מהאוכלוסיה, ומצד שני לא מדובר באוזניות שנוטות לזוז הרבה באוזניים כמו הסוג השני. סמסונג מצאה את האיזון בין השניים, ומצאתי כי הבאדס לייב נוחות לי גם לאחר שעות רבות בהן בילו באוזניים, בין אם היו בשימוש פעיל או לא, אך יש לקחת בחשבון כי לבעלי אוזניים קטנות הן עשויות שלא להתאים במידה שווה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בשימוש הראשון באוזניות ישנו חשש קטן בכל הנוגע לדרך בה יש להכניס אותן לאוזניים. סמסונג מספקת הדרכה ויזואלית לכך בהפעלה הראשונית דרך האפליקציה, אך בפשטות אוכל לומר – אין כאן שום דבר מפחיד, פשוט לדחוף את האוזניות כשחריצי הרמקולים הולכים לחלק הפנימי של האוזניות והמשטחים המגנטיים המשמשים לטעינה בחלק החיצוני.

הקייס הקומפקטי שמגיע עם האוזניות שומר עליהן בעזרת חיבור מגנטי די חזק. פתיחה שלו ביד אחת די פשוטה, אם כי הבחנתי שהאוזניות יזוזו מהמקום במרבית המקרים בהן אבחר בדרך זו לפתוח את הקייס, ועם זאת – הן תמיד חוזרות למקום באופן מיידי בעזרת החיבור המגנטי. את הקייס עצמו ניתן לטעון באמצעות כבל USB-C בחיבור הממוקם בחלקו האחורי וניתן לטעון את הקייס גם באופן אלחוטי עם מטען Qi תואם. בחלקו הקדמי תוכלו לראות נורית חיווי למצב הטעינה של האוזניות.

הפעלה ראשונית ושימוש שוטף בגלקסי באדס לייב

אם יש לכם מכשיר מבית סמסונג, חוויית ההפעלה הראשונית תהיה מהקלות שאתם מכירים. כבר עם פתיחת הקייס בו שוכנות אוזניות ה-Buds Live, הבחנתי כי גם ה-Note 20 Ultra וגם ה-Galaxy Z Flip שהיו בקרבת מקום הקפיצו חלונית על המסך שביקשה לבצע צימוד עם האוזניות, כך שפעולת הצימוד הראשונית בוצעה באופן כמעט מיידי.

עבור טלפון אנדרואיד אחר, ה-Huawei P30 Pro, נדרשתי להוריד את אפליקציית Galaxy Wearable מחנות האנדרואיד והתבקשתי להוריד גם תוספת של אפליקציה משלימה לאחר מכן, לפני ביצוע הצימוד למכשיר. עבור ה-iPhone SE 2020 קיימת בחנות האפסטור אפליקציה בשם שונה – Galaxy Buds, ובמקרה של האייפון נדרשתי לבצע חיבור לשתי האוזניות בנפרד דרך תפריט הבלוטות’ לפני שאלו החלו לעבוד כמו שצריך.

האפליקציה של סמסונג מציעה לא מעט אפשרויות לניהול של האוזניות, ותמצאו בה אפשרות להפעלה וכיבוי של פונקציית סינון הרעשים, בחירה בין מצבי אקוולייזר, כיוון מחדש את פקדי המגע המשמשים לביצוע פעולות באוזניות במחוות על משטח המגע שלהן, הפעלה של פונקציית הקראה להודעות, איתור האוזניות במקרה שאבדו ועוד.

פקדי המגע על האוזניות עצמן יאפשרו לכם להפעיל ולעצור שירים, וכן לענות ולנתק שיחות בנגיעה בודדת, להפעיל את העוזרות הקוליות וגם להגביר או להחליש, אבל רק בתנאי שתשנו את הגדרות הפקדים באופן ידני דרך האפליקציה. כל הפעולות עובדות מצויין וישנה תגובה טובה ומהירה לכל נגיעה.

האוזניות קלות במשקל של פחות מ-6 גרם כל אחת, וגם הקייס שמגיעה עימן מציע מבנה קומפקטי וקל משקל (כ-42 גרם), מה שהופך אותן לניידות באופן מושלם עבור פעילויות ספורטיביות, אבל ה-Buds Live הן ממש לא אוזניות המיועדות לספורט. הן מציעות עמידות במים תחת תקן IPX2, מה שאומר שהן יוכלו להתמודד עם נגיעות קלות במיוחד של מים וכנראה לא יעמדו בזיעה כמו שצריך – אלו לא אוזניות שהייתי לוקח איתי להסתובב איתן בגשם ובטח שלא לחדר כושר לשימוש בזמן הפעילות הספורטיבית. מאידך, הן כן הוכיחו עצמן כיציבות מספיק באוזניים ולא נפלו לי גם בזמן הליכה עימן ברחוב.

איכות השמע וביצועי הסוללה של ה-Galaxy Buds Live

אוזניות הבאדס לייב מגיעות עם דרייברי 12 מ”מ איכותיים של AKG שמספקים איכות שמע מרשימה מאוד, עם צלילי מדוייקים ברמות הגבוהות ובמידים וצלילי בס עשירים במיוחד ומדויקים למדי שינעימו בהאזנה לשירים אשר שמים דגש מיוחד על בס, אך עשויים להיות מוגזמים בשירים אחרים. ההפרדה טובה למדי וניתן לשמוע קולות הנעים בין רחשים ולשמוע היטב את ההפרדה בין הצלילים של כלי הנגינה השונים, כאשר ויסות נוסף לפי הטעם ניתן לבצע באמצעות האקוולייזר המובנה באפליקציה, אם כי זה כולל ויסות לפי מספר מצבים המוגדרים מראש ולא מציע אפשרות לויסות ידני מלא.

עוצמת השמע גם היא מרשימה מאוד, וגם בוויסות לעוצמה הגבוהה ביותר לא נשמעות צרימות והצלילים נשמעים לרוב נקיים ומדוייקים מאוד. בעוצמת השמע לא ניתן לשלוט דרך פקדי המגע על האוזניות היישר מהקופסה, אך תוכלו לשנות זאת בהגדרות דרך האפליקציה אם ברצונכם לווסת את עוצמת השמע במהירות דרך האוזניות עצמן ומבלי להשתמש במכשיר אליו הן מחוברות.

3 מיקרופונים מובנים מאפשרים סינון טוב למדי של רעשים, מה שתורם רבות בזמן ביצוע שיחות. השיחות נשמעו בעוצמה טובה וגם מן הצד השני של השיחות קיבלתי דיווחים על כך שאלו נשמעו מצויין. יחד עם זאת, סינון הרעשים האקטיבי (ANC) בו מתהדרת סמסונג אינו מוסיף יתר על המידה. יכולתי לשמוע הבדלים קטנים בין מצב בו סינון הרעשים היה כבוי ובין שהיה פעיל, אך בסיכומו של דבר לא מספקות האוזניות סינון רעשים שיהיה מספיק טוב על מנת למנוע רעשים שונים בזמן הליכה ברחוב. חוסר בסיליקון שיאטום את האוזניים כמו שצריך בעת השימוש באוזניות מונע גם סינון רעשים פסיבי, אך נקודת זכות בתחום זה יכולה להגיע דרך האפשרות להותיר את האוזניות באוזניים גם כשאינן בשימוש ולשמוע את הסביבה היטב.

חיי הסוללה של ה-Buds Live מרשימים למדי, עם בין 5-6 שעות פעילות כאשר מצב סינון הרעשים פעיל ועד 8 שעות כאשר הוא כבוי – וכאן מומלץ לשקול האם סינון הרעשים באמת מוסיף לחוויית השמע שלכם, כאשר לפחות עבורי הייתה העדפה לכבות את מצב סינון הרעשים על מנת להאריך את זמן השימוש באוזניות. קייס הטעינה של האוזניות מספק עוד כ-2.5 טעינות נוספות, ותוכלו להשתמש בו לטעינה מהירה בת 5 דקות על מנת לקבל כשעה של פעילות עם האוזניות (ללא סינון רעשים).

אוזניות Galaxy Buds Live (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות Galaxy Buds Live (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השורה התחתונה

אוזניות ה-Galaxy Buds Live מציעות עיצוב חדש ונועז שמצאתי כנוח למדי באוזניים גם בשימושים ארוכי טווח. הן מציעות עוצמת שמע גבוהה וטווח טוב, עם דגש גבוה על בסים חזקים ומדוייקים, אם כי לעתים הם עשויים לקבל הדגשה גבוהה מהנדרש. סינון הרעשים אינו מרשים במיוחד, אך מיקרופונים באוזניות מסננים רעשים היטב לביצוע שיחות, וחיי הסוללה מרשימים מאוד, עם עד 8 שעות עבודה בין טעינה לטעינה.

האפליקציה הנלווית של סמסונג מוסיפה המון, עם אפשרויות לעדכון קושחה שוטף של האוזניות, שינוי ייעוד לפקדי המגע, שמגיבים נהדר, ואקוולייזר המאפשר לבחור בין מצבי שמע מוגדרים מראש. הן קלות משקל, אך תמיכה מוגבלת למדי בעמידות בפני מים אינה מאפשרת להרטיב אותן או לבצע פעילויות ספורטיביות.

>> יש לכם עוד שאלות? הצטרפו לקבוצת הטגלרם של גאדג’טי

מחיר רשמי: 699 ש”ח (שנה אחריות, יבואן רשמי סאני)

לרכישה: KSP \ אייבורי (מחיר: 499 ש”ח, אחריות לשנה יבואן רשמי סאני)

מה אהבנו?

  • עיצוב דיסקרטי
  • איכות ועוצמת שמע טובות למוסיקה ושיחות
  • בסים חזקים
  • אפליקציה
  • פקדי מגע
  • חיי סוללה ארוכים

ומה לא?

  • עמידות דלה במים (IPX2)
  • קישוריות ראשונית למכשירי אייפון
  • סינון רעשים

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים