טכנולוגיית ה-Ray Tracing למשחקים תגיע ליותר מוצרים עם השילוב בממשק ה-Vulkan

Vulkan 1.2 (מקור khronos)

קבוצת Khronos, המפתחת את ממשק ה-API הגרפי Vulkan, ממשק התוכנה הפתוח הנתמך על ידי ענקיות המחשוב AMD, אינטל, nVidia, ARM, קוואלקום ועוד, הכריזה על גמר פיתוח ה-Vulkan Ray Tracing או VRT, טכנולוגיית ה-Ray Tracing המיועדת לשימוש עם ה-API של Vulkan, כאשר הוא צפוי להשתלב בערכות הפיתוח (SDK) של החברה בחודש דצמבר הקרוב.

טכנולוגיית ה-Ray Tracing במשחקים פרצה את הדרך לקדמת הבמה יחד עם ההכרזה של אנבידיה על סדרת כרטיסי ה-GeForce RTX 2000, שקיבלו את השם שלהם לאור התמיכה בטכנולוגיה החדשה, שנועדה לספק שדרוג באיכות הויזואלית של המשחקים. עם זאת, הטכנולוגיה הייתה יעודית בשלב הראשוני לכרטיסי אנבידיה, כשבשלב מאוחר יותר היא שולבה גם ב-API ה-DirectX 12 של מיקרוסופט בדמות ה-DXR (ר”ת DirectX Raytracing) שהוסיף תמיכה ב-Ray Tracing גם בכרטיסי מסך שאינם GeForce RTX ואף לקונסולות המשחקים דוגמת ה-Xbox Series X.

קבוצת Khronos הכריזה כעת על השקת ה-Vulkan Ray Tracing, המוסיפה את טכנולוגיית ה-Ray Tracing ל-API ה-Vulkan 1.2 הנחשב ל-API גרפי עדכני יותר מה-DX12 של מיקרוסופט, המגיע כ-API פתוח חוצה פלטפורמות ומערכות ואינו מחייב שימוש במערכת הווינדוס של מיקרוספט בדומה ל-DX12. בנוסף, ה-VRT מסוגל לנצל ליבות Ray Tracing יעודיות כמו אלו שקיימות בכרטיסי ה-GeForce או שימוש בכוח העיבוד הכללי של הכרטיס הגרפי בכרטיסים כמו ה-Radeon RX 6000 החדש של AMD התומכים גם בטכנולוגיית ה-DXR.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ציר פיתוח ה-Vulkan Ray Tracing (מקור khronos)

טכנולוגיית ה-Vulkan Ray Tracing מגיעה כאלטרנטיבה פתוחה וגמישה הרבה יותר בהשוואה ל-DX12, כשהיא צפויה לאפשר תמיכה רחבה יותר בטכנולוגיית ה-Ray Tracing במשחקים. היא זמינה מגרסת ה-1.2.135 של ה-API ומקבלת תמיכה בכרטיסי המסך של אנבידיה ו-AMD בדמות דרייברי בטא ראשוניים, כאשר נותר לחכות ולראות כמה מהר ישלבו מפתחי המשחקים את הטכנולוגיה החדשה של קבוצת Khronos.

הדגמת טכנולוגיית ה-VRT במשחק Wolfenstein: Youngblood (מקור khronos)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים