מיקרוסופט עשויה להוסיף תמיכה ביישומי אנדרואיד על ווינדוס 10 ב-2021

לוגו ווינדוס 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת מיקרוסופט (Microsoft) עשויה לשלב במערכת ההפעלה Windows 10 תמיכה בהתקנה והפעלה של יישומי אנדרואיד במהלך 2021, כך עולה מדיווח חדש של אתר Windows Central. זו התפתחות מעניינת למדי שתאפשר לווינדוס להריץ לא רק יישומי Win32 ו-UWP, אלא גם את אוסף האפליקציות האדיר שנועד למכשירי האנדרואיד השונים.

היכולת להפעיל אפליקציות אנדרואיד על מערכת הווינדוס של מיקרוסופט היא לא דבר חדש לחלוטין, כאשר כבר היום ניתן להשתמש באמולטורים יעודים כמו Bluestacks ואחרים, המאפשרים הפעלת אפליקציות אנדרואיד על סביבה וירטואלית במחשב. עם זאת, לפי הדיווח החדש מיקרוסופט עשויה לשלב יכולת זו באופן מובנה במערכת ההפעלה במהלך 2021, בדומה לתחילת השילוב של ליבת הלינוקס במערכת בצורת ה-WSL2 (ר”ת Windows Subsystem for Linux 2).

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הקירבה בין מיקרוסופט ומערכת האנדרואיד היא איננה דבר חדש, כאשר לאחר סוף חיי ה-Windows 10 Mobile בסוף 2019 החברה המליצה לאנשים לעבור למכשירי אנדרואיד ו-iOS, ואף השתמשה במערכת ההפעלה אנדרואיד כשהציגה את מכשיר ה-Surface Duo שלה. מיקרוסופט אף השיקה ב-2018 את תוכנת ה-Your Phone, שנועדה לקשר בין מכשירים מבוססי אנדרואיד למערכת ההפעלה שלה, לה הוסיפה החברה אפשרות להפעלה של אפליקציות אנדרואיד על המחשב באמצעות שיקוף ממכשירי סמסונג נבחרים, מה שגורם לרעיון הפעלת אפליקציות אנדרואיד על ווינדוס להישמע סביר במיוחד.

בעוד שמדובר בשמועה בלבד נכון לרגע זה, הכיוון המסתמן כרגע דומה לזה בו משתמשת גוגל עצמה על מערכת ה-Chrome OS, המאפשרת הרצת יישומים יעודיים למערכת בנוסף לתוכנות לינוקס ואפליקציות אנדרואיד. נותר רק לראות האם באמת נראה שילוב יישומי אנדרואיד על מערכת ההפעלה ווינדוס 10 במהלך 2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים