חברת TSMC מתכננת לעבור לייצור 3nm מתקדם יותר כבר ב-2023

מפעל ייצור השבבים FAB2 של TSMC בטיוואן (מקור TSMC)

יצרנית המוליכים למחצה TSMC (ר”ת Taiwan Semiconductor Manufacturing Co) מתכננת לעבור לייצור N3P, גרסה מתקדמת יותר של ייצור ה-3nm המתוכנן של החברה, כבר ב-2023, כך עולה מדיווח של אתר DigiTimes. דיווח המציין גם את אפל כחברה הראשונה שתציע ללקוחות שלה שבבים בייצור 3nm המתקדם יותר.

בעוד שרק בסוף חודש נובמבר הכריזה TSMC על סיום בניית מפעל ייצור ה-3nm שלה, שצפוי להפוך למבצעי ולהתחיל ייצור המוני של שבבי 3nm בחציון השני של 2022, החברה לא עוצרת לרגע ומתכננת להשיק את ייצור ה-3nm Plus המשופר שלה כשנה בלבד לאחר הצגת ייצור ה-N3 הרגיל. לפי הדיווח, הלקוחה הראשונה שצפויה להשתמש בתהליך הייצור המתקדם היא חברת אפל, שתשלב את הייצור המתקדם בגרסת האייפון 15.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

המעבר לטכנולוגיות ייצור מתקדמות יותר מאפשר ליצרנים לספק ביצועים טובים יותר למשתמשים שלהם, תוך שמירה על צריכה חשמלית נמוכה יותר, כאשר כבר השנה ניתן לראות את התחלת המעבר לייצור 5nm מ-7nm, עם שבבים דוגמת ה-Apple A14 Bionic של אפל, Kirin 9000 של וואווי וה-Snapdragon 888 של קוואלקום שנחשפה באופן מלא רק אתמול. כל זאת תוך כדי שהחברה ממשיכה לעבוד על פיתוח יכולות ייצור ב-2nm.

העובדה כי TSMC מצפה כי היא תוכל להציע ללקוחות החברה את תהליך ייצור ה-3nm Plus המתקדם יותר כשנה בלבד לאחר צפי ההשקה של טכנולוגיית ה-3nm הרגילה שלה, מראה כי בעוד שרק TSMC וסמסונג נשארו חלק משוק פתרונות בתי היציקה לחברות טכנולוגיה המציעות ייצור מתקדם, דוגמת ה-7nm ו-5nm, השוק אינו עומד במקום וממשיך לדהור קדימה ולהציע יכולות יצור מתקדמות יותר ויותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים