דיווח: אפל מפתחת מודם דור 5 בייצור עצמי

Apple (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Apple (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

אפל (Apple) החלה לפתח מודם סלולרי ראשון לרשתות הדור החמישי בייצור עצמי, כך לפי דיווח של אתר בלומברג. אחרי סכסוך ארוך שנים בין אפל לקוואלקום, היצרנית הנוכחית של המודמים הסלולריים בהם משתמשת החברה, שנגמר ב-2019, אפל מנסה להוסיף עוד חלק בשרשרת הייצור של מכשירי החברה לייצור עצמאי.

בזמן שאפל מייצרת באופן עצמאי את רוב החומרה למכשירים הסלולריים שלה, אחד החלקים האחרונים לגביהם החברה נאלצה לסמוך על יצרנים חיצוניים הוא המודם הסלולרי המובנה במכשיריה, ובעיקר מודמי הדור החמישי של חברת קוואלקום (Qualcomm). מערכת היחסים בין החברות הגיע לכדי מלחמה משפטית ב-2017, מלחמה שנגמרה ב-2019 עם חתימה על הסכמי פטנטים בין החברות. עם זאת, אפל הכינה כבר אז את הקרקע לייצור מודמים באופן עצמאי עם רכישת עסקי המודמים הסלולריים של אינטל ב-2019.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לפי הדיווח החדש של אתר בלומברג, ג’וני סרוג’י (Johny Srouji), סגן נשיא בכיר של אפל לטכנולוגיות חומרה, חשף באופן רשמי במהלך אסיפת עובדי אפל כי החברה החלה בפיתוח מודם עצמאי במהלך השנה הנוכחית. למרות שלא ידוע מתי ובאיזה מכשיר החברה תשלב את המודמים בייצור העצמי שלה, ההסכם בין אפל וקוואלקום מ-2019 מסדיר את השימוש של אפל בפטנטים של החברה עד 2025, בין אם אפל תשתמש בשבבי קוואלקום או לא.

הצעד החדש מגיע כחלק מהאסטרטגיה הגדולה והרחבה של אפל לשליטה מלאה בכלל שרשרת הייצור של החברה, מעיצוב השבבים ועד הייצור של המכשירים השונים, אסטרטגיה שקיבלה חיזוק משמעותי מוקדם יותר השנה עם השקת שבב ה-Apple M1 הראשון של אפל מסדרת ה-Apple Silicone, המסמן את המעבר למעבדי ARM במחשבי החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים