גוגל וקוואלקום יתמכו ב-4 גרסאות אנדרואיד לכל מכשיר מבוסס Snapdragon

אנדרואיד תמונה: Google

גוגל (Google) וקוואלקום (Qualcomm) הכריזו על שיתוף פעולה טכני חדש שנועד לאפשר למכשירי אנדרואיד המשתמשים במערכות על שבב מסדרת Snapdragon של קוואלקום 3 עדכוני גרסת אנדרואיד (במקום 2 כיום), בנוסף למערכת האנדרואיד איתה הם מגיעים, ובנוסף לכך גם 4 שנות עדכוני אבטחה. השינוי החדש צפוי להיות תקף לכלל מכשירי האנדרואיד שיגיעו עם אנדרואיד 11 והלאה, שישתמשו במערכות על שבב של קוואלקום החל מגרסת ה-Snapdragon 888 והלאה.

השינוי החדש משדרג למעשה את יכולות פרויקט טרבל (Project Treble) של גוגל שהוכרז כחלק מגרסת אנדרואיד אוראו (אנדרואיד 8.0) ב-2017, כאשר המהות הגדולה של הפרויקט הייתה לפרק את מבנה מערכת ההפעלה אנדרואיד למספר שכבות נפרדות ועצמאיות בין יצרני מערכות שבבים, דוגמת קוואלקום, ויצרני מכשירי הסלולר עצמם שיצרו ממשקים מותאמים של אנדרואיד, דוגמת ONE UI של סמסונג. פיצול זה מאפשר לפשט וליעל את תהליך התאמת מערכת ההפעלה למכשירי הסלולר השונים ולהאיץ על ידי כך את קצב העדכונים מיצרני הסלולר.

כעת, גוגל וקוואלקום מכריזות על הרחבת היכולות של פרויקט טרבל, כאשר שכבת מערכת ההפעלה עצמה, ה-GSI (ר”ת Generic System Image), תתמוך ב-3 גרסאות קודמות של שכבת מערכת ההפעלה הרלוונטית ליצרנית השבבים (vendor implementations), זאת בנוסף לגרסה הקיימת ששוחררה איתם.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בפשטות, כלל המכשירים שיגיעו עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 החדשה ומערכות השבבים החדשות של קוואלקום החל מ-Snapdragon 888 יזכו לתמיכה ב-3 עדכוני גרסה של מערכת ההפעלה, כך שמכשיר שיגיע עכשיו עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 יזכה לקבל עדכון לגרסת אנדרואיד 14 לכשתצא ול-4 שנים של עדכוני אבטחה.

תרשים מבנה פרויקט טרבל המעודכן (מקור גוגל)

יש לזכור כי מדובר על שדרוג היכולת הטכנית של יצרניות הסלולר להפיץ בצורה קלה ומהירה יותר את עדכוני מערכת ההפעלה למכשירי הסלולר שלהן, עם גרסת עדכון נוספת של מערכת האנדרואיד בנוסף על הקיים. אך בסופו של דבר, היצרניות הן אלו שצריכות להפיץ עדכונים אלו למשתמשים, ולמרות פישוט התהליך, עדיין יתכנו צווארי בקבוק בהקשר זה וייתכן כי לא כל החברות יתמכו באפשרות החדשה עבור כלל המכשירים שלהן בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים