בזק מפרסמת את דו”ח האינטרנט לשנת 2020 המציג עליה בשימוש המקוון בישראל

חברת בזק פרסמה את דו”ח האינטרנט לשנת 2020 המראה כיצד שינתה מגפת הקורונה את חיינו עם הצורך בריחוק חברתי שהוביל למפגשים מקוונים, עבודה מהבית, למידה מרחוק ועוד שינויים רבים בחיי היום יום שלנו, כאשר בשנת 2020 כמות הגולשים ברשת בישראל עמדה על כ~6.7 מיליון משתמשים, או כ~76.9% ממשקי הבית בארץ.

הדו”ח החדש של בזק חושף כי הגולש הישראלי הממוצע בילה ב-2020 כ-12 שעות מול המסך ביום, חצי יממה שלמה, נתון לא מפתיע במיוחד לאור העובדה כי שגרת הקורונה העבירה את החיים לרשת עם עבודה מהבית, לימודים מרחוק, מפגשי ווידאו, בירוקרטיה דיגיטלית ועוד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

חלוקת זמן מסך ביום (מקור בזק)

בעוד שנושא העבודה מהבית מתקבל על ידי המשתמשים בברכה לפי הדו”ח, עם 63% המציינים כי העבודה מהבית נוחה יותר וכי 62% ירצו להמשיך לעבוד מהבית גם אחרי הקורונה, תחום הלמידה מרחוק מתגלה כבעייתי בלשון המעטה (ולא רק מבחינה לימודית). בעוד ש-96% מהנוער עבר ללמידה מרחוק, 60% מהתלמידים ציינו שלא ירצו להמשיך ללמוד מרחוק לאחר סוף מגיפת הקורונה, כאשר 83% מהם מרגישים בודדים במצב הנוכחי.

הצורך בריחוק חברתי הוביל לקפיצה משמעותית בשימוש בשיחות וידאו לקיום מפגשים, אך תחום הרשתות החברתיות נותר משמעותי בחיים של רובנו, כאשר שלוש המובילות נשארות עדיין וואטסאפ השומרת על אחוז דומה לשנים קודמות, פייסבוק שיורדת מעט על אף הגדלת הפעילות בה ואינסטגרם המציגה עליה קבועה בשימוש בשנים האחרונות.

עם זאת, הנתונים הללו רלוונטיים רק בראיה כללית, כאשר התמקדות בנוער מציגה שינוי משמעותי יותר עם צניחה של 36% בשימוש בפייסבוק וירידה בשימוש באינסטגרם, לעומת עליה של 30% באפליקציית טיקטוק יחד עם גידול בשימוש באפליקציית הטלגרם.

הזמן הארוך בו אנו נמצאים בבית מול המסכים משפיע גם על צריכת התוכן שלנו, כאשר 93% משתמשים בשירותי סטרימינג שונים, מהם 56% בנטפליקס, כאשר הגידול אינו מוגבל רק לשירותי הוידאו ומתבטא גם בשירותי המוזיקה והאודיו השונים, עם עליה בכ~40% בכמות המאזינים דרך השירותים השונים, מהם 90% מקשיבים למוזיקה, 40% לפודקסטים ו-27% לספרי אודיו.

ניתוח מעמיק יותר של הנתונים מאפשר לראות מה הם השימושים שלנו ביוטיוב ובאינסטגרם, עם חלוקה לפי סוגי הסרטונים או התחומים אחריהם עוקבים ברשת, כאשר התחום המרכזי בו ממשיכים להשתמש ביוטיוב הוא צפיה בקליפים של שירים, ואילו באינסטגרם עוקבים בעיקר אחרי משפחה וידוענים שונים, עם עליה במעקב אחרי תחום האוכל.

קרן לייזרוביץ, סמנכ”לית השיווק והחדשנות בבזק, מסרה:

השנה האחרונה התאפיינה בהאצת תהליכים דיגיטליים בכל המגזרים. הקורונה השאירה את כולנו בבתים ושינתה את האופן בו אנחנו עובדים, קונים ולומדים ובעיקר הדגישה את הנחיצות של אינטרנט יציב שהפך למוצר צריכה בסיסי בכל בית. המסך, שעד היום נתפס כחוצץ בין אנשים, הפך לגורם מחבר ונראה שאנחנו לא יכולים בלעדיו. גם בעידן פוסט קורונה תהליכי הדיגיטציה ימשיכו להתקדם במהירות, ואם עד כה היו כאלה שחששו מביצוע פעולות ברשת, כמו קניות, העברת כספים או הורדת תוכנות, הקורונה הפכה את כולנו למומחי דיגיטל. אנו נמשיך לצרוך יותר ויותר תכני וידאו ומספר המכשירים המחוברים בכל בית יגדל, דבר שיוביל לצורך בתשתיות מתקדמות ואספקת קצבי גלישה של מאות מגה לכל בית.

בעוד שרובנו יודעים כי הקורונה שינתה את האופן בו אנו חיים בישראל והגבירה את המעבר לדיגיטל, הדו”ח החדש של בזק מאפשר לראות את השינויים הללו בצורה מוחשית יותר, כאשר מומלץ בחום לקרוא את הדו”ח המלא של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים