הדור הבא של מעבדי אפל למחשבים כבר נמצא בייצור המוני

שבב Apple M1 (תמונה: Apple) שבב Apple M1 (תמונה: Apple)

דיווח חדש מעיד על כך שאפל החלה לייצר את הדור הבא של שבבי ה-Apple silicon מבוססי ה-ARM של החברה כבר במהלך החודש הנוכחי, כאשר השבב הבא צפוי להחליף את ה-Apple M1 ולכן גם מקבל את השם Apple M2 באופן לא רשמי. לפי ההערכות, השבב החדש צפוי להגיע למחשבי המק הבאים של אפל כבר בחציון השני של השנה, כך לפי מקורות המידע של Nikkei Asia.

שבב ה-Apple M1 הנוכחי של אפל הגיע כחלק מתוכנית ה-Apple Silicon של החברה לנטישת מעבדיה של אינטל ולבצע את המעבר לשבבים בייצור עצמי המבוססים על הארכיטקטורה של ARM. נכון להיום אפשר למצוא את שבב ה-Apple M1 בניידי ה-MacBook Air ו-MacBook Pro 13, מחשבי ה-Mac Mini ו-iMac 24 וטאבלטי ה-iPad Pro החדשים של החברה, כאשר לפי כל הסימנים, המעבר של אפל אל ARM נראה כרגע כצעד מוצלח במיוחד עבורה.

כאן צפוי להיכנס השבב הבא של אפל שצפוי לספק ביצועים משופרים לעומת השבב הקיים, ובהנחה שמדובר על שבב ה-Apple M1X עליו דלף מידע מוקדם יותר, הוא יגיע עם 8 ליבות חזקות, בניגוד ל-4 בלבד ב-M1, מה שיאפשר לו להחליף את מעבדי אינטל הקיימים בסדרות המחשבים החזקות יותר של אפל.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שאין כרגע מידע רב על השבב החדש מעבר לעובדה כי הוא נכנס לייצור המוני כבר החודש, פרט מידע נוסף שעולה מהדיווח החדש נוגע לתהליך הייצור של השבב החדש, שצפוי להשתמש בייצור N5P, תהליך ייצור ה-5nm המשודרג של TSMC.

שבב Apple M1 (תמונה: Apple)
שבב Apple M1 (תמונה: Apple)

כמו בכל מידע מודלף ולא רשמי, יש לקחת את הפרטים בערבון מוגבל, אך העובדה כי אפל ממשיכה לפתח שבבים נוספים במשפחת ה-Apple silicon היא לא דבר חדש או סודי במיוחד. נותר לחכות ולראות איזה מפרט טכני תשלב החברה בשבב ה-Apple M2 ובאיזה מחשבים נוכל למצוא אותו במהלך החציון השני של 2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים